Ga naar inhoud

Veel ducumenten en plaatjes "verdwenen"


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[FONT=Calibri]Wat ik nu weer heb ….. :(:([/FONT]\n[FONT=Calibri]Op de grote vaste HD in de computer staan ontelbare bestanden foto’s en emails bij aankopen enz.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Nu moet ik wat terug zoeken, over garantie van de koptelefoon.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Wat blijkt, staan de mailtjes er wel, maar die zijn leeg.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Kijk ik bij andere dingen, zijn die mails ook leeg, terwijl ik zeker weet dat ze het niet waren.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Als er al een mail wel een inhoud heeft, staan er weer vreemde tekens in, die je ook wel ziet als er verkeerd is geconverteerd.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Veel plaatjes het zelfde, wil je het openen, gaat het mooi niet door: geen voorbeeld beschikbaar.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Zelfs Office Word bestanden zijn niet meer leesbaar.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Aan de gewone mappen kun je niets zien, de inhoud staat er ook gewoon, maar wil je dat openen, blijven de velden leeg.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Ben ik mooi klaar mee, zitl veel belangrijk spul tussen.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Zoals onlangs gemaakte foto’s, die zijn dus echt weg.[/FONT]\n \n[FONT=Calibri]Volgens mij zou het wel eens kunnen komen door defragmenteren, maar dat kan ik uiteraard niet hard maken en eigenlijk kan het niet.[/FONT]\n[FONT=Calibri][/FONT] \n[FONT=Calibri]Als het van een virus zou komen, dan zou alles blank moeten zijn, niet dan, dat is niet het geval.[/FONT]\n[FONT=Calibri]In de archiefmap van Outlook E is zo te zien niets verdwenen, het meeste is als ik de losse opgeslagen mails bekijk. Mail staat er wel maar is leeg.[/FONT]\n \n[FONT=Calibri]Gelukkig heb ik van het belangrijkste wel kopieën, maar weer net niet van de recente.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Maar goed dat ik niet onlangs een back-up heb gemaakt, want dan werden al die vorige dingen op de Externe HD overschreven met die lege dingen, dan was ik helemaal de klos.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Nu moet ik elke map met inhoud gaan controleren op de inhoud, stuk voor stuk, elk bestand.[/FONT]\n[FONT=Calibri][/FONT] \n[FONT=Calibri]Het gekke is dat het niet allemaal weg is, veel staat er nog wel goed.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Vandaar dat ik nu alles niet zomaar kan terug zetten omdat er latere dingen zijn bijgekomen.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Ook belachelijk, nu moet je nog gaan controleren of je bestanden er nog staan.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Het zijn overigens jonge schijven die goed zijn, zeggen de controleprogramma\'s.[/FONT]\n \n[FONT=Calibri]Iemand die dit bekend voorkomt, want ik snap er geen hout van? :confused::confused::confused::confused:[/FONT]\n[FONT=Calibri]Ik gebruik in hoofdzaak XP.[/FONT]
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote=dutch-online;536854]Ik gebruik in hoofdzaak XP. dat is dus outlook express of niet,\n \nals je op W7 werkt waar sla je dan je mail op ?? zelfde plek als met XP\n \nHeb je mischien een keer een account verwijderd[/quote]\nNou, om de waarheid te zeggen: ik zit zelden in Windows 7, en als ik er al zit, let op: niks mail, staat daar helemaal niet ingesteld.\nIk gebruik alleen XP voor mail, in Outlook Express.\nDat werkt dus niet met Windows 7.\nDe archiefmap van Outlook E is gewoon nog intact.\nHet gaat ok: iemand heeft een mail gestuurd, die heet pietje.\nIk heb een map gemaakt, met de naam Pietje, NIET op C of D, daar staat WindowsXP en win7.\nDus vanaf Outlook E kopieer ik dat naar de betreffende map, doe ik al jaren zo en meestal kijk ik ook of ie er staat,(en open hem) daarna verwijder ik hem uit OE.\n-------\nZo staan er veel emailberichten in mappen van bedrijven enz., kan ik altijd terug kijken waar het over ging.\nIn veel mappen staan de e-mails er nog met de inhoud, maar heel veel zijn er ook leeg, staat dus niets in.\n-------\nWord bestanden, ik gebruikte voorheen Office 2003 en nu 2007, 2010 niet, wel eens geprobeerd.\nOok hier, veel bestanden in Word te openen, dus oude van jaren geleden en de hedendaagse.\nMaar ook weer veel niet, dan krijg ik de melding Het Conversieprogramma 632 kan niet worden gestart. .... Dit kom ik op internet wel tegen, heb ook een paar dingen geprobeerd, maar het blijft leeg, of onleesbare tekst.\nIs het vreemd of niet, omdat andere, ook oude bestanden weer wel te lezen zijn.\nHeb inmiddels Ashampo Office en Star office geprobeerd, maar met het zelfde resultaat.\n---\nEn foto\'s, ook hier weer het zelfde, veel is weg en veel is er nog, geen pijl op te trekken.\nTekst: indeling ongeldig of wordt niet ondersteund.\nTerwijl ik alles opsla in jpg.\n---\nIk liep te zoeken naar een recoverprogje die in mappen kan kijken, wat is een goede, die ook kan kijken in documenten en plaatjes en andere dingen, per map?
