Ga naar inhoud

Windows virtual PC


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nik heb een Acer Aspire 7735Z met Windows 7 home premium 32-bit.\r\n\r\nnu heb ik in access 97 een programma om de administratie te doen.\r\nnu weet ik dat office 97 het niet meer doet op windows 7 maar hiervoor kan je windows virtual PC downloaden samen met een XP mode.\r\n\r\nZodra ik access hier in wil openen krijg ik een melding dat er te weinig geheugen beschikbaar is en hierdoor kan het het access bestand niet openen.\r\n\r\nonder de instelling heb ik al 2GB geheugen toegewezen van de in totaal 3GB van de laptop. helaas heeft dit het probleem ook niet verholpen.\r\n\r\nnu zou ik dus graag willen weten hoe ik wel het access bestand kan openen in WVP\r\nzodat ik op mijn nieuwe laptop aan de gang kan omdat de ouwde al bijna 7 jaar oud is.\r\n\r\nhet acces bestand zelf upgraden is helaas geen optie omdat het een speciaal geschreven programma is om de administratie te doen en ik deze zelf ook niet gemaakt heb.\r\n\r\ngraag een antwoord op bovenstaande probleem\r\n\r\nCovux
Link naar reactie
Al eens geprobeerd met 1GB of minder toegewezen aan de virtuele PC? Access 97 komt uit een tijd dat zoveel geheugen geen gemeengoed was dus ik kan me niet voorstellen dat 2GB te krap is. Blijft alleen over dat VirtualPC te weinig geheugenruimte heeft aan de 1GB die overblijft om te werken. Hier gaat ook het geheugengebruik van W7 en de overige applicaties nog af.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...