Ga naar inhoud

Er is teveel aanbod


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende vraag. Door gezondheidsproblemen ben ik momenteel erg klein behuisd. Dat is tijdelijk, en nu is me een groter appartement aangeboden, en heb ik genomen.\r\nIk ben een ontzettende muziekliefhebber. Heel breed ook, klassiek tot modern. En ik kwam nu op de vraag, kan ik de muziek uit mijn PC wat mooier laten klinken. Nu heb ik 2 luidsprekertjes van logitech, de overige gegevens die mij niet zoveel zeggen komen nu via speccy.\r\nAudio\r\n Sound Cards\r\n Microsoft LifeCam VX-1000.\r\n VIA High Definition Audio\r\n Playback Devices\r\n SPDIF-interface (VIA High Definition Audio)\r\n Luidsprekers (VIA High Definition Audio) (default)\r\n Recording Devices\r\n Cd-audio (VIA High Definition Audio) (default)\r\n Stereo-mix (VIA High Definition Audio)\r\n Microfoon (Microsoft LifeCam VX-1000.)\r\n Front Mic (VIA High Definition Audio)\r\nNu heb ik zitten denken aan een mediaspeler, zijn niet zo duur meer tegenwoordig. Alleen, er zitten hier veel oudere mensen, dus de hele dag een flinke bas aan hun hoofd gaat niet lukken. Ik moet de volume in de gaten houden. Maar hard is niet altijd mooier. Verder weet ik dat elk systeem zo sterk is als de zwakste schakel. En wie weet staat die hierboven.\r\nIk heb Windows 7 Home Premium, met een Pentium Dual-Core CPU E5200 2,50 Ghz. Ik heb afgelopen week nog alle drivers bijgewerkt.\r\nIk heb gekeken naar mediaspelers, maar die zijn er veel. Daar bij even terzijde, ik heb van UPC een alles-in-een-pakket (werkt prima) met dus ook een mediabox. Kan ik daar nog iets mee, er zit een HD in.\r\n\r\nEen heel verhaal. Belangrijk is dat ik weet dat er geen zwakke schakels zijn, en wat gezien de mogelijkheden kan. De prijs daar zal ik me wel druk over maken:D, maar ik dacht dat mediaspelers tussen de €300 en €600 toch goed moesten zijn.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de antwoorden. En wil je meer weten, behalve mijn pincode kan je alles vragen.\r\n\r\nHanske
Link naar reactie
Dit \"Alleen, er zitten hier veel oudere mensen, dus de hele dag een flinke bas aan hun hoofd gaat niet lukken. Ik moet de volume in de gaten houden.\" is in elk geval je zwakste schakel.\n\nOm deze te omzeilen zou je eigenlijk moeten denken aan een goede Draadloze hoofdtelefoon, eentje die je oor geheel omsluit met leer bekleed en een zachte bovenkant opdat de geen hoofdpijn krijgt van de vaak harde beugel. Deze zijn er in verschillende prijsklassen en kwaliteiten.\n\nEen andere oplossing is om de PC te verbinden met een hoogwaardige geluidinstallatie via SPDIF en het beeld via een 42\" TV te laten lopen, dan kun je vanaf de bank met een draadloos toetsenbord en muis vanaf die bank heerlijk naar je muziek kijken en luisteren.
Link naar reactie
Je zegt dat \'hier\' veel oudere mensen zitten die [I]pijn[/I] krijgen van bass (hier schrijft een ervaringsdeskundige :rolleyes: en ik noem het \'pijn\') maar \'hier\' is een tijdelijke huisvesting.... dus ik neem aan dat je bij de aanschaf niet op die bass hoeft te letten, je kan bass namelijk voor het overgrote deel met de interface wegdraaien, voor die korte tijd dus dat je \'hier\' nog woont.\r\n\r\nAls dat klopt, dan is de belangrijkste schakel voor een natuurlijke weergave je speakerset, de boxen dus. Middelgrote tot grote, en [I]minstens[/I] een tweeweg-systeem, dus gescheiden speakers in één box voor lage- en hoge tonen, en bij drieweg-systeem gescheiden weergave voor lage- midden- en hoge tonen.\r\nDat is naar mijn beleving het belangrijkste.\r\n\r\nOm zulke boxen aan te sturen heb je wel wat vermogen nodig, dus een goede versterker (zit deze in een media box ?) van minstens een 20 Watt is dan ook nodig.\r\n\r\n\r\nHoofdtelefoon is inderdaad een hele belangrijke, maar lukt het je daarmee fijn te luisteren ? Zo ja, dan vind ik Sennheiser het merk om te verkennen.\r\n(Let daarbij ook op dat de mechanische constructie een beetje goed is, vooral de beugel i.v.m. breken.)
