Ga naar inhoud

Tomato firmware - Device list


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Het is niet echt een probleem maar wil wel weten hoe het zit.\r\n\r\nIk heb op mijn pc een vast ip adres ingesteld, namelijk 192.168.1.200. Nu zie ik in de Device list van de router meerdere ip adressen aan het MAC adres van mijn netwerkkaart gekoppeld, ook aan verschillende interfaces; \r\n\r\n192.168.1.119 op Interface br0.\r\n\r\nVerder nog 192.168.1.120, op interface eth0, met pcnaam PC, het signaal (draadloos) word ook hier aangegeven.\r\n\r\nOok nog 192.168.1.200, op interface br0, zonder pc naam en ook zonder signaal sterkte.\r\n\r\nAls ik ga pingen naar 192.168.1.119 of 192.168.1.210 krijg ik geen resultaat, alleen bij 192.168.1.200.\r\n\r\nAls ik de router reset dan is een tijdje alleen 192.168.1.200 zichtbaar en vervolgens weer meerdere. Hoe kan dat???
Link naar reactie
Dat komt doordat deze mensen draadloos met jouw router kunnen connecten, je router deelt immers de IP adressen uit.\r\nDit kun je tegen gaan door het MAC filter van de router te gebruiken.\r\nHiermee kun je instellen welke draadloze netwerkkaarten mogen connecten met de router.\r\nAls je het MAC filter gebruikt dan kun je instellen dat alle draadloze netwerkkaarten moeten worden geweigerd met uitzondering van de door jouw opgegeven draadloze netwerkkaarten.\r\nIedere netwerkkaart heeft een uniek nummer ( MAC adres ) welke je in het MAC filter kan zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=Heftrucker;497728]Dat komt doordat deze mensen draadloos met jouw router kunnen connecten, je router deelt immers de IP adressen uit.\r\nDit kun je tegen gaan door het MAC filter van de router te gebruiken.\r\nHiermee kun je instellen welke draadloze netwerkkaarten mogen connecten met de router.\r\nAls je het MAC filter gebruikt dan kun je instellen dat alle draadloze netwerkkaarten moeten worden geweigerd met uitzondering van de door jouw opgegeven draadloze netwerkkaarten.\r\nIedere netwerkkaart heeft een uniek nummer ( MAC adres ) welke je in het MAC filter kan zetten.[/QUOTE]\r\n\r\ndat was de vraag niet :o\r\n\r\n[QUOTE]Nu zie ik in de Device list van de router meerdere ip adressen aan het MAC adres van mijn netwerkkaart gekoppeld[/QUOTE]\r\n\r\nje zou zeggen, eerst een dhcp client geweest, maar dit is ook niet het geval\r\n\r\nDit is wat ik zie in de Device list;\r\n\r\n[IMG]http://img685.imageshack.us/img685/7383/prtscr.jpg[/IMG]
Link naar reactie
zo te zien heb je niet je draadloze verbinding beveiligd met encryptie waardoor iedereen met jouw netwerk kan verbinden\r\n\r\nen je dit probleem krijgt\r\n\r\nje moet eest alles dicht timmeren met de beveiliging die mogelijk is\r\n\r\nvoor encryptie liefst wpa csk\r\n\r\nook mac adres filtering is een hindernis\r\n\r\nook het instellen van vaste ip adressen maakt je het de hackers iets moeilijker om binnen te komen\r\n\r\nalles is te kraken en door te komen, maar hoe moeilijker je het maakt des te eerder de scriptkiddys afbreken
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;497791]zo te zien heb je niet je draadloze verbinding beveiligd met encryptie waardoor iedereen met jouw netwerk kan verbinden\r\n\r\nen je dit probleem krijgt\r\n\r\nje moet eest alles dicht timmeren met de beveiliging die mogelijk is\r\n\r\nvoor encryptie liefst wpa csk\r\n\r\nook mac adres filtering is een hindernis\r\n\r\nook het instellen van vaste ip adressen maakt je het de hackers iets moeilijker om binnen te komen\r\n\r\nalles is te kraken en door te komen, maar hoe moeilijker je het maakt des te eerder de scriptkiddys afbreken[/QUOTE]\r\n\r\nmaar ik heb een key, die op deze lijkt: Klddkf**()*3489KJsF93844($%$$3l34KL349)39s08zkdfj\r\n\r\nOok staat MAC filtering al aan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...