Ga naar inhoud

Sitecom DHCP vraag


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn Sitecom router (WL-153) heb ik ingesteld als DHCP server. Nu hangt daar onder andere een NAS (QNAP) aan. Deze heb ik ingesteld met een vast ip adres.\r\nDit heb ik gedaan omdat de netwerkverbindingen anders steeds niet meer werkten (verwezen naar ip adres).\r\nOp dit moment heeft de router echter een ander ip adres aan de NAS toegekend als het vaste adres en hierdoor krijg ik geen verbinding meer met mijn NAS.\r\nOp welke wijze kan ik ervoor zorgen dat mijn pc\'s en laptops een ip adres krijgen van de router en de nas een vast ip adres heeft?
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;491083]Geef de NAS een ip in dezelfde range als de router, maar buiten het bereik van de dhcp server.[/QUOTE]\r\n\r\nHmm, nu krijgt de NAS inderdaad geen ip adres toegewezen van de router. Ik kan echter nog steeds geen verbinding maken.\r\nDe router heeft de ip range 192.168.0.3 tot 192.168.0.9 en de nas heeft 192.168.0.10.
Link naar reactie
[QUOTE=lolthof;491090]Hmm, nu krijgt de NAS inderdaad geen ip adres toegewezen van de router. Ik kan echter nog steeds geen verbinding maken.\r\nDe router heeft de ip range 192.168.0.3 tot 192.168.0.9 en de nas heeft 192.168.0.10.[/QUOTE]\r\n\r\nIk had natuurlijk in de router moeten aangeven dat de NAS altijd het adres 192.168.0.10 moet krijgen. Ik kan alleen niet vinden waar ik dat moet doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...