Ga naar inhoud

hoe de router aan te sluiten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

gaarne hulp bij het volgende :\r\n\r\nmijn router is defect gegaan. wat is mijn situatie :\r\n\r\n- begane grond staat mijn modem (upc)\r\n- van modem gaat een kabel naar de 1e verdieping naar router\r\n- van de 1e verdieping gaat van de router een kabel naar desktop op zolder(2everd.)\r\n- voorts kon in vanuit het gehele huis draadloos met mijn laptop internetten\r\n\r\nNu lees ik in de beschrijving van de nieuw gekochte router (NETGAER), dat de installatie cd rom gedraaid moet worden op een PC die rechtstreeks op het modem staat aangesloten. Mijn desktop staat op zolder en is met een kabel aangesloten op de (defekte)router op de 1e verd. \r\n\r\n\r\nmisschien een domme vraag van mij , maar moet ik nu mijn desktop naar de 1e verdieping halen om aldaar aan te sluiten op de kabel die naar mijn modem gaat ???.\r\n\r\nik heb niet eerder een dergelijk probleem gehad en of een nieuwe router aangesloten. MAAR volgens de verkoper zou het een klusje zijn van 10 minuten en alles zou weer werken. Lettrelijk zij hij ipv de kapotte router deze er tussen zetten en klaar zou het zijn
Link naar reactie
Heb zelfs onlangs een router geinstalleerd en daarbij was het stappenplan idd dat er eerst een directe verbinding moest zijn tussen modem en pc. Gedurende de installatie moest je dan de router er tussen plaatsen.\n\nAls de verkoper echter aangeeft dat het ook kan door direct de router te vervangen, zou ik dat eerst proberen. Wat kan je gebeuren? In het \'ergste\' geval lukt het niet en stap je over op plan \"B\" en haal je de computer naar beneden.
Link naar reactie
Flater, aan de oplossing om de laptop eerst rechtstreeks aan te sluiten op het modem heb ik ook al gedacht. denk inderdaad dat het niet perse een desktop hoeft te zijn. Ik heb de installatiebeschrijving gelezen en daar staat in dat bij het installeren dmv het draaien van een cdrom de pc rechtstreeks aangesloten moet zijn op het modem.(dat is beduidend anders dan de verkoper heeft gezegd)\r\n\r\ndenk dat je suggestie een goede is. dus eerst installeren dmv het aansluiten van de laptop rechtstreeks op de modem en wanneer de installatie gelukt is en de router werkt:\r\n\r\n- pc loskoppelen van de directe verbinding met het modem en daarna de kabel van mijn desktop (op zolder) inpluggen in de router\r\n\r\n\r\nzijn er anderen met ervaring op dit gebied ? Ik ga het maandag uitproberen\r\n\r\nspanisch
Link naar reactie
Waarschijnlijk geeft Netgear dat aan zodat het MAC adres van de eigenlijke PC gekloont kan worden.\r\nIk weet echter niet of dat bij UPC nodig is ( bij mijn provider niet ).\r\nAls dat bij UPC ook niet moet, dan kun je hem er zo tussen zetten, evt aanpassingen kun je dan doen via de interface en heb je de cd, denk ik, niet nodig ( en anders pak je inderdaad de laptop erbij ).\r\n\r\nIk heb zelf mijn Linksys router vervangen door een nieuwere type Linksys router, dat was kabeltjes inprikken en even de poortforwarding weer netjes maken en klaar ( en dat was inderdaad binnen 10 minuten gereed ).
Link naar reactie
Hans , \r\nsimpel doch geniaal idee om de router te vervangen door een eenvoudig koppelstukje. wist niet dat zoiets bestond, maar voor 3 euros bij een bouwmarkt gehaald. Kabel vanaf modem dmv koppelstukje verbonden met de kabel naar mijn desktop in de werkkamer op zolder en dmv de desktop en de meegeleverde cd rom de router geinstalleerd.\r\n\r\ndank voor deze simpele tip
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...