Ga naar inhoud

Kan printer niet vinden via draadloosnetwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste leden van het computer idee forum,\r\n\r\nMijn netwerk ziet er (schematisch) alsvolgt uit:\r\nPC2\r\n I\r\nHUB -- PC1 -- Printer\r\n I\r\n I\r\nROUTER - - - [I]draadloos[/I] - - - LAPTOP\r\n I\r\n I\r\nPC3\r\n\r\nHet printen vanaf PC2 gaat prima, PC2 vindt de printer moeiteloos en alles was zo gefixed. Maar nu zou ik ook graag willen dat m\'n LAPTOP en PC3 via PC1 konden printen. Deze zien de printer echter niet.\r\n\r\nHoe krijg ik het voor elkaar dat PC3 en m\'n LAPTOP ook via PC1 kunnen printen?? \r\n\r\nBij voorbaad dank voor het antwoord.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\nDennis Boes
Link naar reactie
[QUOTE=Evolutionman;495982]Raar, welke versie van Windows draai je? Ik heb ongeveer hetzelfde netwerk(geen hub en laptop) maar met Vista kon ik niet printen vanaf pc 2, maar met Windows 7 doet hij dat wel. Kan aan je OS liggen[/QUOTE]\r\n\r\nLijkt me sterk, met Vista zou het gewoon moeten werken...\r\n\r\n@Dennis: Kun je pingen van je laptop / PC 3 naar PC 1. Misschien moet je eerst even op de PC 1 Start -> Uitvoeren -> CMD -> [B]ipconfig /all [/B] draaien. Vervolgens effe het IP noteren.\r\n\r\nVervolgens op laptop / PC3: Start -> Uitvoeren -> CMD -> [B]ping {ip adres PC1}[/B]
Link naar reactie
[QUOTE=tomtom901;496046]Lijkt me sterk, met Vista zou het gewoon moeten werken...\r\n\r\n@Dennis: Kun je pingen van je laptop / PC 3 naar PC 1. Misschien moet je eerst even op de PC 1 Start -> Uitvoeren -> CMD -> [B]ipconfig /all [/B] draaien. Vervolgens effe het IP noteren.\r\n\r\nVervolgens op laptop / PC3: Start -> Uitvoeren -> CMD -> [B]ping {ip adres PC1}[/B][/QUOTE]\r\n\r\nGa ik vanmiddag proberen, ik houd jullie op de hoogte!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...