Ga naar inhoud

lightscribe branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

In mijn comp.zit een LichtScribe brander.\r\nTot nog toe heb ik die niet gebruikt voor het branden van een titel.\r\nWel voor het branden van bestanden en of DVD\'s. Geen probleem.\r\nNu ben ik gaan proberen met nero een tekst erop te krijgen maar dat lukt mij niet.\r\nIk heb eerst de DVD gebrand, dan heb ik het LichtScribe schijfje omgedraaid in de brander gedaan en het titelbestand op nero klaar gemaakt om af te drukken/branden.\r\nMaar als ik dan op afdrukken klik dan krijg ik de melding \"onjuiste parameter\"\r\nEr gebeurt dan niets en ik krijg ook geen enkele verdere instruktie of keuze.\r\nEn dan weet ik het niet meer. Is er iemand die me kan vertellen wat ik daarmee moet,\r\nof wat er fout is en/of hoe ik het in orde kan krijgen, zonder al te moeilijke comp.taal te gebruiken? Want veel kennis daarvan heb ik niet in huis. b.v.d. Jacq.
Link naar reactie
Ik herinner me vaag dat je een driver moet installeren; daarna verschijnt er een extra Lightscribe icoontje in Nero Startsmart.\nIn taakbeheer zie je dan lssrvc.exe verschijnen, zie [url]http://www.processlibrary.com/directory/files/lssrvc/[/url]\nIn ieder geval is er een workshop van een populair PC-blad.....:)\n[url]http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=2323281[/url]
Link naar reactie
Daar ben ik weer. Heb nagezocht welke software programma er bij de brander zit. Die bestaat uit het bijgevoegde Nero programa. Daar maak ik nu gebruik van en loop tegen deze problemen. En ja Joman, er is een extra icoontje aanwezig. Maar, ik zie nu een aanwijzing van zane012031945 en daar ga ik me nu eens even mee bezig houden. Ik heb daar hoop in. Jullie horen van het resultaat. Tot later.
Link naar reactie
Allemaal een gezond en tevreden 2010 gewenst.\r\nMaar nu weer ter zaken.\r\nDe laatste dagen van het afgelopen jaar ben ik veel bezig geweest met mijn probleem.\r\nIk heb opnieuw het Lightscribe programma gedownload en geïnstalleerd, met Temple Labeler,\r\nHet heeft echter geen resultaat mogen hebben.\r\nDan heb ik Nero 6.6 ,die bij de brander zat, eraf gegooid en vervangen door Nero 9, maar ook dat heeft niet mogen baten.\r\nIk krijg na het gereed maken van mijn titel in het Nero schijflabel of –cover maken programma\r\neen venster van Nero CoverDesigner met de melding “De parameter is onjuist.”\r\ner is ook een OK knop en als ik die indruk komt het venster Lightscribe afdrukeigenschappen.\r\nAls ik dan mijn instellingen heb gedaan en ik druk op afdrukken dan verschijnt het venster \r\nNero – Lightsribe met de melding “Afdrukproces mislukt. Er is een interne fout opgetreden.”\r\nIk moet dus zoeken naar die parameters. Vraag is dan; Kan ik daar aan (met mijn comp. kennis)\r\nHoe moeten ze dan gezet worden enz. enz.\r\nAls iemand me dat eens kan vertellen dan zou ik die heel dankbaar zijn.\r\nTot zolang wacht ik het dus maar af en brand ik nog maar even geen Titels op m’n DVD’tjes.\r\nGraag Uw reactie als U me kunt helpen. Groeten Jacq. v.M
Link naar reactie
Ik heb toevallig kort geleden weer eens een keer gelightscribed. Het label had ik gemaakt in Nero Cover Designer van Nero 6.6 Ultra. Met File > Print LightScribe Label zie ik direct mijn externe USB BenQ LS DW 1655, kan ik nog kwaliteit instellen en met de LS schijf omgekeerd er in gaat ie zijn gang, piece of cake. Je kan \'m twee of drie keer printen om een duidelijker plaatje te krijgen. Als het niet lukt, moet het na al deze tips inderdaad aan firmware of hardware liggen.
Link naar reactie
Goede morgen.\r\nOpnieuw ben ik toch wel bezig geweest om te kijken of ik de Lightscribe brander aan de praat kan krijgen. Het is me nog niet gelukt maar ik ben, denk ik, wel tot ontdekking gekomen dat de driver die is geïnstalleerd, niet de juiste zou kunnen zijn.\r\nIk heb de brander opnieuw willen installeren en toen heb ik ontdekt dat de CD die bij de brander geleverd is, alleen drivers bevat die Windows 2000 en Windows XP ondersteunt.\r\nWindows Vista staat er niet bij. Toch is deze driver gebruikt voor deze comp. Dat is kennelijk wel gelukt voor het normaal gebruik van de brander maar niet voor het Lightscribe gedeelte, denk ik.\r\nIk ben dus nu op zoek naar de juiste Driver voor mijn brander. De brander is een Samsung, Type: TSSTcorp CD/DVDW SH-S183A SCSI CDRom Device Ik ben bezig geweest op de Life Update van Samsung, maar daar raak ik verzand in het Engels wat ik niet voldoende machtig ben om daaruit te komen tot een goed resultaat. Ik heb een volledige Update uitgevoerd en die getracht te installeren Maar bij het installeren loop ik dan vast. Er wordt aangegeven dat de ODD al loopt en dat ik eerst met de rechter muisknop iets moet uitzetten. (Als ik het goed begrijp, maar daarvan ben ik niet zeker, hier schiet mijn Engels te kort.) Met andere woorden ik kom hier niet uit.\r\nKan iemand me hier te rade zijn? M.v.gr. Jacq.
Link naar reactie
Oké, daar ben ik weer.\r\nZoeken zoeken zoeken. Drivers eraf en andere er op, niets gaf het juiste resultaat.\r\nTot ik het lichte programma van Lightscribe labeler er op had gezet.\r\nDie deed het ook niet maar die gaf aan dat er geen juiste brander werd gevonden.\r\nToen ben ik eens gaan onderzoeken of de branders wel Lightscribe ondersteunde.\r\nEn wat denk je, Geen van beide branders waren geschikt voor Lightscribe.\r\nToen naar de leverancier. Een juiste brander meegenomen en geïnstalleerd en….\r\nJa hoor. In orde het werkt.\r\nM.a.w. er zat gewoon geen goede brander in het systeem. Dat was heel het probleem.\r\nMaar nu er dus wel een goede brander in zit is het geen probleem meer. En dus sluit ik nu mijn oproep in dit forum.\r\nIedereen die heeft meegedacht bedankt voor jullie inzet. Groetjes Jacq.\r\np.s. Ik heb inmiddels een pracht van een label gebrand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...