Ga naar inhoud

Electronica ondermijnd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=qpc;552148]Zo zie je maar weer, het kan altijd gebeuren dat iets stuk gaat, maar om dar nou meteen een hele \"complot-theorie\" achter te zoeken, dat gaat mij (VEEL) te ver.... Ik sta wat \'stabieler\' met mijn beide benen op de grond.[/QUOTE]\nVeel consumentenspul gerepareerd. Gaat gewoon kapot. Kan je meten, zien, horen, of zelfs ruiken.\n\nOnverklaarbare uitval op sleutelmomenten in mijn leven stapelen zich op tot ik mijn middenvinger opsteekt en denk: \"[I]je kan me wat[/I]\". En dan heb ik plots een (andere) mening.
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Erik jonge maak je niet druk, dat heet politiek en om daar verandering in te brengen is zoals mijn moeder altijd pleegde te zeggen \" vechten tegen de bierkaai \"!\r\nOfwel in de elektronica heet dat \" De Wet van Moore stelt dat het aantal transistors in een geïntegreerde schakeling door de technologische vooruitgang elke 2 jaar verdubbelt. \" \r\n\r\nOf wij van WC-Eend adviseren WC-Eend.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;552131]lg dr275[B]......[/B][/QUOTE]\r\nDing geeft een beeld om te huilen als je de tuner van de TV gebruikt (de enige manier om Stereo op te nemen). Dan geeft hij op z\'n SCART een beeld aan de TV terug vol met continu van links naar rechts voorbijdrijvende gost images van het TV beeld wat je al zit te bekijken. Het ene TV kanaal (station) is erger dan de andere, maar meer dan twee kanalen die \'gostvrij\' zijn heb ik niet.\r\nEn het zit daarna in de opname mocht je die nog willen maken.\r\n\r\nGebruik je de tuner van de recorder zelf, dan is het beeld beter, alhoewel duidelijk minder kleurkwaliteit en scherpte, en het geluid mono.\r\n\r\n\r\nIk moet wel zeggen dat ik het \'gost\' probleem nog niet heb bekeken met een andere TV, maar ik heb met een andere (video-tape) recorder geen probleem gezien op deze TV.
Link naar reactie
\"[I][B]We hebben de bezuinigingen ingezet om[/B] 20 gratis [B]activiteiten[/B] voor ouderen [B]af te schaffen...[/B][/I]\"\n\nHet ging mij om de manier waarop hij deed lijken alsof hij al jaren zocht naar een manier om die ouderen hun activiteiten af te nemen, en nu [I]eindelijk[/I] \'de middelen\' had gekregen; negatief kapitaal.
Link naar reactie
Nou Erik.. ik ben het echt wel met je eens dat je gepast wantrouwig mag zijn hoor... Soms steken mensen liever hun kop in het zand dan dat ze met ongrijpbare zaken geconfronteerd worden, want dat maakt alleen maar bang en dat willen mensen niet zijn, dus weten ze liever niets. (Bedoel hier helemaal niemand specifiek mee).\nIk bestel iets op een Chinese site.. spotgoedkoop, no shipping... allemaal te mooi om waar te zijn (en het is nog waar ook), maar heb wel even getwijfeld of ik via die site wel met Paypal zou betalen... gewoon omdat je niet weet wat en land met een naar regime allemaal vast gaat leggen....\nIk denk maar zo... als ik ook nog een beetje wil leven moet ik afwegingen maken van risico\'s ... En ieder moet dat dan maar ook voor zichzelf doen. Klokkenluiders worden vaak uitgelachen, maar ze zetten mij wel aan het denken...
Link naar reactie
Ook dank Reintje, jij weet hoe klein een bluetooth zend/ontvanger is :D, en bedenk dan maar dat zoiets geïntegreerd in een bestaande chip nog veel veel veel kleiner wordt.\nEn het kan zelfs zonder verbinding via de ether, het kan meeliftend op een netwerksignaal, het kan ook via de netstroomkabel, dus via de voeding, en er zijn meer manieren.\n\nHet gaat ook helemaal niet om uitgebreide systemen, al is er maar (met de DVD brander als voorbeeld) op het juiste moment bij het opstarten dat een milliseconde lang de brand-laser aangezet wordt, dan wordt het bestandssysteem vernaggeld, en is de schijf onleesbaar.\nEn... geloof het of niet, maar zo\'n mechanisme kan in die complexe chip onvindbaar klein zijn, een aangestuurd worden via het lichtnet, of (zelfs geprogrammeerd voor meerdere systemen tegelijk) via modulatie (zoals teletxt ook werkt) op het TV signaal. Manieren genoeg te verwachten.\n\n\nBetalen over Internet doe ik het liefst via een eigen storting (moet je ze wel durven vertrouwen op levering) of via iDEAL, wat eigenlijk ook een opdracht aan je eigen bank is.\nMaar ja, *-) geen China.\n\nPaypal heb ik nog niet gedurfd, maar... ZO veel chips komen uit China...
