Ga naar inhoud

Veel ducumenten en plaatjes "verdwenen"


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=De Hulk;536987]Wat voor Antivirus/Internet Security gebruik je? Defragmenteren is een belasting voor de schijf, al zullen er mensen zijn die dat ontkennen. Moet je niet een HijackThis-log plaatsen. Heb je met MBAM gescand?\n \nSnap niet dat je e-mails verplaatst. OE6.0 werkt uitstekend en ik heb daar duizenden e-mails in mappen onderverdeeld. Bij 100 keer openen gaat die comprimeren > Klaar. Nooit geen problemen!\n \n \nDat [B]kan[/B] de laatste keer zijn dat je dat overkomt! Gebruik SyncBack (freeware), profiel aanmaken (bijvoorbeeld maak[B] doel gelijk aan de bron[/B]) > Uitvoeren > en je hebt altijd kopieën.[/quote]\nWindows XP Pro met AVG 9.0\nMalwarebytes loopt momenteel, die is nog wel efkes bezig.\nIeder slaat zijn mail op hoe hij wil, als ik bijv. met een bedrijf of weet ik wat mail, bewaar ik echt niet alles hoor, en af en toe als het weer te gek wordt in Outlook E dan ruim ik weer op wat weg kan.\nMet 10 adressen, waarvan 4 vaak gebruikt, dan wordt het al gauw een zootje.\nDat is mooi van Outlook E, heb je alles bij elkaar in de archiefmap.\n \n(mede daarom zit ik niet op Windows7 omdat dit allemaal appart in mappen wordt opgeslagen, en dat wil ik juist bij elkaar hebben, in het Nederlands, mét spellingcontrole - Windows Mail heeft mijn voorkeur, dus Niet LM.\nMaar blijkbaar weet niemand waar de lijsten staan van de spellingcontrole in WM, de taal maakt mij even niet uit, als het maar leesbaar is te krijgen)\n \nAls ik met bijv. de Singer naaimachine dealer zit te mailen, heb ik uiteraard een map van Singer.\nDan lijkt het mij logies dat je daar de correspondentie ook in stopt.\nAls je dan wat terug zoekt ga je toch niet Outlook E uitpluizen?\nIk in iedergeval niet.\nIk verplaats het in eerste instantie niet uit de archiefmap, maar sla het mailtje op \"als\" naar de Singer map. Later verwijder ik het daar.\n \nBackup maak ik met Acronis, altijd een volledige backup.\nAnders komen er zoveel bestanden bij en dat kan ik niet meer overzien.\nDus zelfstandige backups.\nNiet op de computer maar naar een exerne schijf.\nDit kan automatisch, maar betekend wel dat je externe schijf altijd staat te draaien terwijl je hem niet gebruikt.\nIk weet niet of er inmiddels wat is die de externe schijf aanzet als het nodig is en niet bij het opstarten van de computer.\n \nNu zitten er in de computer ook 3 schijven, waarvan 2 altijd gebruikt worden, maar de 3e veel minder, maar het draait wel onnodig mee.\nMoet eigenlijk alleen gaan draaien als je hem daadwerkelijk wilt gebruiken.
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het recoveren van SDHC kaartjes kan en mag je niet vergelijken met het recoveren van een harde schijf van een Windows pc. De schijfstructuur is normaal NTST , die van de sd kaartjes vaak Fat32.\r\n\r\nDan over interne schijven uitzetten.\r\nMijn energie schema is zo ingesteld dat de schijven na 3 minuten idle stoppen met draaien. Het mooie is dat dat niet op de c: schijf werkt, dus je systeem blijft gewoon snel. Alleen als je een mapje opent op een \"stilstaande\" schijf moet je effe 10 sec geduld hebben.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;537387]Het recoveren van SDHC kaartjes kan en mag je niet vergelijken met het recoveren van een harde schijf van een Windows pc. De schijfstructuur is normaal NTST , die van de sd kaartjes vaak Fat32.\n \nDan over interne schijven uitzetten.\nMijn energie schema is zo ingesteld dat de schijven na 3 minuten idle stoppen met draaien. Het mooie is dat dat niet op de c: schijf werkt, dus je systeem blijft gewoon snel. Alleen als je een mapje opent op een \"stilstaande\" schijf moet je effe 10 sec geduld hebben.\n \nNiek[/quote]\nOf het nu een T of een F is, ik weet wat je bedoeld.\nUiteraard weet ik wel dat die kaartjes Fat zijn, maar het gaat om het principe en discriminatie :p\nWaarom de een wel en de ander niet, zijn identiek? \n \nWerkt dat goed met die schijven auto uitschakelen?, wil ik wel wat meer over weten, neem aan ook voor XP?\nEigenlijk nooit bij stil gestaan.\nVroeger in Win 98 had ik een extra schijf met een schakelaar buiten de kast gefabriseerd, die kon je dan van buitenaf aan/uit zetten, jaaaren gebruikt, ging goed.\nWel eerst computer uitzetten natuurlijk, niet zomaar omschakelen.:D\n \nJe zegt het werkt niet op C.\nHoe gaat dat dan met een dual boot, op de c partitie van de 1e schijf en de c/1e partitie op de 2e schijf?\n \nIk heb ze beide op de 1e schijf, op C en D.\n10 sec. wachten is geen probleem, moet je ook als de Externe HD aangeschakeld wordt.\nWerk het daar ook op, zou mooi zijn, heb 7 externe schijven, zijn natuurlijk altijd uitgeschakeld met schakelaar, maar 2 hebben dat niet, gaan pas uit als computer uit gaat en die zijn het modernste van WD, 1 TB.\n \nAls je een interne schijf zo kunt uitzetten, dan wil ik er best een grote bij zetten welke altijd de aanvullingen opslaat, al ben ik bang dat wanneer je met een virus te doen krijgt, het ook op die nieuwe schijf kromt.\nZou ingepakt moeten zijn zodat er niets bij kan, weet niet of dat met Acronis bestanden zo gaat.
Link naar reactie
Bij mij is het zo dat de schijf waarop het dan gebruikte besturingssysteem staat, nooit uitgeschakeld wordt. Dat kan ook niet, want elke 3 minuten vindt er wel een actie op die schijf plaats. De andere schijven gaan gewoon dood zeg maar. je hoort ze (3 stuks) gewoon stoppen. Dat werk zowel onder XP als onder Windows 7. \r\nM.b.t. Externe schijven: Onder W7 is zo\'n ding via het icoontje in het systeemvak heel snel \"af te koppelen, dus ik weet niet waar je probleem zit.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;537403]Bij mij is het zo dat de schijf waarop het dan gebruikte besturingssysteem staat, nooit uitgeschakeld wordt. Dat kan ook niet, want elke 3 minuten vindt er wel een actie op die schijf plaats. De andere schijven gaan gewoon dood zeg maar. je hoort ze (3 stuks) gewoon stoppen. Dat werk zowel onder XP als onder Windows 7. \nM.b.t. Externe schijven: Onder W7 is zo\'n ding via het icoontje in het systeemvak heel snel \"af te koppelen, dus ik weet niet waar je probleem zit.\n \nNiek[/quote]\nIk heb hier nooit bij stil gestaan en heb er nooit naar gezocht.\nHet is dat het nu toevallig ter sprake komt, dan wil ik dat proberen.\nWin 7 gebruik ik nog niet zoveel, zoals ik wel vaker gemeld heb.\nDus ben daar met de externe schijven nog niet eens bezig geweest.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;537362]....\nVan het terugvinden van die SDHC kaartjes snap ik niets, waarom de ene wel en de andere niet\nAls ik dat nu wist kwam ik misschien iets verder.\nBeide teruggevonden Convar bestanden van 2 kaartjes staan in de zelfde map en weer apart in een submap.[/QUOTE]\nElk camera-merk heeft zo zijn/haar methoden, zijn/haar software... \n\nZo te lezen heb je op een harddisks een ratjetoe van toegankelijke- en niet toegankelijke bestanden.\nIk lees zelfs verschillende emails.... Check eens of die emails toevallig in dezelfde map staan van je email-programma, want elke map heeft vaak een eigen bestand.\n\nEen bestand wat niet correct toegankelijk is zou ik eens kopiëren naar een goede schijf, en dan proberen te openen.\nAls dat niet lukt zou ik echt [I]eerst een backup maken van wat je nog hebt[/I], en daarna pas verder zien met data-recovery.\nHet hoeft niet een slechte disk te zijn, het kan ook een programma zijn dat een troep van je disk gemaakt heeft, maar echt beter een backup maken van wat je nog hebt.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;537442]moeilijke geen, wel andere dingen ???[/quote] Geen dingen gevonden, dat zeg ik, ik gebruik dit wel vaker.\n \nMaar in principe AVG IS 9, doet toch ook veel?\nCCleaner ook, maar ik ben er niet zo voor om zoveel verschillende progjes te gebruiken, de één haalt toch weer meer weg dan de ánder lijkt mij.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;537530]Elk camera-merk heeft zo zijn/haar methoden, zijn/haar software... \n \nZo te lezen heb je op een harddisks een ratjetoe van toegankelijke- en niet toegankelijke bestanden.\nIk lees zelfs verschillende emails.... Check eens of die emails toevallig in dezelfde map staan van je email-programma, want elke map heeft vaak een eigen bestand.\n \nEen bestand wat niet correct toegankelijk is zou ik eens kopiëren naar een goede schijf, en dan proberen te openen.\nAls dat niet lukt zou ik echt [I]eerst een backup maken van wat je nog hebt[/I], en daarna pas verder zien met data-recovery.\nHet hoeft niet een slechte disk te zijn, het kan ook een programma zijn dat een troep van je disk gemaakt heeft, maar echt beter een backup maken van wat je nog hebt.[/quote]\nOver de camera: natuurlijk slaat elk merk van een camera iets anders op.\nMaar als zoon foto\'s op mijn 16 gb kaartje maakt, kan ik ze gewoon terug zien in verschillende readers.\nFormatteer ik het kaartje, dan kan ik ze wel terug vindan met Convar, maar niet openen. Dat snap ik dan niet.\n \ne-mails. Als je bedoeld in de archiefmap van Outlook Express? Die map staat op een andere plek en nee daar staan die mailtjes niet in, zijn verwijderd omdat het er al te veel waren.\nWaarom bewaren als je ze via Opslaan Áls al een keer ergens hebt neergezet?\nNormaal zit het ook zichtbaar in een back-up.\n \nIk heb dezelfde map uit de Backup gehaald en op een externe schijf gezet. Daarin dus alles leesbaar.\nDe ander map die dus niet leesbaar is er ook heen gekopieerd.\nBestanden zin niet helemaal even groot, omdat in het latere bestand wat dingen zijn bij geplaatst.\nAlle dingen die van dezelfde tijd zijn, kun je uit de ene backupmap wel lezen en uit de andere map niet, dezelfde melding al bij openen op de computer.\nDe eigenschappen van beide mappen zijn het zelfde.\n \nZal het eens op een stikje zetten en morgen op andere computer proberen te openen, maar ik ben er bang voor.\n \nIk heb ook geprobeerd met een nieuwe setup van Windows XP en 7\nDe C partitie geformatteerd.\nMaar dat maakt ook niets uit.\n \nHet zijn allemaal persoonlijke dingen, anders kon ik beide wel naar iemand mailen.\nZal het binnenkort eens kijken naar minder belangrijke dingen en bij elkaar zetten.\nDan zal het weer te groot zijn om te mailen, moet ik het uploaden.
Link naar reactie
Waarom ontbreekt het toch zo vaak aan Stap voor Stap handleidingen van ingewikkelde Programma\'s?\nZoals nu ook weer, wil je - GetDataBack 4 eens proberen, omdat het zo goed zou zijn, kan ik weer niets vinden in NL. -\nDus ga je gokken. Na vele uren de bewuste partitie te hebben gescant, wil ik een bepaalde map terug laten vinden.\nGaat ie weer alles doen wat er in die partitie staat, dus niet áléén die bewuste map.\nKomt natuurlijk dat er *.* staat. in dat volgende scherm.\nDat haal ik weg en vul de map naam in.\nGaat ie nog alles doen, hele partitie.\nVervelend hoor die onlogische dingen, en dan beweren ze nog dat het een van de makkelijkste programma\'s is.\nJa, als je weet hoe het moet wel, dan is alles makkelijk.\nZet dit programma ook van alles op de computer neer, want het gaat er bij mij weer af, heb ik allemaal geen tijd voor nu om zomaar wat uit te proberen, ik zoek mij het ongans naar diengen die weg zijn.\n \nDie bedenkers van bekende programma\'s moeten eens meer rekening houden met andere talen als er bekende/belangrijke dingen van hen op de markt komen. en dan niet alleen denken aan Frans Duits Engels en Spaans
Link naar reactie
[quote=dutch-online;537654]Vaak gaat het wel stap voor stap , maar het ongeduld speelt vaak een grote rol.dus goed lezen bij elke stap.;):D dan kom je een heel eind verder.\n \nTaal van oorsprong is bijna alle Software in het Engels, die paar gebruikers in Nederland die brengen geen winst in het laadje.:rolleyes: En ja die willlen ook nog bijna allemaal de gratis versie , soms is een koopversie wel in meerdere talen.:D[/quote]\n \nIk lees echt wel secuur, omdat je doodsbenauwd bent dat het fout gaat, maar als je niet weet wát je moet invullen, houd het al gauw op, niet dan.\nDie programma\'s van bijv. Ashampoo zijn ook allemaal in het NL, het kan dus best. :D\nEn zo uitgebreid hoeft het allemaal niet eens, als het gaat om bijv. een file terug te vinden, in dit geval, waar het programma voor bedoeld is, kan dat in enkele regels uitgelegd worden.\nDan kan een willekeurige gebruiker ook even doen.\n \nAls ik een meestal Engels progje tegen kom en wil gebruiken, en er zelf achter kom hoe het moet, schrijf ik het gelijk even op, want de volgende keer ben ik het weer vergeten en moet je het weer gaan uit zitten vissen.\nMaar neem maar Acronis. Dat is zo uitgebreid, de Engelse versies hoef ik niet, liever een oude NL dan een nieuwe Engelse.\nNu gebruik ik dat bijna met mijn ogen dicht dus kan een nieuwe Engelse versie wel aan de praat krijgen, maar hoef hem toch niet.\nMaar ja, ik gebruik hem alleen om back-ups te maken - volledige - en om terug te zetten.\nDeed ik eerder overigens met Ghost, maar daarmee kon je niet in de backup zelf kijken of er iets uit kopieren.\nDat kan met Acronis wel, erg makkelijk voor ikke, indien nodig.:p
Link naar reactie
Ik gebruik er helemaal geen backup progs voor. Ik pak eens in de week ofzo de map Mijn documenten en favoriten en pletter een kopie op een externe schijf. Zo exporteer ik ook even de mail.\r\nVoordeel. Het gebeurt als jij dat wil. Het vertraagt niet steeds je pc, omdat het \"taakbeheer\" zegt dat het moet backuppen etc.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[FONT=Calibri] [/FONT]\n[FONT=Calibri] [/FONT]\n[FONT=Calibri]In die ene partitie I\\ kom ik 5 mappen tegen met getallen/cijfers, kan ik die wegmikken?[/FONT]\n[FONT=Calibri] [/FONT]\n[FONT=Calibri]b94fdafab2d9ba7b86af met mappen amd 64 en i386 0 bytes[/FONT]\n[FONT=Calibri]7e06281bb94544dc6ea8b83e97843f idem.[/FONT]\n[FONT=Calibri]d0ae34c0cc85d38a7a idem[/FONT]\n[FONT=Calibri]f4d7b2373f3ca291ef71e8ff5c idem[/FONT]\n[FONT=Calibri] [/FONT]\n[FONT=Calibri]bdc2d09b24a4d67efa6cbc3a0a67 met een instal ding – toepassing map – kun je niet aanklikken, 195 kb.[/FONT]\n[FONT=Calibri]74ac7831272d67a24487233591 Leeg[/FONT]\n[FONT=Calibri]0675af870cc7497798c48f74944efd met toepassing dingen waarmee ik niets kan: mrt en mrtstub – 29 mb.