Ga naar inhoud

Excel formules provincie en getallen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig in Excel, maar ik kom er niet helemaal uit. Kan iemand mij helpen? Ik heb het volgende probleem: (kon oveirgens niets vinden op het forum, vandaar mijn vraag)\r\n\r\nZo ziet het er ongeveer in het kort uit:\r\n A B\r\n1 NH 54\r\n2 NH 7\r\n3 ZH 1\r\n3 ZH 0\r\n4 FL 55\r\n5 NH 3\r\n6 ZL 69\r\n7 ZL 3\r\n8 ZL 4\r\n9 NH 2\r\n10 NH 1\r\n\r\nNu zou ik het natuurlijk handmatig kunnen tellen, ware het niet dat het wel een heel stuk meer dan 10 rijen zijn. Ik wil dus dat ik een formule krijg waarin hij automatische telt dat in NH 67 mensen wonen\r\nZH 77 mensen wonen\r\n\r\netc..\r\n\r\nWaarom zie je vaker een provincie en andere getallen? In het excel bestand zijn namelijk ook plaatsnamen opgenomen, maar deze heb ik nu even niet nodig. Maar dit is de reden waarom je vaker een provincie ziet staan, met verschillende aantal inwoners.\r\n\r\nHoop dat iemand mij kan helpen.\r\n\r\nBedankt
Link naar reactie
[QUOTE=Paloma45;560588]Ik heb een prima exeloplossing maar krijg het niet hier bijgevoegd.\r\nPaloma[/QUOTE]\r\n\r\nDat is dezelfde oplossing, maar dan uitgewerkt, die ik aangaf ;-)\r\nWaarom voeg je dan het Excel-document niet bij als zip-file ipv een Word document ;-)\r\n\r\nJe kunt in het voorbeeld van Paloma in het voorbeeld \"diversen\" nog vervangen door een celverwijzing naar F13. Als je de formule dan naar beneden kopieert, hoef je niet telkens de zoekterm (handmatig) te vervangen.
Link naar reactie
Bedankt, het is gelukt!\r\n\r\nHeb als voorbeeld gebruik gemaakt van het excel bestand van adbecude. Nu heb ik nog een vraag..\r\n\r\nJe hebt links onder in exscel staan:\r\nSheet 1 / Sheet 2/ Sheet 3...\r\n\r\nIk heb nu een hele reeks data in sheet 1 staan en daarnaast heb ik die tabel gemaakt met de formulie die ik van adbecude gebruikt heb. Echter als ik copy paste doe naar sheet 2, dan neemt die niet de formule juist over, omdat deze natuurlijk in sheet 1 staat.\r\n\r\nHoe kan ik ervoor zorgen dat die de rijen en kolommen met formule van sheet 1 implementeert in sheet 2 als het ware..
Link naar reactie
Hallo Wear,\r\n\r\nJe moet in de formule dan naar het juiste werkblad verwijzen. Dus de \"links\" in jouw vraag zijn dus de werkbladen. (sommigen noemen het ook wel tabbladen).\r\n\r\nDe formule in cel C1 wordt nu op een andere werkblad: =LINKS(Blad1!B1;2)\r\nDe formule in cel D1 wordt dan: =DEEL(Blad1!B1;VIND.ALLES(\"*\";SUBSTITUEREN(Blad1!B1;\" \";\"*\";LENGTE(Blad1!B1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(Blad1!B1;\" \";\"\"))));50)\r\n\r\nen de formule in cel F1 op het nieuwe werkblad blijft gelijk. Er wordt nu immers geteld uit het zelfde werkblad.\r\n\r\nGroet en de groeten aan Ad\r\n\r\nDirk
Link naar reactie
Bedankt voor jullie hulp!\r\n\r\nBen er al aardig uit. Heb alleen nog 1 probleem. Bij het invoeren van de tweede formule en deze gewijzigd te hebben in het engels, dan kom ik tot een probleem. In het voorbeeld excel bestand krijg je als eindantwoord 66. Dit is alle NH\'s samen. Gebruik ik die lange formule deel........ dan naar engels vertaald, dan komt er 54 uit. Ziet iemand het probleem in deze formule?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...