Ga naar inhoud

Electronica ondermijnd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Klusje voor de brandweer ?\n\nAl tijden zie ik in de media crimineel gedrag dat kijkers en luisteraars bulliet, pest, ziekt, en daarvoor is een verklaring nodig. ( \"Platte-vlak fascisten\" noem ik ze.) Als ik die verklaring zoek, dan kom ik alleen uit op een totale ondermijning van de opname-electronica, en zelfs meer, zoals totale knechting van de bevolking.\n\nOm dit gedrag op TV vast te proberen te leggen heb ik de goedkoopste LG brander onder mijn TV staan (DR275), een rot apparaat wat zelfs die € 85, 00 niet waard is (continu verstoord beeld en het kan zelfs het geluid niet in stereo opnemen).\nMaar... ik heb nog een nadeel van dat ding gevonden:\ntelkens wanneer ik het (door anderen) beoogde crimineel gedrag (pesten, het onder de huid gaan zitten van groepen) op DVD weet vast te leggen, en ik wil het afspelen, dan zegt de brander[B]: [/B]\"[I]Wilt u de schijf opstarten ?[/I]\". De schijf wordt dan plots als [I]ongeformatteerd[/I] gezien.\nM.a.w., alleen als ik naar mijn idee iets belangrijks heb te bewijzen en met moeite opgenomen, is de opname zonder verklaring verloren.\n\nHoed je, de rede dat ik interesse verloor in de gedetailleerde elektronica was toen in doorkreeg dat er zoveel onderdelen in één chip gebakken werden, dat niemand meer kan zien of nagaan hoe verschrikkelijk we regelmatig in het Westen gen**id worden. Het zal waarschijnlijk het belangrijkste onderdeel van een volgende wereldoorlog inhouden, of dat nu tijdens het recente rechtse kabinet is, of vijftig jaar later.\nMaar het is zo, en het komt vanzelf als de bodem uit het fascisme boven ons valt[B]; [/B]niets zeggen kan ik niet.\n\nNoem mij maar gek.\n\n\n(Verplaatst vanuit de afdeling \'Brandweer\')
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb het over iets wat ik observeer. Al jaren.\nDat wil absoluut niet zeggen dat jij zoiets waarneemt.\n\nKen je die plaatjes met een duidelijke afbeelding, maar iemand zegt dat je er ook iets anders in kan zien ? Eerst nog zie je het niet, het volgende moment is het plaatje getransformeerd in iets anders, en kan je [I]nooit meer om die tweede versie heen[/I].\nIk zie al jaren beide, jij kijkt naar mijn mening nog met one track.\n\nMijn enige zorg is nu wel dat ik de discussie niet voort wil zetten over de[B] inhoud van het plaatje[/B], omdat we in de afdeling \'brandweer\' zitten. Dit heb ik met opzet gedaan. Anders had ik b.v. in \'[I]Jullie mening[/I]\' gepost.\n\n\nDe brander vernietigt op bevel, dat is wat ik stellig beweer, en ik vraag mij af of dat met overtuiging door iemand herkend wordt.\nDe elektronica ondermijnd dus.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;552069]Klusje voor de brandweer ?\n\nAl tijden zie ik in de media crimineel gedrag dat kijkers en luisteraars bulliet, pest, en daarvoor is een verklaring nodig. ( \"Platte-vlak fascisten\" noem ik ze.)\nAls ik die verklaring zoek, dan kom ik alleen uit op een totale ondermijning van de opname-electronica, en zelfs meer, zoals totale knechting van de bevolking.\n\nOm dit gedrag op TV vast te proberen te leggen heb ik de goedkoopste LG brander onder mijn TV staan (DR275), een rot apparaat wat zelfs die € 85, 00 niet waard is (continu verstoord beeld en het kan zelfs het geluid niet in stereo opnemen).\nMaar... ik heb nog een nadeel gevonden:\ntelkens wanneer ik het (door anderen) beoogde crimineel gedrag op DVD weet vast te leggen, en ik wil het afspelen, dan zegt de brander: \"Wilt u de schijf opstarten ?\". De schijf wordt dan plots als ongeformatteerd gezien.\nM.a.w., alleen als ik iets belangrijks heb te bewijzen en met moeite opgenomen, is de opname zonder verklaring verloren.\n\nHoed je, de rede dat ik interesse verloor in de gedetailleerde electronica was toen in doorkreeg dat er zoveel onderdelen in één chip gebakken werden, dat niemand meer kan zien of nagaan hoe verschrikkelijk wij in het Westen genaaid worden.\n\nHet zal het belangrijkste onderdeel van een volgende wereldoorlog inhouden, of dat nu tijdens het recente rechtse kabinet is, of vijftig jaar later.\nMaar het is zo, en het komt vanzelf als de bodem uit het fascisme boven ons valt[B]; [/B]niets zeggen kan ik niet.\n\nNoem mij maar gek.[/QUOTE]\n\nIk begrijp hier ook geen snars van Erik. Ik heb gegoogled op Bulliet. Dat blijkt een schrijver te zijn, met een bepaalde mening over bepaalde geloven.