Ga naar inhoud

OpenSource project starten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben bezig met het maken van een php gebaseerd programma.\r\nDe verdere details en naam wil ik nu nog even geheim houden.\r\n\r\nDit wil ik straks gratis ter beschikking stellen voor iedereen. Maar ik wil wel voorkomen dat de naam die ik er dan voor ga gebruiken door iemand anders in beslag genomen kan worden, Ongeveer hetzelfde als wat met openoffice enige tijd terug bekend was geworden.\r\n\r\nHoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik heb al op sites als sourceforge.net etc. gekeken, maar vind nergens iets terug over de registratie van je naam.\r\n\r\nKan iemand mij verder helpen hiermee?\r\n\r\n\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\nGroetjes\r\n\r\nJoey
Link naar reactie
Als je toch Open Source gaat is er geen reden om de naam zo lang geheim te houden. Bedenk nu waar je straks je broncode beschikbaar wilt stellen (bijvoorbeeld via Sourceforge) en maak daar nu alvast een projectpagina voor aan.\n\nOp die manier leg je je naam toch vast in de zin van \"het is nog niet klaar, maar je kunt een nieuw programma verwachten\". Vermeld ook kort wat het programma doet. Je hoeft niet alle details uit te leggen, maar een simpele vermelding \"cms\", \"forum\", \"webshop\" of iets dergelijks voldoet. De rest komt later dan wel.\n\nUiteraard is dit geen garantie dat iemand met je naam er vandoor gaat, maar het verkleint de kans wel omdat je naam binnenkort via Google vindbaar is. En dat weerhoud de meesten er wel van om dezelfde naam te kiezen.\n\nDe gouden regel van open source software is trouwens \"release early, release often\". Op die manier kun je een vaste groep testers rondom je software opbouwen, nog voordat er een definitieve release is.
Link naar reactie
Obelix71, alvast bedankt voor je reactie.\n\nAls ik geen merknaam laat vasteggen, loop ik dan de kans dat ik in de toekomst een andere naam moet bedenken?, zo ja, is dit dan ook het geval als ik een handelsnaam bij de KVK registreer.\n\nDit aangezien de kosten toch wel erg prijzig zijn hiervoor. En het alleen in de benelux of europa geldt.\n\nIk wil het stukje code namelijk niet met een winst opzicht gaan uitgeven maar meer dat andere mensen mijn systeem kunnen gebruiken, zolang ze dit niet aanpassen en gaan doorverkopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...