Ga naar inhoud

Electronica ondermijnd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=tjoekse;552242]niks , ouderen die +- 45 jaar hebben gewerkt , hebben niks te klagen die hebben AOW met pensioen wat vaak nog meer is als het loon waar ze voor gewerkt hebben .\nde Klagers hebben alleen AOW , hoe zou dat nu komen .:rolleyes:[/quote]\n\n..........pfffffffff je bent ook niet helemaal meer bij de tijd tjoekse...\nAOW is geen vetpot... en pensioen hebben lang niet alle mensen opgebouwd, terwijl ze wel hard hebben gewerkt. Mensen die bijv. in gesubsidieerde banen (Melkert banen bijv.) terecht kwamen en daar noooooit meer uitkomen omdat een gesubsidieerde baan een werkgever financieel meer oplevert dan een gewoon loon-werkplek...\nMijn vader was groetenboer, altijd hard gewerkt, heeft nooit vakantie gehad, geen auto, geen ziekengeld laat staan pensioen.....
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

maar dan eens terug naar de \'tastbare\' voorbeelden.\r\n\r\nje ziet iets waarvan je denkt, dat moet ik opnemen, je start de opname en het apparaat verpest de opname expres\r\nergo; je hebt geen bewijs\r\n[QUOTE]Niek: heb je een probleem?. Denk er heel even over na. Kan je het oplossen, doe dat dan.[/QUOTE]\r\nja je kan het oplossen, laat iemand anders het eens opnemen.\r\ndan zal je wel moeten vertellen wat er opgenomen moet worden, want dat mis ik een beetje van jouw kant Erik\r\nwel beschuldigingen, maar te weinig uitleg.\r\n\r\n\r\nals elektronica expres zo gemaakt wordt dat het snel stuk gaat, om ons te pesten....\r\nde meeste mensen (lees bedrijven) zijn maar met heel weinig doelen bezig\r\nnl. macht en/of geld.\r\nmet pesten kan je zeker macht krijgen, je pest je collega of een ander kind op het schoolplein\r\nje krijgt de lachers op je hand je wordt populairder en zie daar meer macht.\r\nmaar dit is iets wat alleen maar werkt als je dicht bij mensen staat, ik ken die persoon in china niet die mijn hdd maakt en mij pest door deze snel kapot te laten gaan.\r\nde mensen om mij heen kennen deze persoon ook niet en dus is er geen machts gewin.\r\n\r\nhetgene wat meer zou verklaren:\r\nals men iets maakt dat te snel kapot gaat kost dit een hoop geld aan garantie en een slechte naam.\r\nmaak je iets te goed, dan kost het produceren te veel en je product gaat zo lang mee dat je niet genoeg verkoopt.\r\nje zal dus als fabrikant een goede balans moeten vinden en als de fabrikant dan even doorslaat naar te slechte producten (goedkoper produceren) dan doen ze dat dus niet om iemand te pesten maar omdat de balans zoek is.\r\n\r\nen voor de criticasters: ja er zijn merken met betere en mindere spullen, ik heb het ook telkens over \"te\"\r\nhet ene merk kiest voor goedkoper en dus veel zuinige mensen die het kopen.\r\nen de ander kiest voor meer klantenbinding door een product dat langer heel blijft
Link naar reactie