\n\nWaar je volgens mij heen wil is ongeveer het volgende:\nDe wereld wordt geregeerd door de media. Een mening wordt opgedrongen. \nBijvoorbeeld:\nWe kennen geen van allen Asange persoonlijk, maar vinden het toch een wereld gozer. \nWaarom vraag ik me dan af? \nOmdat hij schopt tegen de maatschappij? \nOmdat hij mensenlevens in gevaar brengt? \nOmdat hij internationale betrekkingen in gevaar brengt? \nWant geloof me dat gebeurt dus. \nIk ben beslist niet voor geheimhouding maar elk mens wil dingen die hem persoonlijk aangaan voor zich houden. Hij is nu de held, omdat hij opzettelijk de privacy schendt van talrijke invloedrijke personen. Of je hem nou mag of niet en dit ongeacht mijn eigen mening.\nHet gaat hier dus niet over een voor of tegen Asange... Het gaat erom dat met heel veel dingen je mening wordt gevormd door hoe en wat de media brengt.\n\nWil je die kant op Erik.\n\nEn trouwens Ik ben geen seconde bang voor een wereld oorlog. Waarom niet> Omdat het geen seconde helpt.....\n\nNiek
Link naar reactie
Wat ik vertel is dat de elektronica ondermijnd is, en via die weg bepaalde mensen uiterst professioneel gebullied (geziekt) worden.\r\n\r\nKorter en krachtiger kan ik het niet duidelijk maken.\r\n\r\n(Dat het vandaag mijn brander is die mij die overtuiging geeft is eigenlijk niet relevant, maar stom genoeg komt mijn bericht hierdoor wel in dat forumdeel. Het is de spontaniteit van een razend weerwoord wat daarvoor heeft gezorgd.)
Link naar reactie
Nou...... op commando niet, maar sommige dingen gaan wel snel stuk inderdaad.\r\n\r\nHet laatste jaar ben ik een stuk of 6 harde schijven tegengekomen, die echt geheel ter ziele waren. Overeenkomst: Leeftijd minder dan 6 maanden. En Sata 500GB of 1 of 2 TB, dus de grotere schijven zeg maar.\r\n(Het laatste jaar gingen er ongeveer 250 pc\'s door m\'n handen)\r\n\r\nZelf koop ik een nieuwe monitor in november 2010. 24 inch HD. Een Acer (200 euro) dus ik had het kunnen verwachten eigenlijk.... binnen 8 dagen een dikke vette horizontale groene streep op beeld. \r\nIk koop een NAS (700 euro) in november. Zet er 2 nieuwe 2TB schijven in van WD met 3 jaar garantie en binnen 3 weken is er een schijf helemaal aan gort. \r\nHet is allemaal garantie, maar je gaat je afvragen hoe lang het dan heel blijft na de garantie periode?\r\n\r\nHet enige wat het altijd heel lang uithoudt bij mij, zijn de tv\'s van Phillips. Ik koop altijd dat merk en dat werkt. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE]Het laatste jaar ben ik een stuk of 6 harde schijven tegengekomen, die echt geheel ter ziele waren. Overeenkomst: Leeftijd minder dan 6 maanden. En Sata 500GB of 1 of 2 TB, dus de grotere schijven zeg maar.\r\n(Het laatste jaar gingen er ongeveer 250 pc\'s door m\'n handen)[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb een veelvoud aan pc\'s door mijn handen gehad, maar zoveel kapotte schijven, nee, echt niet... Zal dus gegarandeerd merk-afhankelijk zijn. Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat ik [B]heel veel[/B] kapotte Maxtor en Seagate schijven heb gezien dia allen 3 jaren of jonger waren. Door die ervaring ben ik overgestapt naar Samsung en kan je vertellen dat ik van de paar duizend harde schjiven die ik van dit merk de afgelopen 2 jaren verkocht heb, maar een 5-tal kapotte schijven heb terug gekregen. Met WD heb ik ook geen slechte ervaringen, maar net iets meer uitval dan Samsung.\r\n\r\n[QUOTE]Zelf koop ik een nieuwe monitor in november 2010. 24 inch HD. Een Acer (200 euro) dus ik had het kunnen verwachten eigenlijk.... binnen 8 dagen een dikke vette horizontale groene streep op beeld. [/QUOTE]\r\n\r\nYep, maakte ik 2 maanden geleden ook mee met een 22\" Samsung.... Ook hier geldt wel weer dat dit de eerste monitor van Samsung is die ik heb moeten terugsturen.\r\n \r\n[QUOTE]Het enige wat het altijd heel lang uithoudt bij mij, zijn de tv\'s van Phillips. Ik koop altijd dat merk en dat werkt.[/QUOTE]\r\n\r\n3 jaren geleden een gloednieuwe 80cm (of iets grotere) Philips tv gekocht, 5 dagen lol, toen niks meer. 2 keren op laten halen voor reparatie en 2 maal deden de problemen zich weer voor binnen een maand. Daarna koop ontbonden en ander merk gekocht. Nimmer spijt van gehad, op alle fronten mooier (beeld) dan die Philips\r\n\r\nZo zie je maar weer, het kan altijd gebeuren dat iets stuk gaat, maar om dar nou meteen een hele \"complot-theorie\" achter te zoeken, dat gaat mij (VEEL) te ver.... Ik sta wat \'stabieler\' met mijn beide benen op de grond.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;552142]tv\'s van Phillips\n \nlaten die nu allemaal van LG komen..:D;):eek:[/quote]\n \nNee dat is ook niet zo ,,enkele jaren geleden heeft philips LG overgenomen . en LG wordt in Polen in elkaar gezet.,maar het zijn nog steeds totaal verschillende apparaten en fabrieken.\nBijna alles van Philips komt uit het buitenland.\n \nDe tv\'s die spontaan in brand vlogen waren ook meestal philips tv\'s.