Link naar reactie
Er gaat niets boven een goede kwaliteit en goed zittende dolby surround hoofdtelefoon niet klemmend of drukkend op of tegen je hoofd en je oren moeten ruim in de schelpen passen, zeker niet op plaatsen waar meerdere mensen er last van zouden kunnen hebben.\n\n[URL=\"http://www.correcthoofdtelefoon.nl/nl/producten.lp?current_page=1&\"]Er is ruim voldoende keus vanaf rond de 100 Euro tot over de 1000 Euro[/URL]\n\n[URL=\"http://www.correcthoofdtelefoon.nl/nl/product/denon-ah-d-7000-high-end-gesloten-hoofdtelefoon-leren-kussen-1185.html\"]deze kost 1099 euro[/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;581431]Je zegt dat \'hier\' veel oudere mensen zitten die [I]pijn[/I] krijgen van bass (hier schrijft een ervaringsdeskundige :rolleyes: en ik noem het \'pijn\') maar \'hier\' is een tijdelijke huisvesting.... dus ik neem aan dat je bij de aanschaf niet op die bass hoeft te letten, je kan bass namelijk voor het overgrote deel met de interface wegdraaien, voor die korte tijd dus dat je \'hier\' nog woont.\n\nAls dat klopt, dan is de belangrijkste schakel voor een natuurlijke weergave je speakerset, de boxen dus. Middelgrote tot grote, en [I]minstens[/I] een tweeweg-systeem, dus gescheiden speakers in één box voor lage- en hoge tonen, en bij drieweg-systeem gescheiden weergave voor lage- midden- en hoge tonen.\nDat is naar mijn beleving het belangrijkste.\n\nOm zulke boxen aan te sturen heb je wel wat vermogen nodig, dus een goede versterker (zit deze in een media box ?) van minstens een 20 Watt is dan ook nodig.\n\n\nHoofdtelefoon is inderdaad een hele belangrijke, maar lukt het je daarmee fijn te luisteren ? Zo ja, dan vind ik Sennheiser het merk om te verkennen.\n(Let daarbij ook op dat de mechanische constructie een beetje goed is, vooral de beugel i.v.m. breken.)[/QUOTE]\n\nMee eens, wat de Sennheiser betreft. Die maken geweldige koptelefoons voor hun geld.\nWat speakers betreft, ik heb hier een Logitech Z2300 setje staan (2.1) en daar zit verdraaid goed geluid is. Maar je zult, als je in je huidige positie niet veel bas kunt gebruiken, de woofer niet zo leuk vinden - het is nogal een bakbeest. Maar voor goed geluid kun je eigenlijk nauwelijks om een goeie woofer heen - het verschil tussen een 2.0 en een 2.1 setje is dramatisch. Koop dan alleen wel een setje waar de woofer apart te regelen is - dan kun je die wat terugdraaien.