Link naar reactie
Voor mij is eigenlijk nagenoeg zeker, dat je schijf naar de haaien is, tezij je een heel gemeen beestje hebt binnen gehaald.\r\n\r\nGratis is Recuva. Ik weet niet hoe goed het is overigens\r\nPc inspector file recovery is er ook 1. Weet niet zeker of ie gratis is.\r\nZelf gebruik ik daar professionele programma\'s voor zoals Easeus Data recovery Profesional. \r\n\r\nEn Windows blijft heel lang vertellen dat de schijf onbeschadigd is. Ik zou een test programma van de fabrikant van de harddisk eens proberen. Vaak te vinden op de site daar.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;536872]Voor mij is eigenlijk nagenoeg zeker, dat je schijf naar de haaien is, tezij je een heel gemeen beestje hebt binnen gehaald.\n \nGratis is Recuva. Ik weet niet hoe goed het is overigens\nPc inspector file recovery is er ook 1. Weet niet zeker of ie gratis is.\nZelf gebruik ik daar professionele programma\'s voor zoals Easeus Data recovery Profesional. \n \nEn Windows blijft heel lang vertellen dat de schijf onbeschadigd is. Ik zou een test programma van de fabrikant van de harddisk eens proberen. Vaak te vinden op de site daar.\n \nNiek[/quote]\nToevallig verleden week er een programma opgehad om de schijven te controleren, die gaaf aan dat ze OK waren.\nZal eens kijken, het is een WD schijf (WDC-WD1001FALS-00J7B1)\nZitten er 3 in, verschillende.\n \nGratis of niet gratis is voor mij (meestal) geen probleem.\nHet moet voor mij alleen logisch bruikbaar zijn en ik moet in losse mappen moeten kijken.
Link naar reactie
[quote=Niekie30;536878]Seatools voor windows daar: [URL]http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=seatools-win&vgnextoid=552bd20cacdec010VgnVCM100000dd04090aRCRD[/URL] te halen, pakt vaak niet alleen seagate schijven maar ook andere om te checken. \n \nNiek[/quote]\nBedankt Niek,\n \nIk zie trouwens bij WD niets staan, of kijk ik weer niet goed?\nSeagate schijven heb ik ook, maar niet aangesloten.\n \nIk zie dat ik Seatools Enterprise heb, is dat hetzelfde?
Link naar reactie
[quote=Niekie30;536872]Voor mij is eigenlijk nagenoeg zeker, dat je schijf naar de haaien is, tezij je een heel gemeen beestje hebt binnen gehaald.\n \n........Zelf gebruik ik daar professionele programma\'s voor zoals Easeus Data recovery Profesional. .......\n \nNiek[/quote]\nIk zie dat ik die ook heb, oud, versie 4.\nNu is er 5.01.\nMaar kan deze ook in losse bestanden kijken, ik zie alleen per partitie ?
Link naar reactie
Wat voor Antivirus/Internet Security gebruik je? Defragmenteren is een belasting voor de schijf, al zullen er mensen zijn die dat ontkennen. Moet je niet een HijackThis-log plaatsen. Heb je met MBAM gescand?\r\n\r\nSnap niet dat je e-mails verplaatst. OE6.0 werkt uitstekend en ik heb daar duizenden e-mails in mappen onderverdeeld. Bij 100 keer openen gaat die comprimeren > Klaar. Nooit geen problemen!\r\n\r\n[QUOTE]Gelukkig heb ik van het belangrijkste wel kopieën, maar weer net niet van de recente.[/QUOTE]\r\nDat [B]kan[/B] de laatste keer zijn dat je dat overkomt! Gebruik SyncBack (freeware), profiel aanmaken (bijvoorbeeld maak[B] doel gelijk aan de bron[/B]) > Uitvoeren > en je hebt altijd kopieën.
Link naar reactie
Uit een ander topic postte Burgkop dit nav van een vraag van mij over dit onderwerp. (stom van me maar goed) Om onderwerp bij onderwerp te houden, even hier mijn reactie:\r\n\r\n[QUOTE=burgkop;537255]Neen, die file recovery is mij niet duidelijk, dan laat ik hem even liggen voordat er nog meer pleite gaat als ik iets fout doe.\r\nDie smartrecovery wel gebruikt, maar alleen voor een paar grote SDHC kaarten.\r\nDie stond helemaal vol met plaatjes (gewist) en werden wel teruggevonden, duurde de hele avond en dan is het maar 16 gb.\r\nLaat staan als ik 1 TB moet doen en dan zijn het alleen nog jpg plaatjes......\r\n \r\nHeb wel HD controle prgrs. gedaan, ook een eeeeeuwigheid, maar je moet wat niet waar.\r\nAl die testen zijn : Pass. Ook niet veel info verder.\r\n \r\nHeb er even de balen van en snap er nog steeds niets van.[/QUOTE]\r\n\r\nJe weet ik elk geval dat de schijf niets mankeert.\r\nMet file recovery kan je volgens mij 1 map aanklikken en proberen. Dan weet je ook of dat lukt. En voor 1 TB, ja ik gok op een dag of 3 a 4.\r\nVerder begon ik ook de kant van De Hulk uit te denken nu.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;537267]Uit een ander topic postte Burgkop dit nav van een vraag van mij over dit onderwerp. (stom van me maar goed) Om onderwerp bij onderwerp te houden, even hier mijn reactie:\n \n \n \nJe weet ik elk geval dat de schijf niets mankeert.\nMet file recovery kan je volgens mij 1 map aanklikken en proberen. Dan weet je ook of dat lukt. En voor 1 TB, ja ik gok op een dag of 3 a 4.\nVerder begon ik ook de kant van De Hulk uit te denken nu.\n \nNiek[/quote]\n \nWat ik niet snap: die jpg bestanden zeggen bij openen: geen voorbeeld beschikbaar.\n \nPrima, maar dan zou je zeggen dat het een leeg iets is.\nKijk ik bij eigenschappen, dan varieren die bestanden in grootte.\n20 kb, 300 kb enz.\nZe zijn dus niet even groot.:confused:\n \nHier nog geen recovery over gedaan, omdat ik er toch niets overheen schrijf, maar van veel kan ik op de backup zien dat die plaatjes die ik daar wel kan openen in grootte het zelfde zijn als de zg. - geen voorbeeld beschikbaar dingen.\n \nIk vind die convar best goed, ik ga eerst even oefenen op wat geheugenkaartjes :D:D ik ben doodsbenouwd om op het origineel wat uit te proberen er zit ook een knop van vernietigen op zag ik.\n \nRecova wel geprobeerd, is mooi NL, maar die vind niets terug daar in die mappen.\nAls test heb ik ook geheugenkaartjes geprobeerd, maar ik moet zeggen dat Convar meer terug vind.\n \nIk zou eigenlijk geen beter programma kunnen bedenken, jij wel?\nOf andere lezers?\nHet gaat dus puur om losse bestanden in mappen, meestal word documenten en jpg bestanden, om ze samen voor de dag te krijgen, in een keer.
Link naar reactie
Dit snap ik niet:\n \nIk heb 2 SDHC kaartjes voor de camera, 16 gb p/st., class6\nDie gebruik ik altijd, zijn nog geen jaar oud.\nBeide hebben helemaal vol gestaan met foto\'s en filmpjes, alleen van de fotocamera dus.\nIk heb ze beide geformatteerd op de computer.\nPC inspector smart recovery 4.5 van beide kaartjes alles laten terug zoeken, dan krijg je van die Convarbestandjes, die zijn op beide kaartjes dus terug gevonden en heb ik uiteraard van elk kaartje apart opgeslagen.\nKaartje 1: ik kan elk convar bestandje openen en zie een foto, dus alles wat op het kaartje stond.\nMaar van kaartje 2 is het niet goed, elke Convar die ik aanklik zegt ie ook - geen voorbeeld beschikbaar - Dus het zelfde als op de computer met de oude plaatjes.\n \nHier snap ik dus niets van, want die kaartjes zitten wel altijd bij de camera.\nKomen wel eens in de Cardreader, zou je denken als er sprake is van een of ander virus dat op dat moment je kaartje word geinfecteerd.\n \nMaar kaartje is gewoon gebruikt.\nMijn zoon heeft hem als laatste gebruikt in zijn nieuwe Panasonic camera, en die fotos zijn dus niet terug te vinden met de Convar, al staan er een heleboel bestandjes van 15 mb, de grootte van de foto\'s, het is een 12 mp camera, dus dat kan wel.\n \nDit is vreemd.\nAls ik die plaatjes met pc inspector niet kan terug zien, dan denk ik dat het ook geen nut heeft om op de computer aan de slag te gaan.\n \nIk kan overigens op dat kaartje wel gewoon weer foto\'s maken, maar heb verder niet geformatteerd om andere niet te overschrijven.
