Ga naar inhoud

planning automatisch maken in excel


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen van het forum,\n\nvoor school moet ik een planning maken. in excel 2010 lukt dit aardig alleen ik heb 20 sheets 1 met wat er moet gebeuren wie dit moet doen start en eind datum etc.\n\nop sheet 2 heb ik de data staan. \n\nnu is mijn vraag is het mogenlijk om van sheet 1 bij start en einddatum automatisch op sheet 2 de goede datum te laten kleuren.\n\nvoor de duidelijk heid op sheet 1 zet ik neer beginnen 1-10-2010 einddatum 10-10-10,. dat op sheet 2 deze data verkleuren naar groen. dit gaat dan zeg maar richting ms project alleen kunnen we daar op school helaas niet mee werken \n\nvriendelijke groet bas
Link naar reactie
[QUOTE=donvanx;542959]krijg da thet een ongeldig bestand is :( maar bij deze [URL=\"http://www.megaupload.com/?d=2DUMG65Y\"]excel bestand probleem[/URL][/QUOTE]\n\nAls zip-bestand hier plaatsen lukt prima.\nVia Megaupload: wachten en popup. :-(\n\nHeb het bestand geopend en zie maar 4 sheets. In je 1e topic heb je het over 20?!\n\nJe zult met voorwaardelijke opmaak moeten gaan werken, maar dat wordt nog wel een uitdaging omdat je met 3 variabelen te maken hebt: activiteitnummer en begin- en einddatum.
Link naar reactie
@Dirk,\r\n\r\nIk vind het ook soms ook moeilijk om het onderscheid te maken....\"voor school\"\r\nIk heb ook wel ens iets gemaakt voor een school, en ben al in de vut:D\r\nGezien het bestandje van Bas, durf ik hem wel het voordeel van de twijfel te geven. Maar je weet maar nooit.\r\n\r\nBas, Ik heb je twee voorbeeld bladen gemaakt, één met gedefinieerde namen, en één met gekopierde cellen. Kijk ook eens op Blad DATA\r\n\r\nP.S. Cellen kleuren gaat met V.W. Opmaak
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;542962]Als zip-bestand hier plaatsen lukt prima.\r\nVia Megaupload: wachten en popup. :-(\r\n\r\nHeb het bestand geopend en zie maar 4 sheets. In je 1e topic heb je het over 20?!\r\n\r\nJe zult met voorwaardelijke opmaak moeten gaan werken, maar dat wordt nog wel een uitdaging omdat je met 3 variabelen te maken hebt: activiteitnummer en begin- en einddatum.[/QUOTE]\r\n\r\nsorry obelix moet 2 zijn in plaats van 20 ( 2 beschreven dan :P\'
Link naar reactie
Misschien is het de moeite waard om even na te vragen of het verplicht in Excel moet. Want als je over Project beschikt en daar een beetje de weg in weet is het redelijk kansloos om een planning in Excel te maken, zoals je zelf ook al hebt ondervonden.\n\nWaarschijnlijk gaat het meer over het principe van een Gantt-chart dan een daadwerkelijk exact kloppende planning. Ik ben er van overtuigd dat je het grootste deel ook in Excel kan automatiseren (met behulp van voorwaardelijke opmaak en wat =ALS(EN())...), maar de vraag is of je dat moet willen. Met gewoon wat cellen kleuren ben je net zo snel klaar. Daarbij wordt het automatiseren van het kritieke pad in Excel wel redelijk lastig, terwijl Project dat zo voor je uitrekent.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;542997]Tja, dat ze op school iets niet hebben wil niet altijd zeggen dat je het niet mag gebruiken, maar ik neem aan dat je weet wat wel en niet mag voor deze opdracht. Misschien heb je nog iets aan bijgevoegd eenvoudige voorbeeldje.[/QUOTE]\r\n\r\nnee sorry foobar me leraar moet het nakijken ( aan het eind) en daarom mag het niet;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...