Ga naar inhoud

Draadloze connectie probleem met IP webcam


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk probeer mijn IP webcam draadloos te bereiken (wifi of course). Dit is mijn situatie:\r\n\r\nMerk IP webcam: Sitecom\r\nType IP webcam: WL-404\r\nIP adres webcam : 10.0.0.202 (fixed)\r\nDefault gateway: 10.0.0.138 (router)\r\n\r\n\r\nMerk Router: Alcatel\r\nType Router: Speedtouch 580\r\nIP adres Router: 10.0.0.138\r\n\r\nMijn laptop heeft gewoon normaal draadloze connectie. Deze krijgt IP adres 10.0.0.201 (ook via DHCP werkt dat, maar fixed ook). \r\n\r\nMijn webcam werkt bekabeld prima. Hij krijgt dan ook netjes het ip-adres toegewezen. Zodra ik deze draadloos wil maken (kabel eruit en webcam even van stroom af en dan weer aan het stroom), dan ziet de router hem wel, maar blijft hij de melding \"WPA-PKI, authenticating...\" geven.\r\n\r\nDe wireless settings van de webcam staan als volgt:\r\nNetwork Type : Infrastructure (andere is ad-hoc)\r\nSSID: HomeOffice (is de SSID van de router)\r\nDomain: Europe\r\nChannel no: Auto (geen andere optie)\r\nSecurity System: WPA/WPA2 Personal (andere opties WEP of disabled)\r\nShared key: Gewoon ingevuld zoals die moet zijn.\r\n\r\nWeet iemand waarom hij er niet doorkomt?\r\n\r\nBij voorbaat dank,\r\n\r\nJohan
Link naar reactie
Kijk eens welk ip-adres de webcam krijgt als hij bekabeld werkt. Als ik naar het ip van je laptop kijk (...201), vrees ik dat dat 10.0.0.202 is (het volgende adres uit de DHCP-range). Wanneer je daarna dezelfde cam draadloos aanmeldt met hetzelfde ip-adres zal de router \"zien\" dat dit adres reeds in gebruik is, maar dan door een device met een ander MAC-adres. Probeer het fixed-ip van de cam eens buiten de DHCP-range in te stellen.
Link naar reactie
Ik heb net de beveiliging uitgezet en kwam tot de volgende zaken:\r\n- No security op mijn wireless, werkt prima. Ik krijg dan wel mijn webcam te zien (en nog snel ook :-)\r\n- WEP 64b encryptie Hex 10 werkt ook prima. Lijkt geen vertraging op te leveren.\r\n- WPA encryptie zowel TKIP als AES encryptie werken niet. (WPA2 heb ik helaas niet op deze router).\r\n\r\nWat betreft de IP-adressen. Ik heb mijn DHCP range van 150 tot 200 lopen. De laptop had ik fixed ip adres gegeven van 201, voor testing purposes. En de webcam 202 (dus buiten de IP-range). Ik had dit zelf ook al bedacht dat dit misschien voor conflicten zou zorgen. Maar helaas hielp dit niet.\r\n\r\nHet lijkt erop dat mijn webcam problemen heeft met WPA versleuteling. Iemand nog ideeen?
Link naar reactie
Op de site van Sitecom stond nog een update van de firmware:\r\n\r\nLN-406/WL-404 Firmware 1.0.10 & Camera Utility\r\nBeta version, to fix security issues\r\n\r\nOk, het is een beta versie, maar to fix security leek zo mooi. Dus deze uitgeprobeerd. Camera lijkt bedraad nog sneller te werken, maar draadloos hetzelfde probleem. Dus nieuwste firmware is geen oplossing. Ook op de router staat de laatst beschikbare firmware.
Link naar reactie
Ik heb het gevonden. Tenminste, ik heb een omlossing. Op mijn speedtouch 850 had ik het veelgebruikte firmware versie 4.2.7.30 staan. De meest recente (2004) versie voor in Nederland. Ik heb gezocht naar een andere firmware, en er is dus ook een 4.3.2.6.0. Deze heb ik geïnstalleerd, en voilla het werkt. Op dit moment lijkt zelfs mijn wireless internet verbinding stabieler. Deze vloog er tegenwoordig ook elke keer uit. Er is ook nog een firmware 4.3.2.9. Maar deze schijnt niet te werken op de nederlandse modems. Ik zag dat er een verschil was met AA en BH. Wat het inhoudt? (nee het zijn geen maten voor...). Bedankt voor de ideeen. Gelukkig kwam ik er zelf uit ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...