Ga naar inhoud

Canon Pixma MP750 "Wrong Cartridge Error"


Aanbevolen berichten

Had een probleem dat mijn Canon printer MP750 zomaar ineens de foutmelding gaf \"wrong cartridge\" en je denkt dan natuurlijk dat je illegaal bezig bent. Heb vanwege de mooie printer toch maar even Canon gemailt en zij gaven mij deze 2 oplossingen.\r\n\r\n1) Koop nieuwe orginele cartridges\r\n2) Stuur hem naar een service center\r\n\r\nOpsturen was net zo duur als een nieuwe printer kopen. Nieuwe cartridges kopen geloofde ik niet aangezien er geen functies op zitten (chip of zo). Na wat zoeken heb ik het probleem zelf opgelost, wat bleek de 5 cartridges worden aan de onderzijde gekontroleerd op vulling door 2 piepkleine sensors.(zie foto) Door deze schoon te maken was het probleem meteen verholpen. In mijn geval waren de sensors behoorlijk vuil (blauwe inkt) en heb deze dus met lauw water voorzichtig afgedept.\r\n\r\nHoop dat door deze melding er minder printers worden weggegooid en Canon eens wat minder denkt aan de $. Laat me weten als het bij jou ook geholpen heeft.\r\n\r\n[ATTACH]15182[/ATTACH]\r\n\r\nEen reset had ik overigens ook maar meteen gedaan en dit gaat met de volgende toetsen:\r\nMenu-Scan-Copy-Scan daarna reset all eo opnieuw aanzetten....succes Toon
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo Toon,\r\n\r\nBedankt voor je bericht. Zelf heb ik ook zo\'n Canon pixma MP750. Zelf gebruik ik altijd de originele cartridge\'s en tot nu toe nog nooit een probleem gehad. Gisteren (24/5/2010) \'s avonds heb ik via marktplaats nog zo\'n printer gekocht voor 25 euro. Deze gaf dus aan verkeerde cartridge. Toen gezocht op dat heuvel en toen kwam ik jou bericht tegen. Ik kon echter niet de foto bekijken. Ik heb me zopas aangemeld heb nu de foto kunnen bekijken. Als ik vanavond thuis kom zal ik de sensors schoonmaken. Ik hoop dat het helpt. Ik vind in ieder geval de informatie erg nuttig. Ik had deze nog nergens anders gevonden, veel discussie\'s, maar niet de informatie die je nodig hebt om het op te lossen. \r\n\r\nDe gebruiker waarvan ik de printer heb gekocht gebruikte in iedergeval niet de originele inkt, het kan zijn dat die inkt anders van samenstelling is en meer knoeit ?, waardoor alles sneller vies wordt. \r\n\r\nIk zal je laten weten of het is gelukt.\r\n\r\nGroet Jan Watze
Link naar reactie
Hoi Toon,\r\n\r\nHet is gelukt !!, hij doet het weer. Tevens de printer goed schoongemaakt van binnen. Er zat veel inkt in besmeurt. Ik gebruik alleen originele cartridge\'s. Die 123 inkt ed is toch anders van samenstelling waardoor hij meer vlekt. Bij die andere mp750 had ik dit nooit. Nu heb ik er 2 goedwerkend. Heerlijk gewoon.\r\n\r\nGroet Jan Watze
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
Beste allemaal,\r\n\r\nIk heb een MP700 met het zelfde probleem.\r\nHet probleem deed zich voor nadat ik de lege card. had vervangen.\r\nN.a.v. dit forum de ogen schoon gemaakt maar het resutaat is het zelfde.\r\nHet terug plaatsen van de oude card levert niks op.\r\nDe reset lijkt niet te werken/werkt niet (toesten kombinatie is mis de reset all ergens)\r\nHELP\r\n\r\nGr Kees
Link naar reactie
reset knop gevonden= stop toets\r\nDit lost het echter niet op, ik vond echter deze link:\r\n[url]http://canoncanada.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3463/~/%22wrong-cartridge%22-message[/url]\r\nNa de print kop eruit gehaald te hebben bleek deze erg vuil (ook 123inkt)\r\nschoonmaken leverde tot nu toe nog niks op echter wanneer ik het deksel sluit krijg ik de mededeling plaats cartridge. Plaats ik de kop zonder inkt komt weer de boodschap wrong cartridge. Probleem zit hem dus in de kop/vuil. Verder zoeken dus.:(
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[QUOTE=ToondeC;521404]Had een probleem dat mijn Canon printer MP750 zomaar ineens de foutmelding gaf \"wrong cartridge\" en je denkt dan natuurlijk dat je illegaal bezig bent. Heb vanwege de mooie printer toch maar even Canon gemailt en zij gaven mij deze 2 oplossingen.\r\n\r\n1) Koop nieuwe orginele cartridges\r\n2) Stuur hem naar een service center\r\n\r\nOpsturen was net zo duur als een nieuwe printer kopen. Nieuwe cartridges kopen geloofde ik niet aangezien er geen functies op zitten (chip of zo). Na wat zoeken heb ik het probleem zelf opgelost, wat bleek de 5 cartridges worden aan de onderzijde gekontroleerd op vulling door 2 piepkleine sensors.