Ga naar inhoud

ingewikkelde netwerk @ home


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedendag Iedereen, mooie zonnige Woensdag :D\r\n\r\nik heb een probleem, ik kom maar steeds niet uit hoe ik mijn netwerk moet aanleggen, welke apparatuur en al, aangezien ik geen netwerk dude ben, zal ik het wel hierzo posten ( dit had ik al gepost in de provider topic van me )\r\n\r\n\r\nHuis 1, daar is het internet aangesloten, daar zit de zyxel multi pc modem ook aangesloten, telefonie en al is daar... huis 1 en 2, zijn eigenlijk 1 huis, maar van de huisbaas moest er ooit ( voordat ik iets zag op deze wereld :P ) een \"muur\" komen waar de deur was waardoor je naar het andere huis kon...\r\n\r\ndus ik heb ff lekker lang geleden een gat door die muur geboord... daar gaat mijn internet kabel doorheen, en in het 2e huis is dan mijn linksys wireless G routertje... daar zit ik meestal als ik gewoon ff rust wil hebben ( vinden mijn ouders ook niet erg ) dus daar staat ook nog een TV met een PS3...\r\n\r\nKortom ; dit alles heb ik gedaan om de PS3 van een Kabel Internet Verbinding te voorzien, want ik had eerst de WRT54G van linksys, en ik had ALTIJD lagg, en ALTIJD ging de verbinding weg, dus daarom heb ik nu met WRT54G2 een bekabelde verbinding naar mijn PS3 lopen...\r\n\r\nwat zal ik nu doen, waardoor ik mijn PS3 ook gewoon van Internet kan voorzien? ( gamen met een draadloze verbinding is niet echt een goed plan... TBH )\r\n\r\nNote..; in huis 1 op de zolder staat nog een pc die internet krijgt via een lange kabel, en in huis 2 staat ook nog een pc aangesloten met een kabel... ( die kan ik overigens wel met WIFI doen, geen probleem alleen ff WIFI sticky kopen )
Link naar reactie
het werkt wel, maar dat is de probleem juist, IPV WIFI G, wil ik WIFI N routertje kopen en erin gooien... maar ik ga dus ook overstappen op Tele2, daar krijg je weer een WIFI G derbij... terwijl ik WIFI N wil, en WIFI N krijg je bij het zogeheten \"Fibrespeed Packet\" wat niet in Rotterdam beschikbaar is ( Héél raar, de directeur van Tele2 zei toch echt in een interview dat ze de grote steden aanpakken... Rotterdam,Amsterdam, Utrecht enzovoorts... ik merk er anders niks van hoor... :confused: )
Link naar reactie
en qua router zit ik te kijken naar een Apple airport extreme bijvoorbeeld... ook omdat ik gewoon een Imac ga aanschaffen...\r\n\r\n\r\noja nog een ideetje:\r\n\r\n\r\n( btw kunnen wij nu Telfort opzeggen wanneer we het maar iwllen, omdat we zeg maar al voorbij die periode zijn ) \r\n\r\nTele 2 aanschaffen met Fibrespeed zodra het beschikbaar is, dan met die N router van hun, gewoon een kabeltje trekken van 20 m ofzo naar het andere huis ( heb ik wel hoor zo een kabeltje ;) ) plus er komt nog dan een monteur en die monteur ga ik eens lekker hulp vragen ^_^ , alleen 1 probleem, niemand weet wanneer Fibrespeed hiero komt :( :-| :-| :-|
Link naar reactie
[QUOTE=adilhussain;493643]iemand nog? plox :P?[/QUOTE]\r\nJe stelt niet echt een vraag heb ik het idee... of ik kan het niet helemaal volgen...\r\n\r\n1)\r\nNeem je nu tele2 met een G-modemrouter, of ga je wachten op fiberspeed?\r\n\r\n2)\r\nWil je wat je nu in huis hebt liggen vervangen? Of wil je alles wat na je modem komt laten zoals het is?
Link naar reactie
ik denk dat ik het ga laten, in de 2e huis, ( Oma\'s huis ) nemen we upc, de telfort zeggen wij op, en ik kan dan nog internetten, sorry voor eventuele onduidelijkheden, of voor als ik té opdringerig was ( tja pubers he :P willen alles snel hebben xD )\n\nmaar nog 1 ding wil ik duidelijk hebben, ik ga nu de zogenaamde router-achter-router doen, wat voor stappen moet ik allemaal ondernemen ( ben nogmaals NOOIT goed met Routers, dus hulp is geliefd ;) ) \n\n\n\ngr Adil, en nog maal Excusé moi :D\n\nEDIT : ik moet ook nog weten hoe je weet wat de DHCP range is
Link naar reactie
DHCP range kun je nazoeken in de configuratie van de router. Daar waar je DHCP in of uitschakelt kun je ook instellen wat de range mag zijn.\n\nDe tweede router configureer je bij voorkeur in bridge-modus. In dat geval is alléén de eerste router degene die de ip-adressen uitdeelt en hoef je als het goed is ook geen portforwards in de tweede router in te stellen; alleen in de eerste als je dat nodig hebt.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;493856]DHCP range kun je nazoeken in de configuratie van de router. Daar waar je DHCP in of uitschakelt kun je ook instellen wat de range mag zijn.\n\nDe tweede router configureer je bij voorkeur in bridge-modus. In dat geval is alléén de eerste router degene die de ip-adressen uitdeelt en hoef je als het goed is ook geen portforwards in de tweede router in te stellen; alleen in de eerste als je dat nodig hebt.[/QUOTE]\n\n\noke, ik heb iets gevonden :\n\n\"dhcp pool size = 32 \"\n\n\" dhcp start ip = 192.168.1.33 \" \n\n( ^ beiden van de zyxel = het basismodem noem em gewoon het modem en linksys is router ) \n\nen U bedoelt zeker de operating mode van de router ( vna de linksys ) ik kan hem alleen in \"gateway \" en in \"router\" zetten...\n\n[IMG]http://i36.tinypic.com/k3wzs5.jpg[/IMG]\n\n\nbtw, als ik fout zit te kijken, waar moet ik dan wezen op de linksys configuration site :D?
Link naar reactie
hey!\r\n\r\nik heb het gedaan via een guide van helpmij forum, via google gevonden, en het werkt!\r\n\r\n\r\nlinksys is nu .1.53\r\nzyxel is zelfde\r\nik heb nu xxx.xxx.1.36 :D\r\n\r\ndus port forwarden moet nu gaan!!! :P XDDD\r\n\r\nhell yeah! :P\r\n\r\nen Foobar, de linksys staat in gateway, is dat erg, of zal ik em doen naar router???
Link naar reactie
Als je de linksys in gateway modus hebt staan heb je in feite twee losse netwerken achter elkaar. Voor alleen internet te delen maakt dat niets uit, maar bestanden delen of printen van het ene netwerk naar het andere gaat niet.\n\nAls je alleen internet wil delen kun je het dus zo laten staan. Wil je meer dan alleen dat dan zul je \'m toch in de router modus moeten zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...