[/FONT]\n[FONT=Calibri]86a15f3a37c31cb9adef2277a5f400 vol met oa. .dll bestandjes en andere dingen, lijkt iets van Windows. Grootte 46 mb.[/FONT]\n[FONT=Calibri] [/FONT]\n[FONT=Calibri]Wat moet ik met deze bestandjes die ik tegen kom in mappen?[/FONT]\n[FONT=Calibri]Ik gebruik geen Systeemherstel van Windows XP/ 7, maar het kan oud zijn.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Zomaar verwijderen kan niet eens, ook niet met Unlocker.[/FONT]\n[FONT=Calibri]Hier staat verder geen OS geïnstalleerd op.[/FONT]\n[FONT=Calibri] [/FONT]\n[FONT=Calibri]Vooraan in de partitie staat een verborgen dingetje van AVG.[/FONT]
Link naar reactie
[quote=Niekie30;537681]Ik gebruik er helemaal geen backup progs voor. Ik pak eens in de week ofzo de map Mijn documenten en favoriten en pletter een kopie op een externe schijf. Zo exporteer ik ook even de mail.\nVoordeel. Het gebeurt als jij dat wil. Het vertraagt niet steeds je pc, omdat het \"taakbeheer\" zegt dat het moet backuppen etc.\n \nNiek[/quote]\nBij mij gaat het om iets meer, veel programma\'s, foto\'s etc.\nDus moet die hele partitie even backuppen.\nIk kan wel Differentiele of Incrementele backup doen, maar dan komen er zoveel bestanden bij, dan zie ik door de bomen helemaal de bossen niet meer :D\n \nIk had overigens bij Energiebeheer die HD\'s uitschakelen op 3 min. gezet, maar merk er niets van dat ie uit gaat.\nBlijven die partities gewoon in beeld bij deze computer, want ik heb geen wachttijd, alles opent gelijk. (die HD gebruik ik zelden of nooit is dus niet met OS)\nOf moet dat in Bios ook geregeld worden?\nIk vraag maar even voor de duidelijkheid.
Link naar reactie
Nee ik heb wat dat betreft nooit iets gewijzigd in het bios.\r\nEn ja natuurlijk blijven ze in beeld in de verkenner. \r\n\r\nIk merk het, doordat, als ik een snelkoppeling naar een map op die schijf aanklik ik even moet wachten, voor resultaat. Doe ik dit vlak na het opstarten, dan staat het beeld er direct. (zoals alles in Win 7.)\r\nOmdat mijn pc, fluisterstil is, hoor ik de schijf (als ik langer wacht na het opstarten) echt op gang komen.\r\nEr hangen 4 van die dingen in en 3 staan dus normaal in rust.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Bij mij starten ze gewoon op, ik merk er niets van dat de schijven uit staan.\nik gebruik er regelmatig toch wel 2, maar de 3e zelden.\nIk kan het niet horen aan de kast door de ventilatoren die staan te blazen, overdreven dan, want het stormt natuurlijk niet in de kast.\nEr is toch wel een of ander progje die kan vertellen of een schijf staat te draaien (alles sata) dus wat je dan gelijk in beeld ziet?\nIk bedoel natuurlijk niet een Sisoft Sandra eerst te installeren want dan zal ie al weer staan te draaien.\n-- \nIk moet binnenkort nog wat waai over de HD\'s laten waaien want het lijkt toch wel wat aan de warme kant.\n2 onder de 45 en 1 op 49 graden.\nMaar ik heb een krappe kast (ATX, geen mini) en dan is het wat woekeren met de ruimte. Ben afhankelijk van deze afmeting, anders had ik wel een wat ruimere kast genomen, staat ingebouwd, met uiteraard ruimte rondom.\n \nAls ik dat uitschakelen kan \"zien\", dan kan ik er een backup schijf bij zetten die auto backups maakt.\n \n-----\n \nBen al mijn bestanden aan het controleren en hier en daar wat lege dingen terugzetten die nog wel in de back-up zaten.\nBen ik nog efkes mee bezig, ben al bij de C (alfabetisch)
Link naar reactie
[quote=De Hulk;537331]Kijk eens even of je nog \'eigenaar\' bent!\n \nDan dus maar even de properties van de folder aan alle subobjecten toegevoegd: Hey presto, ik kan weer alle JPG\'s openen.[/quote]\nAfgelopen week zijn er een paar honderd fotos gemaakt, op volle grootte, 4000 x 3000 ze komen per stuk op plm. 5 mb. (niets aan gedaan)Waarom Convar het groter maakt snap ik dan even niet, maar ja, er is dan ook niets te zien ....\nIk meld het even voor de duidelijkheid.:p
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...