Link naar reactie
Bedankt voor de vele reacties. Er is me een hoop duidelijk geworden. Mijn huidige setje luidsprekers kostte 2 jaar geleden €35, dus ik denk dat ik een een wat hoger prijssegment moet opzoeken, en dan vooral een 2.1 systeem, met qua volume instelbare subwoofer. Ik zal dat setje van JohnL eens opzoeken.\r\nHeb ik het goed begrepen dat een hoofdtelefoon een vervanger is voor boxen? Afgezien van het praktisch gebruik. Eens kijken of er die ook met draadloze ontvangst zijn.\r\nKortom, als ik het goed begrepen heb, aanschaf van duurdere media-apparaten voegt minder toe dan een goede boxenset en/of hoofdtelefoon? Zodra ik de staatsloterij gewonnen heb neem ik de hoofdtelefoon van €1099:) Maar met de genoemde merken kan ik al het nodige zoekwerk verrichten. Mocht iemand nog een hemelse inval krijgen, post het even, ik ben er dankbaar voor.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;581432]Meestal is het geluid van een beetje Computer best goed te noemen.\n\nDe kwaliteit staat en valt meestal bij de aangesloten Speakerset.\n\nAls je daar wat aan kan doen . dan ben je goed op weg.\n\nEen goede set met wel een subwoover erbij is aan te raden.\n\nDie hebben namelijk een goed instelbare subwoofer ,en de goedkopere sets kunnen dat vaak niet, met alle ellende van dien.\n\nDe hele dag met een hoofd telefoon opzitten, is eigenlijk voor het gehoor een slechte optie.[/QUOTE] \n\n[QUOTE=JohnL;581443]Mee eens, wat de Sennheiser betreft. Die maken geweldige koptelefoons voor hun geld.\nWat speakers betreft, ik heb hier een Logitech Z2300 setje staan (2.1) en daar zit verdraaid goed geluid is. Maar je zult, als je in je huidige positie niet veel bas kunt gebruiken, de woofer niet zo leuk vinden - het is nogal een bakbeest. Maar voor goed geluid kun je eigenlijk nauwelijks om een goeie woofer heen - het verschil tussen een 2.0 en een 2.1 setje is dramatisch. Koop dan alleen wel een setje waar de woofer apart te regelen is - dan kun je die wat terugdraaien.[/QUOTE]\n\nWat je ook doet, geen setje kopen met melkpakjes, en een subwoofer.Een subwoofer is niet voor muziek, maar voor LFE (Low Frequency Effects) \"Een [B]subwoofer[/B] is een [URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/Luidspreker\"]luidspreker[/URL] die speciaal is ontworpen voor het weergeven van lage tot zeer lage tonen, die vaak ook gevoeld kunnen worden en onder (sub) het bereik liggen van een normale [URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/Woofer\"]woofer[/URL].\" Dank u Wikipedia. \n\nHet probleem met die melkpakjes is dat ze te klein zijn om het hele spectrum weer te geven. dus mag de (sub)woofer ook gewone lage tonen gaan weergeven. En dat kan hij niet goed, en komen lage tonen die eigenlijk over de twee speakers weergegeven zouden moeten worden, alleen uit de (sub)woofer komt. Resultaat is dat het geluid niet lekker klinkt. \n\nAls je echt alleen muziek erop luistert 2 grote speakers. Bassen hoef je je gelijk minder zorgen over te maken, omdat die veel minder geprononceerd worden weergegeven. \n\n\nZo\'n Logitech 2300 is een melkpakje, en zou je links moeten laten liggen. Het klinkt niet onaardig hoor, maar voor het goed weergeven van muziek kan het toch echt veel beter. , zeker met het budget van de TS. \n\nWaar zou je dan wel naar moeten kijken? Een simpele 2.0 of 5.1 versterker/receiver, met een SPDIF erop, met twee speakers. liefst zuilen, anders boekenplank modellen. Waarom de 5.1 receiver erbij staat is vrij simpel, 2.0 receivers met digitale SPDIF ingangen kom je niet zoveel tegen. Volgens tweakers.net/pricewatch zijn ze niet eens meer te koop. \nOp een PC is het digitaal houden van het signaal beter. De digitaal naar analoog omzetters in een receiver zijn beter als die op een geluidskaart op een pc, en een PC, met zijn vele hoogfrequente signalen stoort al snel op een analoog signaal. Als je het signaal digitaal transporteert naar de versterker, heb je dat probleem niet.\n\nMaar welke speakers je moet kiezen? Ga zelf luisteren. Er zit zoveel verschil tussen speakers dat voor iemand anders speakers kiezen moeilijk is.
Link naar reactie
even een vraag aan hanske, heb je misschien een gewone huiskamer installatie? dwz een gewone of evt. dolby surround versterker met daarop een ingang over?\nmet een gewone versterker kan je voor minder dan tien euro een gewoon snoertje kopen die van een koptelefoonstekkertje naar twee keer tulp (rood en wit) gaat waarbij dan het geluid over je installatie klinkt. er is ook een digitale aansluiting voor een doby installatie en zelfs spdif in de handel. elk met hun eigen doelen.