Ik heb geen bewijs, ik heb een poging gedaan ergens bewijs van te krijgen, en na heel wat opnemen en een goed voorbeeld gevonden te hebben (1x afgespeeld) was de inhoud van mijn DVD bij de volgende start van de speler verdwenen.\n\nIk heb er ook een hard hoofd in om anderen duidelijk te maken waar ik nu bewijs van wilde krijgen. Woorden zijn daarbij alleen maar versplintering als je niet eerst het beeld hebt gezien.\n\nHet gaat mij (nu) ook even niet om \'te snel kapot gaan\'. Ik heb het over kapot gaan zodra je pesten kan bewijzen. En dan pas kan je het kapot gaan inderdaad als een extra pesthandeling boven op het oorspronkelijke pesten zien. Aangezien 99,9xx % van de mensen niet bezig is pesten via een niet-interactieve TV te bewijzen ( :rolleyes: \'[I]Hoe haal je het in je hoofd....[/I]\') zal het apparaat bij hun dus gewoon werken.\n\nIk denk meer in de trend van hoe b.v. surfgedrag wordt gebruikt om geautomatiseerd je een andere reclamewereld voor te schotelen, zo kan iemands kijkgedrag ook via programma\'s handelingen triggeren. Als daarbij bepaalde scenes een prioriteit krijgen (getagged) kan \'wissen\' getriggerd worden.\nDit idee is: én ver gezocht, én mogelijk... En, dit is maar één barre mogelijkheid.\n\n[QUOTE=turn;552482]ja je kan het oplossen, laat iemand anders het eens opnemen.\ndan zal je wel moeten vertellen wat er opgenomen moet worden, want dat mis ik een beetje van jouw kant Erik\nwel beschuldigingen, maar te weinig uitleg.[/QUOTE]\nUitleg genoeg, alleen geen uitleg voor welke beelden ik de brander nodig heb. Als ik het kon vertellen dan zou ik geen beelden hoeven opnemen.\nIk heb ook gevraagd het niet over de inhoud van het plaatje te hebben, maar over de mogelijkheid van een ondermijnde elektronica.\n\n\nIk ben er ook vanaf de eerste keer dat ik een DVD opnam van overtuigd dat we er t.o.v. de oude video tape recorder echt niet op vooruit gegaan zijn qua bedieningsgemak. Wat dat betreft is er na zo\'n veertig jaar tape-recorder eigenlijk een flinke achteruitgang.\nHet lijkt er sterk op dat het concept van video er voor gemaakt is om snel opnemen te voorkomen. Het is mij nog niet gelukt om binnen een minuut een opname te starten, terwijl ik met een tape-recorder met één druk op de afstandsbediening vanuit standby binnen twee seconden het opnemen kon laten beginnen.
Link naar reactie
@erik heb je het hier soms over .\n \nSubliminaal \n \nEen subliminale boodschap is een verborgen boodschap die bedoeld is om door je onderbewuste opgepikt te worden. Het is dus de bedoeling je te beinvloeden, zonder dat je door hebt dat dat gebeurt. Het is trouwens nooit bewezen dat subliminale technieken ook echt werken.\nVeel mensen hebben beweerd dat subliminale boodschappen in reclame worden gebruikt, maar daar zijn geen echte bewijzen voor. Naar het schijnt heeft Rusland wel subliminale technieken gebruikt en doet het dat in feite nog steeds.
