Ga naar inhoud

Inhoud Silo uitlezen met Excel in een........


Anoniem2

Aanbevolen berichten

:confused::confused:Een vriend van mij heeft een bedrijf met dieren, hij heeft daarbij enkele Silo\'s staan die allen voorzien zijn van sensoren zodat hij kan zien hoeveel er nog in de Silo\'s aanwezig is, dit gaat via een grafische voorstelling ofwel een X,Y as met getallen en een schuin aflopende grafiek, maar met die grafiek kan hij als wij deze plaatsen op een internet pagina niets, hij wil een meer grafische voorstelling van bijvoorbeeld, zoals op het hardware schakelbord een Silo plaatje waarin op verschillende hoogtes leds zijn geplaatst die aangeven waar voer zit en waar niet meer, waar voer zit zijn de ledjes groen en waar niets meer zit ledjes rood wat afgetekend op zijn excel blad met de X,Y as met getallen en een schuin aflopende grafiek geeft.\r\n\r\nHij wil nu een plaatje van één of meerdere Silo\'s waarin de voer hoogte word aangegeven met een groen vlak onder en een rood vlak boven en op de scheiding van rood en groen de hoeveelheid voer in kilo\'s heel simpel allemaal behalve om het werkend te krijgen in excel, het moet lijken op die 100% gestapelde cilinders alleen moeten dan de waardes uit de silo\'s worden ingevoerd en de grafiek moet er dus uitzien als een Silo mede omdat we het zelfde systeem ook willen maken voor het water wat word uitgelezen via een waterhoogte meter,de silo\'s zijn nog wel enig zins doorzichtig maar de water houder in het geheel niet.\r\n\r\nOfwel je loopt naar de plek waar de silo\'s staan en je kunt ongeveer wel zien hoeveel voer er nog inzit en het water dus niet of je moet met een ladder gaan kijken.\r\n\r\nIn het kort hij wil één webpagina met twee voorstellingen een Silo en een Water bak waarin word aangegeven hoeveel voer of water er nog in zit als hij bijvoorbeeld een week of langer niet aanwezig is op zijn bedrijf wat verder word gerund door enkele knechten maar die niet met de inkoop van voer of het uitlezen van de gegevens te doen hebben.\r\n\r\nHij heeft een telefoon met internet zodat hij het overal waar hij is, kan controleren hoeveel voer/water er nog is en aan de hand daarvan de leverancier bellen om te komen bijvullen.:confused::confused:
Link naar reactie
Heeeeeeeeeeeel veel tekst, maar wat wil je nu eigenlijk weten?\n\nJe hebt het over silo\'s met inhoud die je in grafiek wilt zien in Excel en op internet. Is dat juiste samenvatting?\n\nHoe komen de gegevens in Excel? Indien automatisch --> Hoe? En anders (dus) handmatig --> wie? \nFrequentie van updaten?\nGrafieken worden vanzelf bijgewerkt? Moeten gegevens overschreven worden of dient er historie te blijven?\nHoe komen ze op internet?\nGrafische weergave van silo / waterbak lijkt me het minst spannend --> het gaat toch om de getallen?
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;559815]Heeeeeeeeeeeel veel tekst, maar wat wil je nu eigenlijk weten?\n\nJe hebt het over silo\'s met inhoud die je in grafiek wilt zien in Excel en op internet. Is dat juiste samenvatting?\n\nHoe komen de gegevens in Excel? Indien automatisch --> Hoe? En anders (dus) handmatig --> wie? \nFrequentie van updaten?\nGrafieken worden vanzelf bijgewerkt? Moeten gegevens overschreven worden of dient er historie te blijven?\nHoe komen ze op internet?\nGrafische weergave van silo / waterbak lijkt me het minst spannend --> het gaat toch om de getallen?[/QUOTE]\n\nPrecies! en nee het gaat niet om de getallen, wel om de interpretatie van die getallen.\n\nDe inbreng vanaf de voeder regeling naar Excel is een kwestie van een netwerk kabel en de gegevens worden nu in de oude software ook bijgehouden maar dat krijg ik dus nooit zo op het internet.\n\nIk heb al een paar keer zelf geprobeerd om de cel met het staaf grafiek in een plaatje van een silo te krijgen die ik heb verdeeld over de cellen rondom de staaf grafiek cel maar dat zier er gewoon niet mooi uit.\n\nHet moet zoiets worden als een doorsnede van een rivier met dijken waarin de waterhoogte word aangegeven,[B]DIT[/B]\n\n[url]http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.natuurdichtbij.nl/kennismaken/rijn%2520en%2520maas/doorsnede580.JPG&imgrefurl=http://www.natuurdichtbij.nl/kennismaken/rijn%2520en%2520maas/rijenmaas3.htm&usg=__aPMKQbkwhe2kwYTMoOjjhFAXAzo=&h=222&w=580&sz=45&hl=nl&start=0&sig2=yTsSdqLM9U8u5JQRUx7lVg&zoom=1&tbnid=08o3KODgrPap9M:&tbnh=64&tbnw=167&ei=cn1OTe3GJpGfOuHskecP&prev=/images%3Fq%3Ddoorsnede%2Brivier%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DjiN%26sa%3DG%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26biw%3D1120%26bih%3D588%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=177&oei=cn1OTe3GJpGfOuHskecP&esq=1&page=1&ndsp=13&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=153&ty=20[/url] [B]ziet er toch mooier uit dan dit [/B]\n\n[url]http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2011/201101/20110107/0000waterstand%2520maas.jpg&imgrefurl=http://www.depers.nl/binnenland/536901/Maas-stijgt-sneller-dan-verwacht.html&usg=__C5E7xtup7pcsvmgWOh9RLX_1ZFI=&h=250&w=325&sz=48&hl=nl&start=156&sig2=PCI0RulT7mO8W7lX-F6r3w&zoom=1&tbnid=p83rnH5RWdhq2M:&tbnh=138&tbnw=179&ei=LH1OTe2VFIuWOqOwvBg&prev=/images%3Fq%3Dwaterhoogte%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DhhN%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26biw%3D1120%26bih%3D588%26tbs%3Disch:10%2C4774&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=253&oei=53xOTeOiEMOEOsj3jOIP&esq=11&page=11&ndsp=16&ved=1t:429,r:5,s:156&tx=107&ty=29&biw=1120&bih=588[/url]\n\nMaar is zeker makkelijker te interpreteren.\n\nDe grafieken in excel mogen worden overschreven omdat op de regel PC toch alles word gelogd.\n\nDe grafieken dien wel automatisch te worden geupdate iets van 2 X per dag.
Link naar reactie
Denk dat je eerst eens moet zorgen dat je alle stappen helder hebt EN weet hoe je het gaat doen. Tot nu toe lees ik alleen theorie en krijg ik geen idee waar je nu precies vast op loopt. Je kunt de grafiek wel in een mooie silovorm hebben, maar krijg je dat ook (automatisch) goed op een website? Zo nee, zorg dan eerst dat je de stap van Excel --> internet werkend hebt en daarna de vormgeving.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;559824]Denk dat je eerst eens moet zorgen dat je alle stappen helder hebt EN weet hoe je het gaat doen. Tot nu toe lees ik alleen theorie en krijg ik geen idee waar je nu precies vast op loopt. Je kunt de grafiek wel in een mooie silovorm hebben, maar krijg je dat ook (automatisch) goed op een website? Zo nee, zorg dan eerst dat je de stap van Excel --> internet werkend hebt en daarna de vormgeving.[/QUOTE]\r\n\r\nHet is me en stuk helderder geworden bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...