Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil TV op mijn PC kijken en denk dan aan een [B]PCTV Dual DvB-T Pci [/B]kaart in te bouwen.\r\nNu verkrijg ik info dat het niet mogelijk is met de [B]UPC MediaBox-DvR[/B], via de RF Uitgang het signaal naar de Pc te sturen. Waarom eingelijk niet en hoe moet ik anders het TV signaal naar mijn Pc sturen ?? Waarom wordt er dan reclame gemaakt voor het kijken van TV op je PC ?????? o.a door Pinnacle.\r\n Ricardo38
Link naar reactie
[QUOTE=ricardo38;577582]Waarom eingelijk niet[/QUOTE]\r\nOmdat dat ding gebruik maakt van de DVB-T standaard en UPC maakt gebruik van normale analoge tv en van DVB-C. En dat werkt niet samen met een DVB-T ontvanger.\r\n\r\n\r\n[QUOTE=ricardo38;577582]Waarom wordt er dan reclame gemaakt voor het kijken van TV op je PC ??????[/QUOTE]\r\nOmdat het ding daar weldegelijk voor bedoeld is. DVB-T wordt in Nederland gebruikt door Digitenne. Zonder abonnement en zonder smartcardlezer kun je met genoemd apparaat alleen Nederland 1 t/m 3 de regionale omroep ontvangen.\r\n\r\nAls je tv op je pc wilt kijken, moet je dus op zoek naar een analoge tv-ontvanger. Of als je de digitale zenders wilt ontvangen een DVB-C ontvanger met smartcardlezer (en dat zal lastig worden).
Link naar reactie
Als je echte digitale TV op je Computer wilt hebben dan heb je een [URL=\"http://www.informatique.nl/521251/anysee-usb-pci-dvb-s-card-cardreader.html\"]DVB-s met cardreader[/URL] nodig en daar komt wel natuurlijk een satellietschotel+ontvangstkop+canaal digitaal abo bij.Alles bij elkaar ben je dan al gauw 500 euro kwijt.\nAls het mogelijk is op jou locatie dan zou Internet TV van bijvoorbeeld KPN ook een oplossing zijn die gaat via het netwerk en daar zou met een router bij moeten kunnen mits je de juiste software hebt geïnstalleerd.\nOverigens even Googlen op [URL=\"https://encrypted.google.com/search?q=tv+via+internet+gratis&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:unofficial&client=firefox-a\"]tv via internet gratis[/URL] geeft vele uitkomsten.
Link naar reactie
[QUOTE=pietnoe;577673]Voor digitale TV op mijn pc gebruik ik de Elgato DVB-T ontvanger.\r\n[url]http://www.mycom.nl/Product/Beeld-TV-tunerkaart/Elgato-EyeTV-One-DVBT-voor-Digitenne/1110223[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDát kan voordeliger ! Bijv. [url]http://www.bol.com/nl/p/computer/trust-tv-radio-op-jouw-notebook/1003004010484161/index.html[/url]\r\nHeb goede ervaringen met deze Trust i.c.m. Win7 laptop.
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;577678]Dát kan voordeliger ! Bijv. [url]http://www.bol.com/nl/p/computer/trust-tv-radio-op-jouw-notebook/1003004010484161/index.html[/url]\r\nHeb goede ervaringen met deze Trust i.c.m. Win7 laptop.[/QUOTE]\r\n\r\nAlleen kan hier geen KPN smartcard in,dus alleen geschikt voor Free to Air zenders (Ned 1 t/m 3 en regionaal).
Link naar reactie
[QUOTE=pietnoe;577673]Voor digitale TV op mijn pc gebruik ik de Elgato DVB-T ontvanger.\r\n[url]http://www.mycom.nl/Product/Beeld-TV-tunerkaart/Elgato-EyeTV-One-DVBT-voor-Digitenne/1110223[/url][/QUOTE]\r\n\r\nHier komt, om meer dan Ned 1,2,3 en de regionale te kijken ook een KPN abonnement bij van 9 euro per maand.:)\r\nEn als je langs een drukke weg, in de stad of niet dicht genoeg bij een KPN zender zit de ontvangst ook vaak slecht zo zie je elke scooter langs komen bij mijn vader.