Link naar reactie
[B]\"Philips verkoopt zijn resterende belang in LG Display voor EUR 630 miljoen\"[/B]\r\n[url]https://www.newscenter.philips.com/nl_nl/standard/about/news/press/20090313_philips_verkoopt_zijn_resterende_belang.wpd[/url]\r\n\r\nVoor meer informatie kunt u contact opnemen met:\r\nJoon Knapen\r\n\r\nPhilips Corporate Communications\r\nTel: +31 20 59 77477
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;552148]Ik sta wat \'stabieler\' met mijn beide benen op de grond.[/QUOTE]\n\n[B]\"Daar gaat ie - QPC - weer.\" [/B] :(\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=EQt-R96GGDE[/url]\n\n[B]Free YouTube to MP3 Converter[/B] : [url]http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-YouTube-to-MP3-Converter.htm[/url]\n\n[B](Paranoia)[/B] : [url]https://secure.wikimedia.org/wikipedia/nl/wiki/Paranoia[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;552122]En trouwens Ik ben geen seconde bang voor een wereld oorlog. Waarom niet> Omdat het geen seconde helpt.....[/QUOTE]\r\nNee het helpt niet, maar is je angst dan weg ? :rolleyes:\r\nWaar kwamen die vorige oorlogen dan vandaan, ook nog na WW2, ook in moderne samenlevingen ?\r\n(Misschien zijn die ook wel gestart omdat iets niet aan de kaak gesteld kon worden omdat het officieel niet bestond.... )\r\n\r\nWaar het mij in dit draadje om gaat is het aan de kaak stellen van iets wat mij letterlijk negatief raakt, en proberen een bewustzijn te kweken dat dat zwarte blokje in een apparaat, of dat nu je PC is met een i7-950 Processor ([B]731.000.000 transistors op 2,63 cm²[/B] ) of de besturingschip van je video (misschien een miljoen transistors) niet helemaal pluis hoeft te zijn. \r\nIs het besef wel aanwezig hoe gecompliceerd het ontwerp van een chip eigenlijk is ? :confused:\r\n\r\nMisschien is het wel makkelijk je ontwerp op zolder te maken, en dan het productieproces naar Verweggistan te verplaatsen, maar \'somewhere on the way\' is misschien een Trojan geplaatst waarvoor de politiek waarschijnlijk geen oog heeft omdat het mogelijke probleem (lees: gebruik van chips) te groot is.\r\nEr worden echt technieken toegepast welke onder onze neus kunnen worden misbruikt, alleen interpreteren de meesten bepaalde verschijnsels anders. Naïef tot op het bot. Wat wil je als je techniek gebruikt die je niet helemaal kan overzien.
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;552149]\r\n[B]Overdreven achterdochtig of wantrouwig[/B][/QUOTE]\r\nIk begrijp dat je zo\'n reactie hebt, maar juist die drie woorden hebben mij lang tegengehouden een mening hierover te uitten, en nu heb ik het gewoon gezegd. En spijt heb ik alleen omdat zoiets ellenlange discussies uitlokt waar de waarheid niet bewezen- maar alleen bevochten wordt, maar spijt heb ik niet voor het neerzetten van mijn ervaring en mening. :)\r\n\r\nEr is niets overdreven, wel achterdochtig of wantrouwig, maar dat wordt je vanzelf van dit soort ervaringen. En dit was echt niet mijn enige ervaring op dit vlak.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...