Ga naar inhoud

Ethernet router, Wireless koppeling


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,\r\n\r\nIk heb een vraag. Beneden in de kelder hebben wij een router staan, waaruit vier ethernet kabels lopen naar aansluitingen in verschillende kamers. Jammer genoeg niet in de huiskamer.. Nou heb ik onlangs een laptop gekocht met Wifi. Nou is mijn vraag, bestaat er een koppeling met bijv. antenne die ik in de een van de uitgangen van de router doe, die het signaal vertaalt naar een door de laptop op te pikken signaal? \r\n\r\nMijn dank,\r\n\r\nGr.
Link naar reactie
Ja, dat heet een accesspoint. Heeft hetzelfde uiterlijk als een router, alleen met 1 of meerdere antennes. De simpelste oplossing is om de bestaande router te vervangen door een exemplaar met wifi, vooral ook omdat de routers net zo duur (zo niet goedkoper) zijn als een accesspoint. Wifi routers zijn regelmatig voor redelijke prijzen te vinden op veilingsites als Marktplaats.nl en Speurders.nl
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;494781]Pure accesspoints zijn meestal beduidend duurder. Je kunt ook een wifi router nemen, en daarvan de dhcp server uitzetten.[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom de DHCP-server uitzetten?\r\n\r\nEdit: zie nu dat mijn eerdere reactie ietwat ongelukkig was.\r\nIk bedoel uiteraard : de bestaande router vervangen door een router met wifi....
Link naar reactie
Met 4 bezette poorten op de bestaande router zul je toch moeten klooien in dat netwerk om een extra router aan te sluiten...... Wanneer je de DHCP-range in de nieuwe router hetzelfde aanhoudt als in de oude en je de evt. portforwardings 1-op-1 overneemt blijft je netwerk intact. Neem de settings van de oude router over in de nieuwe dan is de kans op problemen zeer klein.
Link naar reactie
Concluderend uit jullie reacties kan ik dus eigenlijk stellen dat het kopen van een nieuwe (budget) router voor draadloos internet een voordeliger oplossing is dan een apart acces point voor op de bestaande router.\r\n\r\nDit is wat ik wilde weten. Mijn dank voor jullie reacties en nog een prettige dag verder.\r\n\r\nVriendelijke gr.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...