Ga naar inhoud

Kan niet meer op internet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik heb windows Vista PC. Ik internet via een router. Hij deed het nog, maar ontzettend traag downloaden. Ik kon me herinneren dat ik daarvoor DMZ moest enablen en daarna had ik meestal wel snellere downloads. Ik heb toen in de router instellingen een ip adres willen aanpassen, maar sinds ik dat gedaan heb kom ik internet niet op. Ik wilde de instellingen van de router terugzetten, maar nu kan ik niet meer in het configuratiescherm van de router (via internet explorer) er niet meer in.\r\nHij geeft geen pagina meer weer? Ik heb alleen \'lokaal netwerk\' nog. Enig idee hoe ik dit weer kan laten werken ?\r\n\r\nDe stroom van de router en kabel afhalen en vervolgens na aan minuut weer aanzetten werkt niet. Ik kan overigens wel met 2 andere pcs gewoon op internet, dus denk ik niet dat het aan de router zelf ligt.\r\n\r\nHet lijkt wel of mijn pc geen contact kan maken met de router ofzo ?\r\n\r\nAls jullie een idee hebben hoor ik het graag,\r\n\r\nIk heb overigens nu een XP pc aangesloten op dezelfde internetkabel waar ik de vista pc op had aangesloten. Ik kreeg bij het opstarten van de xp wel de melding \"windows systeem fout : IP adres conflict met ander systeem op het netwerk gevonden\" . maar ik kan dus wel op de xp gewoon internetten.\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
hoi,je bedoelt de pc naam ? die is anders.\r\n\r\nverder heb ik gisteren nog systeemherstel geprobeerd, die helpt niet. En geprobeerd de netwerk adapter te repareren, maar ook dat kon niet. Ik kreeg de melding dat de netwerkadapter geen geldig ip adres heeft wat vereist is om de toegang tot internet te krijgen?\r\nMaar hoe kan ik dat veranderen dan?
Link naar reactie
Bij je netwerkadapter eigenschappen instellen dat: \r\nOF.... je automatisch een IP wil verkrijgen (DHCP), en dat in je router ook doen.\r\nOF.... dat je een [I]vast[/I] IP wilt instellen, en dat in je router ook doen voor elke PC in het netwerk.... en dat heb je alleen in je router voor die PC gedaan misschien ? Of in ieder geval aan het IP gesleuteld.\r\n\r\nDHCP instellen op beide is de norm.
Link naar reactie
[QUOTE=jessinha;491244]\r\nIk heb overigens nu een XP pc aangesloten op dezelfde internetkabel waar ik de vista pc op had aangesloten. Ik kreeg bij het opstarten van de xp wel de melding \"windows systeem fout : IP adres conflict met ander systeem op het netwerk gevonden\" . maar ik kan dus wel op de xp gewoon internetten.\r\n\r\nalvast bedankt[/QUOTE]\r\n\r\nNu heb je dus 2 computers met hetzelfde IP adres, en kan er dus niet goed mee omgegaan worden. Vergelijk het met het feit dat jij een pakketje af moet leveren op huisnummer 1 in de Dorpsstraat, daar aangekomen zijn er 2 huizen met nummer 1 als huisnummer. Welk huis moet je dan hebben?\r\n\r\nJuist. En dat is waar Windows nu ook mee zit, gebruik dus voor alle computers een statisch IP adres, of schakel DHCP (het automatisch toewijzen van IP adressen) in. Dat laatste is in ieder geval aan te raden, mocht je minder kennis van het IP en netwerken hebben.
Link naar reactie
hoi, bedankt zover, ik heb momenteel toch mijn pc maar even ter reparatie bij iemand die er meer vanaf weet neergelegd, want het werd mij te ingewikkeld. hopelijk wordt het snel opgelost.\r\n\r\nwaar is dat dmz overigens voor ? want ik gebruikte dat, zodat ik met emule bv als hi-ID kon downloaden. zonder dat DMZ enable bleef ik op low-id staan,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...