Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Ik ben bezig in Excel, maar ik kom er niet helemaal uit. Kan iemand mij helpen? Ik heb het volgende probleem: (kon oveirgens niets vinden op het forum, vandaar mijn vraag)\r\n\r\nZo ziet het er ongeveer in het kort uit:\r\n A B\r\n1 NH 54\r\n2 NH 7\r\n3 ZH 1\r\n3 ZH 0\r\n4 FL 55\r\n5 NH 3\r\n6 ZL 69\r\n7 ZL 3\r\n8 ZL 4\r\n9 NH 2\r\n10 NH 1\r\n\r\nNu zou ik het natuurlijk handmatig kunnen tellen, ware het niet dat het wel een heel stuk meer dan 10 rijen zijn. Ik wil dus dat ik een formule krijg waarin hij automatische telt dat in NH 67 mensen wonen\r\nZH 77 mensen wonen\r\n\r\netc..\r\n\r\nWaarom zie je vaker een provincie en andere getallen? In het excel bestand zijn namelijk ook plaatsnamen opgenomen, maar deze heb ik nu even niet nodig. Maar dit is de reden waarom je vaker een provincie ziet staan, met verschillende aantal inwoners.\r\n\r\nHoop dat iemand mij kan helpen.\r\n\r\nBedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Kijk eens naar som.als formule. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Ik heb een prima exeloplossing maar krijg het niet hier bijgevoegd.\r\nPaloma Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Hierbij in een word document de oplossing. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2011 [QUOTE=Paloma45;560588]Ik heb een prima exeloplossing maar krijg het niet hier bijgevoegd.\r\nPaloma[/QUOTE]\r\n\r\nDat is dezelfde oplossing, maar dan uitgewerkt, die ik aangaf ;-)\r\nWaarom voeg je dan het Excel-document niet bij als zip-file ipv een Word document ;-)\r\n\r\nJe kunt in het voorbeeld van Paloma in het voorbeeld \"diversen\" nog vervangen door een celverwijzing naar F13. Als je de formule dan naar beneden kopieert, hoef je niet telkens de zoekterm (handmatig) te vervangen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2011 Als je het voorbeeld van TS bekijkt, moeten eerst de letters en cijfers uit kolom B gesplitst worden.\r\nZie voorbeeld.\r\nedit: De kolommen C en D kun je eventueel verbergen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2011 Bedankt voor alle geweldige reacties!\r\n\r\nIk zal hier zometeen zeker naar kijken en natuurlijk uitproberen.:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2011 Bedankt, het is gelukt!\r\n\r\nHeb als voorbeeld gebruik gemaakt van het excel bestand van adbecude. Nu heb ik nog een vraag..\r\n\r\nJe hebt links onder in exscel staan:\r\nSheet 1 / Sheet 2/ Sheet 3...\r\n\r\nIk heb nu een hele reeks data in sheet 1 staan en daarnaast heb ik die tabel gemaakt met de formulie die ik van adbecude gebruikt heb. Echter als ik copy paste doe naar sheet 2, dan neemt die niet de formule juist over, omdat deze natuurlijk in sheet 1 staat.\r\n\r\nHoe kan ik ervoor zorgen dat die de rijen en kolommen met formule van sheet 1 implementeert in sheet 2 als het ware.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2011 Hallo Wear,\r\n\r\nJe moet in de formule dan naar het juiste werkblad verwijzen. Dus de \"links\" in jouw vraag zijn dus de werkbladen. (sommigen noemen het ook wel tabbladen).\r\n\r\nDe formule in cel C1 wordt nu op een andere werkblad: =LINKS(Blad1!B1;2)\r\nDe formule in cel D1 wordt dan: =DEEL(Blad1!B1;VIND.ALLES(\"*\";SUBSTITUEREN(Blad1!B1;\" \";\"*\";LENGTE(Blad1!B1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(Blad1!B1;\" \";\"\"))));50)\r\n\r\nen de formule in cel F1 op het nieuwe werkblad blijft gelijk. Er wordt nu immers geteld uit het zelfde werkblad.\r\n\r\nGroet en de groeten aan Ad\r\n\r\nDirk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Bedankt voor je antwoord. Dit is nog best wel moeilijk..\r\n\r\nKrijg het niet voor elkaar. Wellicht komt het omdat ik een engeltalige office heb en de formules die jij geeft in het nederlands zijn..?\r\n\r\nKen je toevallig de engelstalige formules? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 wear,\r\nHier heb je een vertaler.\r\n[url]http://www.applewood.nl/forms/3000/FRM-004/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Hallo Wear en Ad,\r\n\r\nDoe ik er nog een suggestie erbij. Ooit eens een excel-bestand tegengekomen met de functies. Het bestand is uit 2006 en is niet meer compleet. \r\n\r\nGroet\r\n\r\nDirk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Bedankt voor jullie hulp!\r\n\r\nBen er al aardig uit. Heb alleen nog 1 probleem. Bij het invoeren van de tweede formule en deze gewijzigd te hebben in het engels, dan kom ik tot een probleem. In het voorbeeld excel bestand krijg je als eindantwoord 66. Dit is alle NH\'s samen. Gebruik ik die lange formule deel........ dan naar engels vertaald, dan komt er 54 uit. Ziet iemand het probleem in deze formule? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Hallo Wear,\r\n\r\nHet totaal van 54 is alleen de uitsplitsing. Nu nog tellen. Voeg anders het test bestand met de vertaalde functies eens toe.\r\n\r\nGroet\r\n\r\nDirk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 dirktimm, dat heb ik gedaan, maar dan krijg ik helaas 54 ipv 66 als uitkomst. Zou dit betekenen dat ik zelf alles moet gaan tellen per regel? Dat hoef ik in het originele bestand niet.. (dus als ik in blad1 blijf en niet wil exporteren naar blad2) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Hallo Wear,\r\n\r\nEr staat een fout in, maar als we alleen blijven praten/schrijven dan komen we er niet uit. Laat nu even een Bestandje, Bestandje, bestandje. of formules, formules zien.\r\n\r\nGroet\r\n\r\ndirk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Het is me gelukt.\r\n\r\nDe som die ik nu gebruikt heb is als volgt:\r\n=SUMPRODUCT((vvzs97!Q2:Q2728=C29)*(vvzs97!T2:T2728))\r\n\r\nDe C29 verwijst naar de NH in het nieuwe tabblad. Weet niet of het officieel ook zo hoort, maar het komt nu wel allemaal overeen..\r\n\r\nBedankt in ieder geval! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Hallo Wear,\r\n\r\nDeze formule volstaat:=SUMPRODUCT((Q2:Q2728=C29)*(T2:T2728 ))\r\n\r\nGroet\r\n\r\nDirk Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen