Ga naar inhoud

Laptop en pc op één printer?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb zowel een pc als een laptop, die ik om beurten gebruik. Ik heb echter maar één printer. Deze staat standaard aangesloten op de pc. Wil ik echter iets van de laptop printen, dan moet ik de printerkabel loskoppelen van de pc en deze vervolgens monteren in de laptop.\r\nBestaat er voor dit soort gevallen een soort splitter met behulp waarvan ik zowel van de pc als van de laptop kan printen. Uiteraard niet gelijktijdig.
Link naar reactie
Die splitters bestaan, maar dan wel voor de \'ouderwetsche\' parallelle printerpoort. Werkt dus niet als je een USB-printer hebt.\n\nAls je thuis al een netwerk hebt, kun je ook de printer over het netwerk delen. Je laat hem dan altijd aangesloten op de desktop en kunt dan via je netwerk ook vanaf de laptop printen. Nadeel is dat de desktop aan moet staan op het moment je dat wil printen.\n\nLaatste optie is om er een echte netwerkprinter van te maken. Je hebt routers met USB-port waar je een printer op kunt aansluiten. Ook zijn er losse printservers die je aan een kant aan je router verbind en aan de andere kant aan de printer.\nNadeel hiervan is als je een printer/scanner combinatie hebt; dat wil niet altijd werken op deze manier.\n\nKeuze te over, tweede optie is wellicht het makkelijkste en zeker het goedkoopste: want kost niks als je op beide computers internet hebt.
Link naar reactie
Hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg en het daarbij behorende advies. Ik ga beide mogelijkheden zeker uitzoeken. \r\n\r\n\r\n[QUOTE=FooBar;495011]Die splitters bestaan, maar dan wel voor de \'ouderwetsche\' parallelle printerpoort. Werkt dus niet als je een USB-printer hebt.\r\n\r\nAls je thuis al een netwerk hebt, kun je ook de printer over het netwerk delen. Je laat hem dan altijd aangesloten op de desktop en kunt dan via je netwerk ook vanaf de laptop printen. Nadeel is dat de desktop aan moet staan op het moment je dat wil printen.\r\n\r\nLaatste optie is om er een echte netwerkprinter van te maken. Je hebt routers met USB-port waar je een printer op kunt aansluiten. Ook zijn er losse printservers die je aan een kant aan je router verbind en aan de andere kant aan de printer.\r\nNadeel hiervan is als je een printer/scanner combinatie hebt; dat wil niet altijd werken op deze manier.\r\n\r\nKeuze te over, tweede optie is wellicht het makkelijkste en zeker het goedkoopste: want kost niks als je op beide computers internet hebt.[/QUOTE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...