Ga naar inhoud

Ip adres toevoegen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nweet iemand hoe je een ip adres aan een netwerkkaart toe kan voegen.\r\nwant ik heb geen internet, hij geeft wel aan dat hij verbinden heeft. maar als je dan kijkt bij pakjes ontvangen blijft dat 0. en hij geeft ook geen IP adres aan.\r\nPS ik heb een lan kabel.\r\nen de lan kabel is niks mis mee. ( heb ik ge test op laptop en daarmee had ik wel internet)
Link naar reactie
IP adres krijg je van je provider, daaar kun je zelf niks aan instellen. Als je een lokaal netwerk hebt, kun je het wel instellen, maar veelal heb je daar een router met dhcp, die ip\'s uitdeelt aan de aangesloten pc\'s. Als er totaal geen verkeer is, kan dat wijzen op een firewall die in de weg zit. Zet die eens uit, reboot de pc en probeer dan nog eens.
Link naar reactie
maximinus \r\n\r\nhij heeft 1 kabel waar hij zowle de laptop als de desktop op aansluit (na elkaar)\r\n\r\nbij de laptop heeft ie wel een ip nummer volgens de regels en bij de desktop niet\r\n\r\nmullboy\r\n\r\nje kan de opdracht van maximinus ook nog toevoegen >c:\\ipnummer.txt\r\n\r\nde beide bestandjes na elkaar hier inplakken (voor de desktop eventueel op een usb sticky zetten en via de laptop het doen)
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;495357]bij de laptop heeft ie wel een ip nummer volgens de regels en bij de desktop niet[/QUOTE]\r\nKabelinternet? Dan waarschijnlijk omdat het MAC adres van de laptop is geregistreerd bij de provider en dat van de desktop niet.\r\n\r\nBeste oplossing: gooi er een router tussen.\r\n\r\nAnders zit er niets anders op dan wachten totdat het bij de provider geregistreerde MAC adres wordt bijgewerkt. Dat kan tot 24 uur duren of moet worden bewerkstelligd met een telefoontje naar de provider. Op het moment dat je de kabel van de desktop weer in de laptop stopt krijg je hetzelfde verhaal opnieuw.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...