Ga naar inhoud

Printerdelen XP/Vista


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb het probleem dat ik niet meer gebruik kan maken van de geelde printer in mijn netwerk. De hoofdcomputer draaid onder XP met daaraan een HP (geen netwerk) printer. Via een eerdere truc van internet kon ik draadloos de computer met de printer bereiken. Echter dit wil plotseling niet meer. Wanneer ik de truc wil herhalen krijg ik nu een melding dat de labtop het netwerkpad niet kan vinden. \r\n\r\nDe truc op meerdere site\'s te vinden was deze:\r\n\r\n1. Start --> Configuratiescherm --> printers --> Toevoegen printer\r\n2. Selecteer \"Lokale printer\" \r\n3. Maak vervolgens een nieuwe poort aan\r\n4. Selecteer alleen \"Lokale poort\" klik vervolgens op Volgende\r\n5. Nu vult u als poortnaam in: \\\\computernaam\\printernaam\r\n6. Klik vervolgens op annuleren. \r\n7. Herhaal stap 1 tot en met 2 . \r\n8. Kies voor Volgende en selecteer de poort die u zojuist heeft gemaakt. \r\n9. Als laatste selecteert u uw gedeelde printer uit de Windows printer lijst of kijkt u of uw printer wordt aangegeven en klikt u op OK\r\n\r\n Ik zie in het netwerk van de PC de labtop\'s niet en andersom op de labtop\'s de PC niet.\r\n\r\nIk maak gebruik van de experiabox van KPN.\r\nWie weet de oplossing??
Link naar reactie
[QUOTE]1. Start --> Configuratiescherm --> printers --> Toevoegen printer\r\n[COLOR=\"Red\"]2. Selecteer [B]\"Lokale printer[/B]\" [/COLOR]\r\n3. Maak vervolgens een nieuwe poort aan\r\n4. Selecteer alleen \"Lokale poort\" klik vervolgens op Volgende\r\n5. Nu vult u als poortnaam in: \\\\computernaam\\printernaam\r\n6. Klik vervolgens op annuleren. \r\n7. Herhaal stap 1 tot en met 2 . \r\n8. Kies voor Volgende en selecteer de poort die u zojuist heeft gemaakt. \r\n9. Als laatste selecteert u uw gedeelde printer uit de Windows printer lijst of kijkt u of uw printer wordt aangegeven en klikt u op OK[/QUOTE]\r\n\r\nwaarom selecteer je geen NETWERKPRINTER? dat is toch wat je bedoelt?
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;495584]1. Start --> Configuratiescherm --> printers --> Toevoegen printer\r\n[COLOR=\"Red\"]2. Selecteer [B]\"Lokale printer[/B]\" [/COLOR]\r\n3. Maak vervolgens een nieuwe poort aan\r\n4. Selecteer alleen \"Lokale poort\" klik vervolgens op Volgende\r\n5. Nu vult u als poortnaam in: \\\\computernaam\\printernaam\r\n6. Klik vervolgens op annuleren. \r\n7. Herhaal stap 1 tot en met 2 . \r\n8. Kies voor Volgende en selecteer de poort die u zojuist heeft gemaakt. \r\n9. Als laatste selecteert u uw gedeelde printer uit de Windows printer lijst of kijkt u of uw printer wordt aangegeven en klikt u op OK\r\n\r\nwaarom selecteer je geen NETWERKPRINTER? dat is toch wat je bedoelt?[/QUOTE]\r\n\r\nDat was nu net de truc. Dus geen netwerkprinter selecteren maar een lokale printer.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;495584]1. Start --> Configuratiescherm --> printers --> Toevoegen printer\r\n[COLOR=\"Red\"]2. Selecteer [B]\"Lokale printer[/B]\" [/COLOR]\r\n3. Maak vervolgens een nieuwe poort aan\r\n4. Selecteer alleen \"Lokale poort\" klik vervolgens op Volgende\r\n5. Nu vult u als poortnaam in: \\\\computernaam\\printernaam\r\n6. Klik vervolgens op annuleren. \r\n7. Herhaal stap 1 tot en met 2 . \r\n8. Kies voor Volgende en selecteer de poort die u zojuist heeft gemaakt. \r\n9. Als laatste selecteert u uw gedeelde printer uit de Windows printer lijst of kijkt u of uw printer wordt aangegeven en klikt u op OK\r\n\r\nwaarom selecteer je geen NETWERKPRINTER? dat is toch wat je bedoelt?[/QUOTE]\r\n\r\nIn een P2P netwerk deel je lokale printers neem ik aan, niet een die aangesloten staat op het netwerk, want dan heeft geen zin om de printer te delen vanaf die PC omdat die gewoon direct op het netwerk te bereiken is ;)
