Ga naar inhoud

Server


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hey\r\n\r\nTe lezen in mijn andere post: daar staat in dat ik ben begonnen met een servertje opzetten.\r\nIk gebruik windows server 2003, hierop heb ik een active directory aangemaakt met DNS.\r\nIk heb het uitgeprobeerd en ik kan via XP professional inloggen op de server, via een aangemaakte inlognaam en wachtwoord. Ik heb twee vragen: de eerste is. ik krijg dan alle programma´s te zien, die ik lokaal hebt geinstalleerd klopt dit ?, want ik dacht dat bij een active directory hij een profiel laad vanaf de server, of heb ik dit fout ? Is dit wel mogelijk en zo ja, hoe dan ?\r\n\r\nMijn tweede vraag is: Ik zou graag ook een intranet site willen maken, gewoon voor locaal gebruik. De site heb ik al, alleen hij moet nog op de server komen,\r\nHoe doe ik dit, ik heb WAMP server geinstalleerd, daar heb ik in de WWW map de site geplaatst, dan kan ik de site wel bekijken via localhost, maar dat is alleen via de server zelf (SERVER-PC), via de workstations heb ik daar geen toegang tot!, hoe krijg ik dit voor elkaar ?\r\n\r\nAlvast bedankt,
Link naar reactie
1) Jij bedoelt \'roaming profiles\', \'zwervende profielen\' of \'zwevende profielen\', deze worden geladen vanaf de server. Kijk >[URL=\"http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/823334\"]hier[/URL]< voor een \'how-to\' over het installeren van deze optie. Google eens op \'roaming profiles\', \'zwervende profielen\'en \'zwevende profielen\' voor meer info.
Link naar reactie
[QUOTE=computergek92;493753]Hey\r\n\r\nTe lezen in mijn andere post: daar staat in dat ik ben begonnen met een servertje opzetten.\r\nIk gebruik windows server 2003, hierop heb ik een active directory aangemaakt met DNS.\r\nIk heb het uitgeprobeerd en ik kan via XP professional inloggen op de server, via een aangemaakte inlognaam en wachtwoord. Ik heb twee vragen: de eerste is. ik krijg dan alle programma´s te zien, die ik lokaal hebt geinstalleerd klopt dit ?, want ik dacht dat bij een active directory hij een profiel laad vanaf de server, of heb ik dit fout ? Is dit wel mogelijk en zo ja, hoe dan ?\r\n\r\nAlvast bedankt,[/QUOTE]\r\n\r\nDe programma\'s die je ziet in het Start menu staan in het Start Menu van All Users, die blijven ook zichtbaar met zwevende profielen. Je kunt ze verplaatsen naar je eigen Start menu, dan zijn ze weg als je met een andere account inlogt. \r\n\r\nMet policies kun je eventueel ervoor zorgen dat de gebruikers in een bepaalde Organisational Unit in je Active Directory alleen bepaalde of juist niet bepaalde programma\'s mogen gebruiken. Kijk daarvoor eens bij de eigenschappen van een OU.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...