Ga naar inhoud

Acronis 2010 maar dan alleen een kopie maken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Met Acronis (nu 2010) maak ik al jaren een Backup image van bestanden.\nDat werkt op zich prima, dus ook terug zetten, zowel vanaf HD als via cd/dvd.\n\nDit is dan altijd een Image.\nDus wil je het terug zetten naar een andere partitie, dan wordt betreffende partitie ook aangepast.\nNormaal zet je het natuurlijk terug naar waar hij vandaan komt.\nMaar naar een andere plek kan een probleem geven.\n\nKan ik ook met Acronis gewon een kopie maken van de bestanden en die ook weer terugzetten, vanaf dvd?\nVoor het geval je niet in het OS zit, dus geen Windows beeld hebt?\n\nHeb het wel geprobeerd, maar krijg dan een foutmelding.\n(vandaar dat ik altijd een Image maak van alle - losse - partities, gaat altijd wel foutloos)\n\nMet TeraCopy kun je meestal wel een kopie maken, duurt wel heeeeel lang, met veel GB\'s en ook weer terug zetten.\ndat kan dan waarheen je wilt mits de ruimte genoeg is natuurlijk.\nAlleen als je géén OS op het scherm hebt, gaat dát niet door.\n\nKan dat niet anders, dus terug zetten vanaf CD/dvd, maar geen image?\nGeen idee of het met Acronis 2011 kan, dus gewoon een normale kopie, zonder foutmelding.\n\nWindows systeemherstel is uitgeschakeld, dat gebruik ik niet.\nHeb Windows7 met dual boot XP\n\nIk vraag het maar weer eens, misschien dat iemand zoiets ook gebruikt.\n---\nAanvulling \n\nBen toch even wat aan het speulen geweest; Als ik zeg maar van alles een image maak, per stuk, wat ik altijd doe, kan ik ze naar een andere partitie zetten zonder dat deze gewijzigd wordt, door te kiezen voor; Specifieke bestanden en mappen terug zetten.\nDie hele meuk wel selecteren.\n\nDat kan met alle partities, dus ook D waar dual boot XP op staat.\nNaar C gaat dat niet, althans niet bij mij.\nHet lijkt allemaal wel goed te gaan, maar bij reset gelijk NTLDR ontbreekt.\nBij terug zetten van de gewone Image, is het weer goed.\n\nhet zal wel verstandig zijn om de onzichtbare mappen op zichtbaar te zetten, weet niet of dat invloed heeft, hoor ik wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...