(zie foto) Door deze schoon te maken was het probleem meteen verholpen. In mijn geval waren de sensors behoorlijk vuil (blauwe inkt) en heb deze dus met lauw water voorzichtig afgedept.\r\n\r\nHoop dat door deze melding er minder printers worden weggegooid en Canon eens wat minder denkt aan de $. Laat me weten als het bij jou ook geholpen heeft.\r\n\r\n[ATTACH]15182[/ATTACH]\r\n\r\nEen reset had ik overigens ook maar meteen gedaan en dit gaat met de volgende toetsen:\r\nMenu-Scan-Copy-Scan daarna reset all eo opnieuw aanzetten....succes Toon[/QUOTE]\r\n\r\nHallo \r\n\r\nIk heb ook problemen met mijn mp 750 maar ik krijg hem niet gereset. Moeten alle knoppen tegelijkertijd ingedrukt worden. Kun je het anders omschrijven.\r\n\r\nHans
Link naar reactie
[QUOTE=ToondeC;521404]Had een probleem dat mijn Canon printer MP750 zomaar ineens de foutmelding gaf \"wrong cartridge\" en je denkt dan natuurlijk dat je illegaal bezig bent. Heb vanwege de mooie printer toch maar even Canon gemailt en zij gaven mij deze 2 oplossingen.\r\n\r\n1) Koop nieuwe orginele cartridges\r\n2) Stuur hem naar een service center\r\n\r\nOpsturen was net zo duur als een nieuwe printer kopen. Nieuwe cartridges kopen geloofde ik niet aangezien er geen functies op zitten (chip of zo). Na wat zoeken heb ik het probleem zelf opgelost, wat bleek de 5 cartridges worden aan de onderzijde gekontroleerd op vulling door 2 piepkleine sensors.(zie foto) Door deze schoon te maken was het probleem meteen verholpen. In mijn geval waren de sensors behoorlijk vuil (blauwe inkt) en heb deze dus met lauw water voorzichtig afgedept.\r\n\r\nHoop dat door deze melding er minder printers worden weggegooid en Canon eens wat minder denkt aan de $. Laat me weten als het bij jou ook geholpen heeft.\r\n\r\n[ATTACH]15182[/ATTACH]\r\n\r\nEen reset had ik overigens ook maar meteen gedaan en dit gaat met de volgende toetsen:\r\nMenu-Scan-Copy-Scan daarna reset all eo opnieuw aanzetten....succes Toon[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nHallo Toon.\r\n\r\nIk heb ook problemen bij het printen in de modus snel afdrukken. Er komt dan helemaal niets op papier. Weet jij hoe dat komt. Of misschien kan een ander mij helpen.\r\nIk kreeg het idee dat er iets met de printerkop aan de hand was maar als hij in de langzame modus wel afdrukt hoe kan het dan aan de printerkop liggen.\r\nBij normaal afdrukken van een document met zwart en kleur worden alleen de kleuren afgedrukt en zwart niet. \r\nZoals ik al zei in de langzame modus zwart afdrukken lukt dus wel.\r\n\r\nWie o wie.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo Allemaal,\n\nHi!\n\nThe error in subject come up after trying to fix the \"Wrong Cartridge\" error (that I have seen many posts about in another thread)\nI removed the cartridge, cleaned it, cleaned the contacts, etc. But the\nerror kept showing up.\nI repeat the same process a few times, tried to put in the cartridge\nwithout some of the tanks. After one of these tries, instead of the\ndreaded error message it asked to \"press [OK] to realign the printer heads\".\nVictory, I tought! But, whenever I press OK, it says \"cannot use cassette\nset paper in asf\". I tried removing and reinserting the cassette, putting\nsome sheet in the back loader, etc. to no avail.\n\nNot being able to start / complete the alignment procedure, the error led continue to flash and the printer won\'t print anything.\nIf I turn off and on again, the \"Wrong Cartridge\" appears again.\n\nAny further hint / thing to try?\n\nThanks,\nBye!\nMark0\n InkJet Forum Newbie\n Registered: 10/04/2010\n Posts: 2\n\nIk heb precies hetzelfde probleem als bovenstaande verhaal.\nkan iemand mij verder helpen met dit gedoe ?\n\nhhmmm of moet ik de printer weggooien en nieuwe kopen ....hahaha.\n\nalvast bedankt,\n\nSibo
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
  • 3 maanden later...
Voor Pixma MP750:\r\n1. Printer inschakelen\r\n(1.1. wellicht de printertaal instellen op Engels om het gemakkelijker te maken met het oplossen van dit probleem)\r\n2. Druk: Menu, Copy, Scan, Copy\r\n3. Druk 1 keer op \'-\' (naar links) en zie de Test Mode optie.\r\n4. Kies: \'Test Mode\' en ga naar optie \'ETC\'.\r\n5. Kies: \'Interface\'\r\n6. Kies: \'Ink Count\'\r\n7. Daarna ga 1 keer naar rechts \'+\' en kies \'Purge Flag\'\r\n8. Klaar. Misschien nog een herstart van de printer als je de melding blijft krijgen.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...