Link naar reactie
Er gaat voor mij niets boven een goede speakerset om muziek in een vrije ruimte te beluisteren, echt, maar een (draadloze) hoofdtelefoon is een goede tweede als de noodzaak er is. En bij mij is die noodzaak er, en ik luister per dag vele uren via een oude draadloze hoofdtelefoon.\r\n\r\nMijn grote bezwaar voor het luisteren naar allebei afwisselend is dat je bijna zeker een equalizer nodig hebt, omdat ze beiden zeker een verschillende weergave zullen hebben.\r\nTelkens verstellen van de weergave tussen die twee dus. \r\nGelukkig heeft de software van de geluidschips (in tegenstelling tot vroegere audio [I]zonder [/I]PC) een mogelijkheid tot \'presets\' waardoor dit met enkele kliks te doen is.
Link naar reactie
@yomel, als ik over en maand in mijn nieuwe appartement zit, kan ik inderdaad mijn installatie die bij de radio/CDspeler horen weer aansluiten. Dus dat zou best een goede greep kunnen zijn. Met zo\'n stekkertje liet ik toen het geluid van mijn oude TV ook via de boxen lopen. (Pioneerboxen met een heel goed geluid voor een huiskamer). Dus ook deze aanbeveling neem ik mee.\r\n@erik, dat om en om luisteren heeft inderdaad als gevolg dat als je wisselt je niet weet wat je hoort. Ik heb dat eens een tijdje gedaan, maar dat is geen oplossing. Maar zeker \'s avonds kan een hoofdtelefoon een uitkomst zijn. Stel Dutch-online maar gerust, mijn telefoon begint te flitsen als ik gebeld wordt, en de deurbel, heerlijk rustig.:wink:
Link naar reactie
De aanzet van TS \"Er is teveel aanbod\" is zonder meer niet aan bod gekomen omdat het een waarheid als een koe is er is werkelijk teveel, veel teveel om een fatsoenlijke keuze te maken eigenlijk.\r\nIk denk eigenlijk dat TS weinig heeft aan onze voorstellen, omdat zij uit de werkelijk duizenden luidspreker sets of hoofd telefoons net elk van ons altijd de verkeerde keus maken omdat op het moment dat je hebt gekozen voor product A het duurdere, exclusievere en betere product B al weer goedkoper is dan product A, soms zelfs enkele honderden Euro\'s.\r\n\r\nSoms als je geluk hebt en een aanbieding pakt en dan blijkt dat al die andere systemen duurder zijn geworden en jij net die aanbieding hebt die na 2 jaar nog goedkoper blijkt geweest te zijn dan de huidige systemen van het zelfde merk en type.\r\nMaar het blijft een gekke wereld zo zag ik onlangs een Bose systeem van 1600 euro afgeprijsd naar 1000 Euro ff niet nodig, maar! Wat blijkt loop ik verder de stad in en kom ik het zelfde systeem tegen nog 150 euro goedkoper tegen.\r\n\r\nHet is werkelijk waar het aanbod is gewoon te groot.:cry: En de keus voor TS word er niet makkelijker op:(
Link naar reactie
Veel aanbod ja, maar het lijstje wat Hanske in het eerste bericht toont is daar eigenlijk geen onderdeel van, daar zijn we het denk ik over eens. Dat zijn meer Windows mogelijkheden tot combineren. \r\n\r\nDie standaard apparatuur op een thuis-computer is in staat een goed geluid te leveren, maar komt de laatste versterking naar huiskamerniveau te kort, en het hoorbaar maken via luidsprekers of hoofdtelefoon. En daar kan men zich het best op concentreren.
Link naar reactie
Ook als je je concentreert op alleen de luidsprekers dan kom je uit in tig merken met weer tig types luidsprekers in tig prijsklassen, it\'s a jungle out there with hardly a way to cut through.:twisted:\n\nEn dan heeft het natuurlijk ook nog te maken met de leef/ woonomstandigheden van de persoon.:p\n\nAls voorbeeld mijn eigen situatie: 3 personen elk een computer en dan nog een TV, het is gewoon ondoenlijk om dan deze 3 Computers in één kamer onder te brengen tezamen met de TV, om dus ongestoord te kunnen genieten van elk onze eigen Games en Muziek en ander computer werk, hebben wij elk een eigen kamer en elk een goede Dolby Surround hoofdtelefoon.;)\n\nZo worden en de buren niet gek en wijzelf niet gestoord van alle geluiden die wij niet willen horen.