Link naar reactie
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 \r\n[I]En trouwens Ik ben geen seconde bang voor een wereld oorlog. Waarom niet> Omdat het geen seconde helpt.....\r\n\r\n [/I][QUOTE=erikdenhouter;552176]Nee het helpt niet, maar is je angst dan weg ? :rolleyes:\r\nWaar kwamen die vorige oorlogen dan vandaan, ook nog na WW2, ook in moderne samenlevingen ?\r\n(Misschien zijn die ook wel gestart omdat iets niet aan de kaak gesteld kon worden omdat het officieel niet bestond.... )\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nJawel. Waarom zou ik angst hebben, als ik er niets, maar dan ook niets aan kan veranderen door het wel te hebben.\r\nWaar oorlogen na WW2 vandaan kwamen is over het algemeen bekend, maar niet mijn probleem.\r\n\r\nErik:\r\nIk leerde een aantal jaren van een wijs man iets heel verstandigs en leef sinds die tijd als God in Frankrijk.\r\nHij zei:\r\nNiek: heb je een probleem?. Denk er heel even over na. Kan je het oplossen, doe dat dan. \r\nKan je het niet oplossen? Flikker het over je schouder en denk er niet meer over na.\r\nAls het niet terug komt, was het geen probleem, danwel een ander heeft het opgelost.\r\n\r\nEn Erik het kost je een jaartje oefenen, maar het werkt fantastisch.\r\n\r\nEn je zal zien: 99,9 % van de \"problemen\" die je zo van je afzet, komt nooit en te nimmer terug, omdat het geen problemen waren.\r\nDe overige 0.1 % lost zich zelf op, of blijft bestaan. (jammer dan)\r\n\r\nKortom: Ik maak me nergens druk over, als ik er niets aan kan veranderen.\r\n\r\nDus vraagt jij je nu af: Kan ik er iets aan veranderen dat, er waarschijnlijk een boze genie bezig is, ons te plagen, door malversaties te plegen op de ingewikkeldheid van de tegenwoordige electronica? \r\n\r\nZo ja? \r\nKan je er iets aan veranderen? Niet dus. Daarom \"Mik het over je schouder\" en ga door met de fijne dingen van het leven.\r\nZo nee? \r\nDan hoef je er geen seconde meer over na te denken of te tobben.\r\n\r\nBesteed je energie en je aandacht aan de echte mooie dingen in dit leven. Je gezin, kids, familie, natuur, fijne, eerlijke mensen. \r\n\r\nIk heb dus geen angst voor welke oorlog dan ook.\r\nDus mijn antwoord is JA: Mijn angst is er niet, omdat ik het nooit gehad heb. (Omdat het echt niet helpt).\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Mooi Niek, sluit perfect aan.\n\n[url=http://webwereld.nl/nieuws/68127/laptops-krijgen-killswitch.html?m_i=ZDWZq%2BMGmGq1mR9PFFnZOkOdl848GepG1rrKXdbUFMC3gtiZK#source=newsletter]\"Een gestolen, of kwijtgeraakte, laptop kan daardoor via een sms-bericht worden aangezet en op slot gezet (gebricked). De activering van de killswitch gebeurt voordat het besturingssysteem start. [B]Een internetverbinding - bedraad of draadloos - is niet nodig[/B].\"[/url]\n\nBegint de Lego bouwdoos in jullie hoofd al resultaat te geven ? :mrgreen:\n\n(mijn Mr. Green lacht wel... maar mijn Mr. green is niet blij.)
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;552237]Ja k\'vond het wel passen in deze discussie em kreeg er toevallig een mailtje over vandaag. :-)\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDeze al gezien [URL=\"http://webwereld.nl/nieuws/68120/fbi-backdoors-in-veiligste-bsd-variant.html#utm_source=front_news_list_4&utm_medium=website&utm_campaign=ww\"]http://webwereld.nl/nieuws/68120/fbi-backdoors-in-veiligste-bsd-variant.html#utm_source=front_news_list_4&utm_medium=website&utm_campaign=ww[/URL]\r\n\r\n... iets van big brother is watching....
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;552232]\n\nHet gaat ook helemaal niet om uitgebreide systemen, al is er maar (met de DVD brander als voorbeeld) op het juiste moment bij het opstarten dat een milliseconde lang de brand-laser aangezet wordt, dan wordt het bestandssysteem vernaggeld, en is de schijf onleesbaar.\nEn... geloof het of niet, maar zo\'n mechanisme kan in die complexe chip onvindbaar klein zijn, een aangestuurd worden via het lichtnet, of (zelfs geprogrammeerd voor meerdere systemen tegelijk) via modulatie (zoals teletxt ook werkt) op het TV signaal. Manieren genoeg te verwachten.\n\n\n[/QUOTE]\n\nDit is in software mogelijk: \nif not user = erik then burn\nif user = erik then burn like hell;)\n\nn.b. ik heb al enige tijd geen programmeertaal getypt dus ik bied geen garantie dat e.e.a. werkt
Link naar reactie
[quote=dutch-online;552215]20 gratis activiteiten voor ouderen af te schaffen...\" \n \nwat zou ik dan moeten missen. :rolleyes:;):D[/quote]\nniks , ouderen die +- 45 jaar hebben gewerkt , hebben niks te klagen die hebben AOW met pensioen wat vaak nog meer is als het loon waar ze voor gewerkt hebben .\nde Klagers hebben alleen AOW , hoe zou dat nu komen .:rolleyes:
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;552204]Ding geeft een beeld om te huilen als je de tuner van de TV gebruikt (de enige manier om Stereo op te nemen). Dan geeft hij op z\'n SCART een beeld aan de TV terug vol met continu van links naar rechts voorbijdrijvende gost images van het TV beeld wat je al zit te bekijken. Het ene TV kanaal (station) is erger dan de andere, maar meer dan twee kanalen die \'gostvrij\' zijn heb ik niet.\r\nEn het zit daarna in de opname mocht je die nog willen maken.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHeeft de recorder ook een RF-out? Al eens geprobeerd het kanaal waarop deze werkt iets te verschuiven? Kan meestal met een schroefje op de achterkant, of (bij luxere modellen) in het instellingenmenu.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...