Link naar reactie
hier is wat leuk leesvoer\r\n[url]http://nl.hardware.info/reviews/1746/11-tv-ontvangers-voor-de-pc-vergelijkingstest[/url]\r\n\r\nik heb zelf de anysee en die doet het met caiway prima\r\nmaar er zijn ook providers die het lastiger maken en ik lees hier dat UPC daar helaas aan mee doet\r\n[QUOTE=hardware.info]UPC gebruikt een ander soort codering dan alle andere Nederlandse kabelproviders en voor de abonnees van UPC hebben we dan ook slecht nieuws: het digitale signaal bekijken op je PC is simpelweg niet mogelijk. Er zijn geen ontvanger die voor dit type codering geschikt zijn.[/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=turn;577702]hier is wat leuk leesvoer\n[url]http://nl.hardware.info/reviews/1746/11-tv-ontvangers-voor-de-pc-vergelijkingstest[/url]\n\nik heb zelf de anysee en die doet het met caiway prima\nmaar er zijn ook providers die het lastiger maken en ik lees hier dat UPC daar helaas aan mee doet[/QUOTE]\n\nAl dat mee snoepen van al die providers met het Satelliet signaal is voor veel mensen ergerlijk en balen.\n\nDat was 20 jaar geleden toen het nog allemaal analoog was ook het satelliet gebeuren dat ik ben overgestapt naar Satelliet van Kanaal digitaal, en om eerlijk te zijn heeft ook dat nadelen maar zeker 200%;) minder nadelen dan al die andere providers.\nHet (ofwel het meeste) signaal/zenders worden door kabel en internet providers van de Satelliet gehaald op een canaaldigitaal licentie.\nEn dan gat het dus via de kabel en vele repeaters naar de klant, bij het bezit van een schotel komt dat zelfde signaal (nu dus al jaren en zelfs al voordat er ook maar een digitale provider bestond) dus rechtstreeks van de Satelliet via een schotelantenne de ontvanger binnen en via HDMI direct de TV op zonder tussenkomst van repeaters, routers, servers en wat dies meer zij, dus het pure digitale signaal HD is dus ook echt HD zolang het is gemaakt en door de zender word aangeboden aan de satelliet in HD.\nMijn buren hebben HD tv van UPC ik heb HD van de Satelliet en we hebben dezelfde TV en mijn buurman is steeds weer verbaast naar het verschil in kwaliteit.\nDaar komt nog bij dat ik een keus heb die groter is dan die van alle andere kabel en internet en dvb-t providers te samen, 4 satellieten ontvang ik op een 40 cm schotel, waar 4 ontvangers aan kunnen hangen die geven te samen een aantal van meer dan 3000 kanalen, het draaibare systeem geeft zelfs een aantal van meer dan 10000 kanalen.\n\nOmgerekend kost dit inclusief de aanschaf van de ontvangers en de abonnementen nog geen 250 euro op jaarbasis en over de 20 jaar gerekend komt het zelfs op nog minder dan 25 euro per jaar.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;577707]Al dat mee snoepen van al die providers met het Satelliet signaal is voor veel mensen ergerlijk en balen.[/QUOTE]\r\njaha ik hoor er ook regelmatig mensen over klagen, zeker 10 keer per dag :rolleyes:\r\n\r\nvoor wat de rest betreft;\r\nheb je soms ook een satelliet telefoon ?? \r\nheb je aandelen in schotels en of canaaldigitaal ??\r\nen tot slot, niet iedereen wil of kan zo\'n ding op het dak zetten!
Link naar reactie
[QUOTE=turn;577750]jaha ik hoor er ook regelmatig mensen over klagen, zeker 10 keer per dag :rolleyes:\n\nvoor wat de rest betreft;\n[QUOTE]\nheb je soms ook een satelliet telefoon ?? \n[/QUOTE]\nNee gewoon KPN.:D\n[QUOTE]\nheb je aandelen in schotels en of canaaldigitaal ??\n[/QUOTE]\nNee! maar eenmaal een bedrag van 1000 gulden uitgeven is goedkoper \ndan 15 jaar lang 35 gulden/euro per maand.Ik heb het (mo) niet op de rug groeien\n[QUOTE]\nen tot slot, niet iedereen wil of kan zo\'n ding op het dak zetten![/QUOTE]\nDaar vergissen de mensen zich in er zijn schotels die volledig onzichtbaar op een balkon of aan de muur zijn te bevestigen en zien er dan uit als een beetje grote buitenlamp.En er zinj tussen zet stukjes kabel die gewoon via de zijkant van een raam of deur de kabel naar binnen leiden.;)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=burgkop;579059]Ik was eerverleden week bij S&F, voor het aanmelden van een pakket.\nVroeg hij of ik een moderne platte tv had, dan zou je de mediabox van upc niet nodig hebben, alleen het kaartje.\nHier hoor ik niet veel over :D[/QUOTE]\n \nDan heeft die verkoper er ook helemaal geen verstand van.\n \nEr zijn tv\'s waar het kaartje zo in past ,,maar de meeste hebben deze optie niet.\nOok werken dan verschillende dingen waar je waarschijnlijk wel voor betaald niet ,zoals pauzeren en films on demand ,want daar is een harddisk voor nodig die in de losse tuner zit.
Link naar reactie
Ik ben het boekie zoek.,maar als ik het goed heb is al die reclame voor TV kijken op je PC maar nep..\r\n Ik heb PCTV versie 2.50 van Pinnacle in mijn PC geinstalleerd en heb wel alle aangeboden zenders maar wel bevroren beeld en geen geluid. Werd wel aangeboden als het beste om Tv te kijken op je PC.\r\nZo zie je maar.\r\nRicardo38
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...