Ga naar inhoud

Excel Conditional Formatting


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben momenteel bezig met een excel worksheet.\r\nIn deze worksheet wil ik een overzicht maken van welke bestanden welke elementen bevatten. Ik heb nu in elke cel aangegeven of het bestand een element bevat door er Yes of No neer te zetten. Wanneer ik yes neerzet kleurt de cel groen, en wanneer ik no neerzet kleurt de cel rood. Wat ik nu graag nog zou willen is dat ik per bestand kan aangeven hoeveel keer het Yes bevat (ofwel, hoeveel elementen ieder bestand bevat). Hoe kan ik dit doen?\r\n\r\nTer illustratie, mijn excel sheet ziet er als volgt uit:\r\n\r\n Element 1 Element 2 Element 3 Total\r\nBestand 1 Yes No Yes \r\nBestand 2 No No Yes \r\nBestand 3 Yes No No \r\nTotal \r\n\r\nYes wordt groen en No wordt rood. Total wil ik dus graag in aantallen weergeven.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp!\r\n\r\nGroeten Nerotje
Link naar reactie
een eenvoudige manier is een checker te maken in de laatste cel: zoiets van ALS(B3 = \"YES\";1;0)\r\ndan aan de onderkant een som opdracht maken.\r\n\r\nIets ingewikkelder is via VB\r\nlaat vb de collom met resultaat van yes en no zoeken tot een leeg cel.\r\nschakel een teller in en laat die +1 worden als de cel yes is.\r\nlaat het eind getal in de vak daar waar je deze wil hebben.\r\n\r\nMaar de makkelijkste is de eerste optie. Als je de 1 en 0 niet wilt weergeven, dan kan je die colom door eigenschappen verbergen of je kan het de achtergrond kleur met de tekst kleur overeen laten komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...