Link naar reactie
[QUOTE=tomtom901;495750]In een P2P netwerk deel je lokale printers neem ik aan, niet een die aangesloten staat op het netwerk, want dan heeft geen zin om de printer te delen vanaf die PC omdat die gewoon direct op het netwerk te bereiken is ;)[/QUOTE]\r\n\r\nMet \'lokale printer\' wordt er een printer bedoelt die LOKAAL op DIE pc aangesloten zit.\r\nEen NETWERKPRINTER is in dit geval een printer die op een andere pc (in het netwerk) aangesloten is of een printer die rechtstreeks op een router aangesloten zit.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;495757]Met \'lokale printer\' wordt er een printer bedoelt die LOKAAL op DIE pc aangesloten zit.\r\nEen NETWERKPRINTER is in dit geval een printer die op een andere pc (in het netwerk) aangesloten is of een printer die rechtstreeks op een router aangesloten zit.[/QUOTE]\r\n\r\nExcuus, OP niet goed gelezen, ik dacht dat de HP lokaal zat i.p.v op de XP machine. \r\n\r\nJe zou eventueel ook even een ping sessie kunnen doen naar die andere computer, en eventueel de printer even opnieuw kunnen delen. Wanneer je bij Vista zoekt naar Computers in het netwerk en dan de XP machine pakt (en je ziet de printer, zonee is er wat mis...) even rechtsklikken op de printer -> verbinding maken.
Link naar reactie
[QUOTE=tomtom901;495805]Excuus, OP niet goed gelezen, ik dacht dat de HP lokaal zat i.p.v op de XP machine. \r\n\r\nJe zou eventueel ook even een ping sessie kunnen doen naar die andere computer, en eventueel de printer even opnieuw kunnen delen. Wanneer je bij Vista zoekt naar Computers in het netwerk en dan de XP machine pakt (en je ziet de printer, zonee is er wat mis...) even rechtsklikken op de printer -> verbinding maken.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb alles uitgeprobeerd wat onder deze ([url]http://support.microsoft.com/kb/922120[/url]) link stond maar ik krijg het niet voor elkaar. Heb zelfs de poorten van de firewall aangepast. De labtop\'s met vista werken gewoon via de experiabox contact met internet en daar de xp computer dus bekabeld aan de experiabox zit zouden de pc elkaar toch moeten kunnen zien. Ook het LLTD Responder-onderdeel gedownload en geinstalleerd. Maar hiervan kreeg ik de melding dat dit al door (waarschijnlijk service pack 3 of andere updates) gebeurd was.\r\nwordt er nu toch een beetje moedeloos van:(
Link naar reactie
Misschien is hier nog wat \r\n[url]http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=460089[/url]\r\nOnderaan lees je het volgende:\r\n\"En bij de vista computer ook even netwerkdetectie inschakelen, hier door zorgt vista ervoor dat hij zicht baar is voor andere computers. Je gaat naar configuratie scherm drukt op netwerk centrum en schakel netwerkdetectie in.\"\r\n[url]http://forums.techguy.org/networking/758698-solved-wireless-not-working-my.html[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;496059]Misschien is hier nog wat \r\n[url]http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=460089[/url]\r\nOnderaan lees je het volgende:\r\n\"En bij de vista computer ook even netwerkdetectie inschakelen, hier door zorgt vista ervoor dat hij zicht baar is voor andere computers. Je gaat naar configuratie scherm drukt op netwerk centrum en schakel netwerkdetectie in.\"\r\n[url]http://forums.techguy.org/networking/758698-solved-wireless-not-working-my.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nNetwerkdetectie is ingeschakeld
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...