Ga naar inhoud

D.E.P. doet gek


Aanbevolen berichten

Hallo mede-Forumgebruikers\r\nEven ter verduidelijking:\r\nD.E.P. staat voor Preventie van Gegevensuitvoering.\r\n\r\nSinds kort loop ik, als ik bijvoorbeeld de automatische zoekfunctie op de NVidia site wil gebruiken, tegen het volgende probleem op:\r\nNormalerwijze wordt ik gevraagd om een ActiveX/Java browser component te installeren. Maar in plaats hiervan krijg ik de volgende (fout) melding:\r\n\"Deze webpagina is door Internet Explorer [8] gesloten ter beveiliging van uw computer.\"\r\nIk kan dan kiezen uit de volgende acties:\r\nGa naar de startpagina (geen probleem, maar daarmee is de fout (?) niet opgelost)\r\nProbeer terug te gaan naar nvidia.co.uk (als ik dit meer dan twee keer aanklik wordt de verbinding met Nvidia permanent geblokkeerd. Totdat ik IE opnieuw opstart)\r\nEn meer informatie:\r\nAls ik daarop klik krijg ik het volgende te zien:\r\n\r\n\"Windows Preventie van gegevensuitvoering heeft vastgesteld dat een invoegtoepassing systeemgeheugen onjuist heeft geprobeerd te gebruiken. De oorzaak hiervoor kan een storing of een schadelijke invoegtoepassing zijn.\r\n\r\nAndere dingen die u kunt doen:\r\n\r\nOnline meer informatie zoeken over de beveiligingsfunctie Preventie van gegevensuitvoering (DEP)\"\r\n\r\nAls ik dit laatste doe wordt ik doorgeschakeld naar een oplospagina voor Windows Vista terwijl ik met Win XP werk !\r\n\r\nWie weet raad? \r\nAlvast bedankt voor het meedenken en een eventueële oplossing\r\nMet vriendelijke groet
Link naar reactie
Verwijder het nvidia activeX component en installeer het desgewenst daarna opnieuw.\n\nDe reden dat het niet meer wordt aangeboden bij het bezoeken van de site komt doordat je het al hebt. De DEP-melding komt vervolgens doordat \'t ding in de soep is gelopen.\n\nVerwijderen en opnieuw installeren kan dus de oplossing zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=aadjepiraatje;564493]Hallo FooBar,\r\nBedankt voor de snelle reactie. \r\nWaarmee zich dus het volgende probleem voordoet:\r\nWaar vind ik het nvidia activeX component en/of onder welke naam? Als ik weet hoe het heet kan ik het via de zoekfunctie opsporen.\r\nM.vr.gr.\r\nAad[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom schakel je dat D.E.P in IE 8 niet gewoon uit, moet ergens bij beveiliging staan, of anders neem een andere browser Firefox of zo [url]http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/[/url] je laat jezelf toch niet door Microsoft de wet voorschrijven.
Link naar reactie
Hallo stroke33,\r\nwas het maar zo simpel. Volgens de eerder aangehaalde instructies van Microsoft (voor Win Vista) kan ik de DEP niet uitschakelen, maar alleen maar aangeven welke programma\'s die DEP niet mag blokkeren. Dit zou ik moeten doen door naar de map van het desbetreffende bestand te browsen en daar het (*.exe) bestand aan te wijzen. Maar aangezien ik ten eerste niet weet hoe dit bestand heet en het dus ten tweede niet kan opsporen houd e.e.a. voor mij op.\r\nOp het idee van Firefox was ik ook al gekomen, maar daar gebeurt gewoon hetzelfde, zij het met minder vervelende gevolgen. Als ik in FF de zoekfunctie van Nvidia wil gebruiken zie ik alleen heel kort iets van Husdawg.LLC staan. Dit zou geinstalleerd moeten zijn in de map C:/Program Files/SystemRequirementsLab, maar alles wat daar staat zijn de volgende 3 bestanden:\r\n\r\nsrldetect_cyri_4.3.1.0.dll\r\nsystem_nvd.dll\r\nUninstall.exe\r\n\r\nHet de-installeren van de map SystemRequirementsLab (uiteraard na de oorspronkelijke programma map veilig gesteld te hebben, had geen effect.\r\nDus, als wie dan ook mij kan vertellen hoe ik die D.E.P. kan omzeilen, GAARNE.\r\nIs er trouwens een mogelijkheid om IE 8 te verwijderen om IE 7 terug te kunnen zetten? Misschien dat daar de oplossing ligt.\r\nIE 8 verwijderen via het configuratiescherm/programmas wijzigen/verwijderen werkt niet. Hiermee kan ik alleen de snelkoppelingen onder de startknop en op het bureaublad verwijderen.\r\nIk wacht af.\r\nM.vr.gr.\r\nAad
Link naar reactie
[QUOTE=aadjepiraatje;564551]Hallo stroke33,\nwas het maar zo simpel. Volgens de eerder aangehaalde instructies van Microsoft (voor Win Vista) kan ik de DEP niet uitschakelen, maar alleen maar aangeven welke programma\'s die DEP niet mag blokkeren. Dit zou ik moeten doen door naar de map van het desbetreffende bestand te browsen en daar het (*.exe) bestand aan te wijzen. Maar aangezien ik ten eerste niet weet hoe dit bestand heet en het dus ten tweede niet kan opsporen houd e.e.a. voor mij op.\nOp het idee van Firefox was ik ook al gekomen, maar daar gebeurt gewoon hetzelfde, zij het met minder vervelende gevolgen. Als ik in FF de zoekfunctie van Nvidia wil gebruiken zie ik alleen heel kort iets van Husdawg.LLC staan. Dit zou geinstalleerd moeten zijn in de map C:/Program Files/SystemRequirementsLab, maar alles wat daar staat zijn de volgende 3 bestanden:\n\nsrldetect_cyri_4.3.1.0.dll\nsystem_nvd.dll\nUninstall.exe\n\nHet de-installeren van de map SystemRequirementsLab (uiteraard na de oorspronkelijke programma map veilig gesteld te hebben, had geen effect.\nDus, als wie dan ook mij kan vertellen hoe ik die D.E.P. kan omzeilen, GAARNE.\nIs er trouwens een mogelijkheid om IE 8 te verwijderen om IE 7 terug te kunnen zetten? Misschien dat daar de oplossing ligt.\nIE 8 verwijderen via het configuratiescherm/programmas wijzigen/verwijderen werkt niet. Hiermee kan ik alleen de snelkoppelingen onder de startknop en op het bureaublad verwijderen.\nIk wacht af.\nM.vr.gr.\nAad[/QUOTE]\n\n[url]http://support.microsoft.com/kb/957700/nl[/url]\n\n\n[url]http://ict-freak.nl/2007/03/05/how-to-disable-dep-data-execution-prevention/[/url]
Link naar reactie
Hallo stroke33,\r\nD.E.P. is uitgeschakeld.\r\nDe tweede hint was gewoon wat ik nodig had. Hoef ik me niet door de veel te ingewikkelde de-installatie procedure van Micro$of heen te worstelen. Ze mogen je weliswaar niet meer zomaar de Internet Explorer door de strot duwen, maar heb je hem gekozen (oud en dus vertrouwd) dan wordt het je wel verrekte moeilijk gemaakt om er weer van af te komen.\r\nstroke33 en eenieder die meegedacht en geholpen heeft: BEDANKT (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...