Link naar reactie
Picasa e.d? Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen? Bedoel je dat met lezers? Lege mappen kunnen ook wel een aantal Kb\'s hebben en er staat niets in! Beschadigde bestanden kun je niet inzien of openen. Heb je een schijfcontrole gedaan met alle opties (herstellen) gedaan. Weet of denk je ook aan de oorzaak. Lees jij wel alle reacties of heb jij daar weinig interesse in. Dan hoeven anderen niet meer te reageren, want jij doet toch wat jij wilt?
Link naar reactie
[quote=Animal;537329]bestandjes van 15 mb, de grootte van de foto\'s, het is een 12 mp camera, dus dat kan wel.\n \nVolgens mij kan dat niet ,,tenzij het \"raw\" plaatjes zijn.\nOok zijn foto bestanden zelden tot nooit even groot want de grootte is ook afhankelijk van het onderwerp.[/quote]\n \nUiteraard zijn de groottes niet alemaal precies gelijk dat is logies dat snap ik ook wel.\nMet een 2 mp camera kom je daar niet aan.\nAls dat allemaal exact het zelfde zou zijn dan gaat er een lichtje branden.\nIk weet niet op welke stand die foto\'s zijn gemaakt, was ik niet bij.\nIk heb alleen die plaatjes gezien direkt vanaf het kaartje, zowel op het toestel als via de cardreader.
Link naar reactie
[quote=De Hulk;537328]Picasa e.d? Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen? Bedoel je dat met lezers? Lege mappen kunnen ook wel een aantal Kb\'s hebben en er staat niets in! Beschadigde bestanden kun je niet inzien of openen. Heb je een schijfcontrole gedaan met alle opties (herstellen) gedaan. Weet of denk je ook aan de oorzaak. Lees jij wel alle reacties of heb jij daar weinig interesse in. Dan hoeven anderen niet meer te reageren, want jij doet toch wat jij wilt?[/quote]\n \nNou je hebt ook niet veel geduld lijkt mij.:p\nKun je zelf beter niet reageren als je je loopt te ergeren.\n \nIk had elders neergezet dat dat ik HD controleprogramma\'s heb laten draaien, had hier moeten staan, ik vergeet ook wel eens wat hoor, mag ik, volgend jaar aow :p\n \nDe resultaten waren dat alles - Pass - was.\nUiteraard doe ik het een en ander en lees ook alles, maar echt álles uitvoeren zal niet áltijd gaan.\n \n \nLege mappen hebben altijd minimaal een aantal kb, dat snap ik ook wel.\nMaar als het over honderden kb\'s gaat dan is het volgens mij niet leeg.
Link naar reactie
Ik vind dat advies van Hulk wel raadzaam. Even kijken of in je mapopties. Of alles op alle bestanden zichtbaar maken staat. Ik heb zelf een aantal versleutelde mappen staan op m\'n hd. Als ik verborgen bestanden tonen uitvink (dus niet wil zien) zijn de mappen leeg... Dat was best schrikken de eerste keer, toen ik er tegenaan liep. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;537339]Ik vind dat advies van Hulk wel raadzaam. Even kijken of in je mapopties. Of alles op alle bestanden zichtbaar maken staat. Ik heb zelf een aantal versleutelde mappen staan op m\'n hd. Als ik verborgen bestanden tonen uitvink (dus niet wil zien) zijn de mappen leeg... Dat was best schrikken de eerste keer, toen ik er tegenaan liep. \n \nNiek[/quote]\nUiteraard zijn alle tips welkom.\nMapopties heb ik normaal gezien verborgen, nu dus ook.\nMaar goed, even aan gezet, zit alleen een kladblokbestandje in van Picasa.\nDat heb ik in het verleden eens erop gehad.\nVoor de rest niets verborgen erin.\nIk heb verder geen verborgen mappen, ik ben de enige gebruiker en heb voor mijzelf niets te verbergen.;)\nMisschien zegt dit ook iets: in een map staan in de root bestanden, ook pdf. Deze blijft bij openen ook zwart.\nIn deze map staan nog een paar sub mappen, oa. een met 2 bestandjes, niet ingepakt, wordt en pdf bestand, deze zijn weer wel te bekijken.\nEen andere sub map heeft weer wordt en pdf die niet openen.\nUiteraard staan die bestanden op alleen lezen en verbergen staat uit\n \nVan het terugvinden van die SDHC kaartjes snap ik niets, waarom de ene wel en de andere niet\nAls ik dat nu wist kwam ik misschien iets verder.\nBeide teruggevonden Convar bestanden van 2 kaartjes staan in de zelfde map en weer apart in een submap.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...