Link naar reactie
[QUOTE]Ik heb geen bewijs, ik heb een poging gedaan ergens bewijs van te krijgen, en na heel wat opnemen en een goed voorbeeld gevonden te hebben (1x afgespeeld) was de inhoud van mijn DVD bij de volgende start van de speler verdwenen.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je had geschreven dat je \'bigfoot\' had zien lopen, was dat voor mij geloofwaardiger geweest....\r\nHet is met gewone consumenten elektronica niet mogelijk om een DVD na 1x bekeken te hebben, te wissen. OF je speler is kapot, OF je DVD is kapot, OF je hebt de dvd per ongeluk verwisselt met een lege DVD. Andere verklaringen zijn er gewoon niet, tenzij je inderdaad heel, heel, heel zweverig (en onrealistisch) gaat speculeren over complottheorieën etc.\r\n\r\n[QUOTE]Ik ben er ook vanaf de eerste keer dat ik een DVD opnam van overtuigd dat we er t.o.v. de oude video tape recorder echt niet op vooruit gegaan zijn qua bedieningsgemak.[/QUOTE]\r\n\r\nIk wel, maar dat is natuurlijk volledig afhankelijk van jouw \'referentiekader\'. Wat ik daarmee probeer te zeggen is dat ik een hele uitgebreide high end videorecorder had en deze inruilde voor een gewoon goed werkende dvd-recorder. De bediening was verreweg eenvoudiger dan die van de videorecorder,\r\n\r\n[QUOTE] Wat dat betreft is er na zo\'n veertig jaar tape-recorder eigenlijk een flinke achteruitgang[/QUOTE]\r\n\r\nEen voor mij volkomen onware en onbegrijpelijke uitspraak.... Als je alle voordelen van een dvd tov een vhs-tape bekijkt, kan er volgens mij maar 1 conclusie zijn en dat is dat we er juist DIK op vooruit gegaan zijn.\r\nUiteraard is dit niet voor een ieder duidleijk te zien, want er zijn uiteraard nog steeds mensen met een ouderwetse \'beeldbuis\'\' tv, de daardoor het kwaliteitsverschil tussen de dvd en een vhs-tape niet (goed) kunnen waarnemen. Ik zeg hier niet mee dat jij zo\'n iemand bent, want ik weet niet natuurlijk niet of jij nog zo\'n oude tv hebt.\r\n\r\n[QUOTE]Het lijkt er sterk op dat het concept van video er voor gemaakt is om snel opnemen te voorkomen. Het is mij nog niet gelukt om binnen een minuut een opname te starten, terwijl ik met een tape-recorder met één druk op de afstandsbediening vanuit standby binnen twee seconden het opnemen kon laten beginnen.[/QUOTE]\r\n\r\nOnbegrijpelijk..... In dit geval ligt het OF aan jouw (heel moeilijke en onoverzichtelijke) model DVD-recorder, OF aan de gebruiker zelf......\r\nOp mijn DVD-HD recorder zit 1 rode knop en als ik die indruk, begint ie METEEN met het opnemen......
Link naar reactie
qpc, je hebt eigenlijk gelijk wat betreft de HD recorder, dat zal een stuk sneller gaan. Ik zag die mogelijkheid over het hoofd.\nIk heb die niet, en deze bestond eerder ook niet. Bij mij duurt het een minuut om op te starten en een dvd te formatteren. Alleen opstarten is zo\'n twintig seconden.\n\nDat een DVD meer mogelijkheden heeft, daar had ik het niet over, maar alleen bedieningsgemak, en daar vind ik een simpele tape-recorder absoluut beter in.\n\nNog wel wat vraagjes:\n[QUOTE=qpc;552519]\nOp mijn DVD-HD recorder zit 1 rode knop en als ik die indruk, begint ie METEEN met het opnemen......[/QUOTE]\nIs dit vanuit standby, dus hoeft er niet opgestart te worden om op te nemen ? Hoe zit het dan met de spin-up tijd ?
