Ga naar inhoud

Corrupte jpg bestanden


Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem, aantal dagen geleden liep mijn pc vast en daarna wilde windows XP niet meer opstarten. Geprobeerd om de HD in een andere pc te hangen, wilde ook niet meer lukken omdat hij de schijf niet meer herkende, niet onder Ubuntu maar ook niet onder windows (wel in bios).\r\nHeb nu denk ik 95% van de bestanden kunnen recoveren met PC inspector file recovery.\r\n\r\nMaar dit is niet mijn probleem, meer als de helft van mijn foto\'s (tevens bestanden uit 2006 of vroeger, waar ik geen backup van heb) zijn nu corrupt.\r\n\r\nIk kan in windows verkenner wel een \'miniatuurweergave\' (thumbnail) zien, maar wanneer ik het bestand wil openen geeft hij aan dat er geen voorbeeld gemaakt kan worden. (Dit gebeurd in de standaard windows viewer).\r\nIn andere programma\'s geeft hij aan dat het bestand beschadigd is of te groot is om te openen.\r\nIk heb onder andere de volgende programma\'s gebruikt, irfanview, paint.net, paint, piccasa, paintshoppro, photoshop cs3.\r\n\r\nTevens heb ik een goede + een corrupte jpg geopend in kladblok om te kijken of ik daar een verschil kon vinden tussen de twee bestanden. Bij de goede jpg krijg ik veel tekens en symbolen, bij het corrupte bestand krijg ik een leeg kladblok bestand te zien.\r\n\r\nZijn mijn bestanden nu volledig onbruikbaar geworden of is er nog een mogelijkheid om de data terug te halen?\r\n\r\nIk vind het namelijk vreemd dat er wel een goede miniatuur te zien is in verkenner, maar dat het bestand niet geopend kan worden. \r\n\r\nIk hoop dat jullie nog een ideetje hebben!!
Link naar reactie
[QUOTE=thamaster;584872]Ik vind het namelijk vreemd dat er wel een goede miniatuur te zien is in verkenner, maar dat het bestand niet geopend kan worden.[/QUOTE]\r\nDie miniatuur is opgeslagen in thumbs.db, en wordt dus niet uit het foto-bestand zelf gehaald.\r\n\r\nJe zou nog een ander recovery-programma kunnen proberen. Ik behaal zelf altijd goede resultaten met Recuva, maar da\'s natuurlijk geen garantie dat \'t bij jou daarmee wel goed gaat.
Link naar reactie
bedankt voor de antwoorden, na een rocovery poging met recuva kreeg ik een soortgelijke lijst met bruikbare bestanden. Helaas zitten hier ook corrupte bestanden tussen :(\r\n\r\nop dit moment ben ik aan het proberen de corrupte bestanden te repareren met diverse programma\'s die te vinden zijn wanneer gezocht wordt op jpg repair. \r\nHelaas heeft dit ook nog geen resultaat opgeleverd.\r\n\r\nZijn er nog proggramma\'s waar ik de header informatie van een goed bestand kan kopieren naar een corrupt bestand?\r\nWant ook de corrupte bestanden hebben een bestandsgrootte van 400 tot 800 kb net als de goede bestanden!\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp
Link naar reactie
Ik kan je daar niet verder mee helpen. Ik vraag me ook af of dat kan. Ik heb biojvoorbeeld weleens 300 GB aan gerecoverde data van een 200Gb schijf. Dat houdt in dat tie de groote van het bestand niet meet, maar vermoedelijk uit de MFT haalt, of leest op de schijf. Er is dan gewoon dik 100GB aan data ooit weg gemikt, die het programma denkt te gaan terug halen. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...