Ga naar inhoud

lokaal netwerk en bestanden delen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, \r\n\r\nik ben nieuw op dit forum, dus ik ga ongetwijfeld een hele hoop domme vragen stellen, maar please be gentle, ik heb de FAQ\'s gelezen, gegoogled, en een hoop aangekloot, maar helaas ik kom er niet uit... \r\n\r\nNatuurlijk vind ik een hoop info over lokale netwerken, maar mijn antwoord staat er op de een of andere manier niet bij. \r\n\r\nIk heb sindskort een Experia box van de KPN waarmee ik met een laptop (Vista) en een PC (XP) draadloos verbinding maak met het internet, dus ik heb een lokaal netwerk (toch....). \r\n\r\nNu wil ik bestanden tussen beide delen ipv op en neer te rennen met CD´s, USB sticks e.d., wat natuurlijk verre van handig is. \r\n\r\nIk heb wat bestanden in de standaard gedeelde mappen ondergebracht en voor testdoeleinden ook nog op beide stations een bestaande map geschikt gemaakt om te delen. \r\n\r\nMaar nu komt het, hoe kan ik nu via bijvoorbeeld de laptop met Vista de gedeelde map op de XP PC aansprekem. Met andere woorden ik heb geen idee waar ik zoeken moet... \r\n\r\nLekker blond toch, shoot zou ik bijna zeggen... \r\n\r\nCees
Link naar reactie
ok ik heb op beide stations de firewall (windows & mcafee) afgesloten, maar via computers & apparaten in het netwerkcentrum van de Vista Laptop kan ik niet de XP PC aanspreken. Het centrum geeft aan dat alleen de Laptop deel uit maakt van het netwerk, en ook de optie - apparaaat aan het netwerk toevoegen - bied geen oplossing. \r\n\r\nEchter ik kan nu wel op de XP PC via - mijn netwerklocaties - de gedeelde mappen van de Vista laptop benaderen, het werkt nu dus wel een beetje.... \r\n\r\nVreemd genoeg, ik heb de firewall van beide weer inschakeleld en opnieuw opgestart, en kan ik de gedeelde mappen van de Vista laptop gewoon nog steeds benaderen!\r\n\r\nMisschien dat ik op de XP PC, waar ik via de Vista laptop dus (nog) niet bij kan, op de een of andere manier specifiek toegang moet verlenen?
Link naar reactie
kijk een snaar de rechten bij zowel de vista als de xp machine\r\n\r\ndeze moet staan op volle rechten\r\n\r\nin de firewall moet je ip serie vrij voor lokaal wezen\r\n\r\nis de netwerk wizzard wel gedraaid op beide machines\r\n\r\nop de vista is de bescherming sterker dan op de xp machine voor zowel het uitgaande als het inkomende netwerk verkeer\r\n\r\nverder weet ik het ook even niet meer wat er aan problemen kunnen kleven
Link naar reactie
@ Sjouwer, inderdaad het moet iets te maken hebben met het toekennen van rechten, bovendien word het netwerk ook nog eens door Mcafee beheerd, en ook hier moet ik \"deelnemers\" toegang verlenen..\r\n\r\n@ Reintje, thanks voor de link, inderdaad het is een beetje lastig dat e.e.a. onder Vista anders benoemd word dan onder XP, maar met de info van windows zoe het moeten lukken. \r\n\r\nword vervolgd zou ik bijna zeggen... \r\n\r\nCees
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...