Link naar reactie
Ik ben over het algemeen juist blij dat er keuze is. Iedereen heeft andere eisen, en kan, omdat er keuze is, juist die uitzoeken die het beste bij hem past. \n\nBij speakers valt het ook nog best mee, het lijkt alleen een jungle. \n\nEerst bepaal je een budget, dan vallen er al heel veel af. Wil je surround voor films, alleen voor muziek, of beide? Daarna kies je de maat uit, wil je melkpakjes met een sub, een monitor, of toch maar zuilen? Daarnaast hebben velen nog een relatie, en die hebben ook nog eisen, als kleur moet in het interieur passen, geen megagrote speakers/subwoofer. \n\nAls je dat op een rijtje hebt staan, is het geen jungle meer, maar een lief klein parkje, waar je door simpel naar te luisteren je keuze uit kan maken.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;581540]Ook als je je concentreert op alleen de luidsprekers dan kom je uit in tig merken met weer tig types luidsprekers in tig prijsklassen, it\'s a jungle out there with hardly a way to cut through.:twisted:[/QUOTE]\r\nDan is het handig om te weten... dat een goede box (het is eigenlijk geen luidspreker, die zit [I]in[/I] de box) beter groot en zwaar kan zijn (helaas), dan licht en klein. Dat naar aanleiding van de aard van geluid, en dan met name de bass weergave.\r\nEn dan is hout denk ik beter als kunststof.\r\n\r\nEn als je dan voor een wat bekender merk gaat, kan er niet veel fout gaan.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;581576]Dan is het handig om te weten... dat een goede box (het is eigenlijk geen luidspreker, die zit [I]in[/I] de box) beter groot en zwaar kan zijn (helaas), dan licht en klein. Dat naar aanleiding van de aard van geluid, en dan met name de bass weergave.\r\nEn dan is hout denk ik beter als kunststof.\r\n\r\nEn als je dan voor een wat bekender merk gaat, kan er niet veel fout gaan.[/QUOTE]\r\n\r\nJe bedoelt zoiets [URL=\"http://www.hifi-luidsprekers.nl/JeM/MG-411/MG-411.htm\"]MG-411 surround[/URL] € 949,- per stuk en dat zijn niet eens de duurste er zijn nog duurdere maar ook van andere merken.\r\nWij maakten in de jaren \'70 onze eigen boxen met een 3 weg systeem en in plaats van alleen condenstoren zaten er dan spoelen in die vaak zelf waren gedraaid, de zij, boven en onderkant zaten met zwaluwstaart verbindingen in elkaar en de voorkant lag verzonken in de zij, boven en onderkant en koste misschien 10 gulden aan hardhout.\r\nEr zijn overigens nog steeds bouwplannen te vinden op het internet of in de bibliotheek om een goede luidsprekerbox te bouwen, de nodige luidsprekers zijn te bestellen via het internet bij verschillende leveranciers.
Link naar reactie
Van luisteren, in dit geval lezen, word je wijzer zeggen ze altijd. Ik heb dus met veel interesse de onderlinge correspondentie van onze \"experts\" gevolgd. In het kort, ik ga zoeken naar zuilen, met hout omgeven, en dan toch onder de prijs van € 1.000. Hoewel die link van Erik een prachtig apparaat liet zien. Als het geluid net zo mooi is als de vormgeving dan is het zeker super.\r\nIk vraag me dan nog even af of je dit soort boxen ook op je radio/Cd-speler aan kunt sluiten. Maar dat kom ik vanzelf wel tegen. \r\nEn voor de avonduren een goede hoofdtelefoon. Ik hoef geen surround, ik kijk zelden film, en voor muziek alleen heeft dit te weinig effect in verhouding met de prijs. En nu maar googlen. (En google maar noteren waar ik overal naar toe ga!!!)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...