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;552498] \nIk ben er ook vanaf de eerste keer dat ik een DVD opnam van overtuigd dat we er t.o.v. de oude video tape recorder echt niet op vooruit gegaan zijn qua bedieningsgemak. Wat dat betreft is er na zo\'n veertig jaar tape-recorder eigenlijk een flinke achteruitgang.\nHet lijkt er sterk op dat het concept van video er voor gemaakt is om snel opnemen te voorkomen. Het is mij nog niet gelukt om binnen een minuut een opname te starten, terwijl ik met een tape-recorder met één druk op de afstandsbediening vanuit standby binnen twee seconden het opnemen kon laten beginnen.[/quote]\n \n \nDan zul je toch de handleiding eens goed moeten gaan bestuderen ,,want een dvd-hd recorder neemt al op zonder aan de knoppen te komen.(metteen als het apparaat aanstaat) ,maar deze opname is wel verdwenen als het apparaat wordt uitgezet en weer aan.\nDit heet ook wel de \"timeshift optie\"\n \nOok kun je deze opname daarna naar een dvd kopieren.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;552540]Dan zul je toch de handleiding eens goed moeten gaan bestuderen ,,want een dvd-hd recorder ...[/QUOTE]\nNiet nodig die handleiding lezen, want ik heb geen harddisk recorder.\n\nMag ik aannemen dat een harddisk recorder \'DVD-HD recorder\' genoemd wordt, en een High Definition specificatie een \'HD-DVD recorder\' ?\nAnders hebben we het over verschillende dingen.\n\nOf heet het een \'HD-DVD harddisk recorder :confused:
Link naar reactie
Volgens mij worden er weinig of geen dvd recorders meer verkocht waar geen HD in zit.\n \nMaar deze is inderdaat zonder harddisk.\nEn niet stereo.\nHeb je iets opgenomen ,en wil je die disk in een andere speler afspelen ,dan moet de disk wel afgesloten worden ,,heet waarschijnlijk finaliseren ,want anders wordt de disk niet gezien.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;552544]Niet nodig die handleiding lezen, want ik heb geen harddisk recorder.\r\n\r\nMag ik aannemen dat een harddisk recorder \'DVD-HD recorder\' genoemd wordt, en een High Definition specificatie een \'HD-DVD recorder\' ?\r\nAnders hebben we het over verschillende dingen.\r\n\r\nOf heet het een \'HD-DVD harddisk recorder :confused:[/QUOTE]\r\n\r\nNormaal gesproken heet het gewoon een HD-recorder. Deze heb je met en zonder de mogelijkheid om het opgenomene over te zetten op een (interne) DVD-brander.\r\nDus eigenlijk zou zou iets een Harddisk-recorder met DVD-brand mogelijkheid (moeten) heten.\r\nHet is zo\'n beetje wat Animal zegt, alleen dan eigenlijk andersom. De meeste recorders zijn gewoon HD-recorders met als eventuele optie een dvd-brander ingebouwd.
Link naar reactie
een subliminale boodschap is bv één frame vervangen door een boodschap\r\nmet 25 tot 30 f/s zie je dat niet bewust.\r\nook de bekende boodschappen in achteruit gedraaide muziek is een bekend voorbeeld.\r\nen of het nou wel of niet werkt, het is verboden in nederland (bij mijn beste weten)\r\nals je dan nagaat hoeveel er op gelet wordt of er sluip reclame in tv programma\'s zit, dan kan ik me niet voorstellen dat er niet naar subliminaal gekeken wordt.\r\n\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter]Ik heb ook gevraagd het niet over de inhoud van het plaatje te hebben, maar over de mogelijkheid van een ondermijnde elektronica.[/QUOTE] \r\n- ja uiteraard kan je elektronica ondermijnen, maar om dat op zo\'n schaal te doen... dat wordt een duur grapje.\r\nom nog maar niet te spreken van de strings die je een computer op moet geven waar deze op moet letten en dat ie dat dan ook daadwerkelijk moet doen.\r\ndata verwerking is voor mensen redelijk eenvoudig, juist omdat ons brein geen rechte lijnen volgt maar juist heel veel short cuts kent en kan. \r\n\r\n- en dan nog een probleem, mensen zijn heel slecht in communiceren\r\nbedenk maar eens hoeveel ruzies er zijn tussen mensen en hoeveel procent daarvan gebaseerd is op een communicatie probleem (misverstand)\r\n:\"hij zei dit en dat en ik dacht dat ie dat en dat bedoelde\"\r\ndus als jij niet heel duidelijk uit kan leggen dat je bedoelde :\"ik zie dan links onder in het scherm een zwart vierkantje met twee rode stipjes staan, 2 seconden lang en om 21:30 op ned3\"\r\ndenk ook maar aan het probleem dat er hier een nieuw persoon op het forum komt.\r\n\"ik heb een probleem\r\nmijn laptop doet het niet meer, 3 dagen geleden nog wel\"\r\ncommunicatie probleem tussen mensen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...