Ga naar inhoud

Wireless router (met goed bereik)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,\r\n\r\nIk ben op zoek naar een wireless router met een goed bereik.\r\nDe router zal op de 1e verdieping worden geplaatst maar ik wil ook graag op de 2 verdieping gebruik kunnen maken van mijn internetverbinding.\r\nMijn huidige router is een linksys WRT54G.\r\nEchter deze heeft soms al moeite met doorgeven van signaal op dezelfde verdieping.\r\n\r\nIk heb wel al wat op internet gezocht en ben reeds een aantal modellen tegen gekomen:\r\n- Netgear WNDR3700 RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router\r\n- Netgear WNR3500 Rangemax Wireless-N Gigabit Router, 4 poort switch\r\n- Netgear RangeMax WNDR3300 Dual Band Wireless-N Router\r\n- Linkys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router\r\n\r\nHeeft iemand een idee welke van de bovenstaande routers het meest geschikt zijn om snelheid te ondersteunen en een goed bereik hebben?\r\nOf moet ik bij een heel ander merk zoeken?\r\n\r\nIk hoor graag van jullie.\r\nAlvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
Als je een wireless-N router wil kopen, zul je ook je computers moeten aanpassen opdat deze wireless-N ondersteunen. Dus iedere computer die geen wireless-N ondersteunt moet dan een nieuwe netwerkadapter krijgen in de vorm van een insteekkaart of usb-stick.\n\nGewone wireless-N heeft ongeveer 1,5x groter bereik dan wat je nu hebt. De dual-band variant heeft 2,5x groter bereik omdat twee in plaats van een kanaal gebruikt wordt.\n\nAlle routers uit het lijstje zijn sneller dan je nu hebt. Dual band varianten zijn nog wat sneller dan de exemplaren met een enkele band.\n\nWat je koopt maakt niet zo heel veel uit. Verschillen zitten voornamelijk in de gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden van het beheergedeelte. Verschillen in bereik zijn marginaal tussen verschillende merken, zeker ook omdat je vooraf niet kunt weten hoe goed het bij jou in huis gaat werken.\n\nZelf zou ik de goedkoopste van \"een internationaal bekend merk\" nemen.
Link naar reactie
[QUOTE=Allwireless;497908]Beste forumleden,\r\n\r\nIk ben op zoek naar een wireless router met een goed bereik.\r\nDe router zal op de 1e verdieping worden geplaatst maar ik wil ook graag op de 2 verdieping gebruik kunnen maken van mijn internetverbinding.\r\nMijn huidige router is een linksys WRT54G.\r\nEchter deze heeft soms al moeite met doorgeven van signaal op dezelfde verdieping.\r\n\r\nIk heb wel al wat op internet gezocht en ben reeds een aantal modellen tegen gekomen:\r\n- Netgear WNDR3700 RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router\r\n- Netgear WNR3500 Rangemax Wireless-N Gigabit Router, 4 poort switch\r\n- Netgear RangeMax WNDR3300 Dual Band Wireless-N Router\r\n- Linkys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router\r\n\r\nHeeft iemand een idee welke van de bovenstaande routers het meest geschikt zijn om snelheid te ondersteunen en een goed bereik hebben?\r\nOf moet ik bij een heel ander merk zoeken?\r\n\r\nIk hoor graag van jullie.\r\nAlvast bedankt voor jullie reacties.[/QUOTE]\r\n\r\nDank voor de eerste reactie, ik had er geen rekening mee gehouden dat ik dan ook de pc adapters aan moet passen.\r\n\r\nHeeft iemand wellicht goede ervaringen mbt het bereik van G-routers, ik kwam in ieder geval onderstaande G-router tegen:\r\n- NETGEAR KWGR614 Open Source Wireless-G Router\r\n\r\nIs het wellicht ook mogelijk om het bereik te vergroten door een andere antenne te plaatsen?
Link naar reactie
[QUOTE=Koenverbruggen;497943]Ik zou een wireless N dual band router kopen, deze kan namelijk tegelijkertijd uitzenden op de G en N frequentie zodat je niet meteen al je ontvangers hoeft te vervangen, Nieuwe aparaten gebruiken het snelle N netwerk en de oudere kunnen gewoon blijven ontvangen op G[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Koen,\r\n\r\nIs er ook nog een specifieke router die jij zou aanbevelen de idd beschikt over dual band?\r\nOp internet zie ik dat bijna al deze routers geen uitwendige antennes hebben, is dit geen probleem voor het bereik?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...