Ga naar inhoud

Nieuwe Router Nodig !


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste Leden, \r\n\r\nZelf heb ik een Linksys router ( die ik toen nog voor 65 euro kocht ) , die tot nu toe wel goed werkt. Ik heb hem al een stuk of 3 jaar, en was toen vergeten een wachtwoord te zetten op mijn router.\r\n\r\n3 jaar later merk ik vaak op dat andere computer gebruikers (misschien bovenburen, die nu gebruik maken van mijn internet verbinding :mad:). Aangezien ik de installatie cd-rom kwijt ben en de bijbehorende papieren van de router ben ik nu van plan om een gloednieuwe router te kopen ( Maar nu wel met wachtwoord in stellen !!! )\r\n\r\nIk kan goeie kortingen krijgen bij een elektronica zaak die Sitecom routers aanbiedt ! Mijn vraag is:\r\n\r\n1. Wat is het grote verschil tussen Linksys en Sitecom router ( en wat is beter, zelf heb ik namelijk goede ervaring met linksys)\r\n\r\n2. Ik heb hier een site van de elektronica zaak( zie link van routers die zij aanbieden: [url]http://www.itsonline.nl/Computer-en-Hardware/Internet,-Wifi-en-Netwerk/106/#Top[/url] )\r\n\r\nZelf zoek ik gewoon een hele goeie, waar ik jaren van kan genieten! Dus een budget van 100 euro is geen probleem ( maar is dat veel voor een router??)\r\n\r\n3. Als je de site bekijkt die ik aangaf, zie ik deze opstaan die mij enigzins aanspreken, namelijk:\r\n\r\nWL-342 --> € 69,99\r\nWL-351 --> € 79,98\r\nWL-322 --> € 79,98\r\nWL-306 --> € 99,99\r\n\r\nWat is het grootte verschil tussen deze producten?\r\n\r\nKortom ik zoek een goeie vervangende router voor mijn huidige onbeveiligde router. \r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie reacties.\r\n\r\nGroet
Link naar reactie
Je kan je die uitgave besparen door naar de website van Linksys te surfen en de handleiding\r\nvan je router te downloaden. De password om binnen te geraken is meestal heel erg simpel\r\nin de trent van gebruikersnaam: admin, paswoord: admin. Het IP adres van de router is vaak 192.168.1.1 maar dit alles staat in de handleiding. Je kan dan ook de softwre downloaden.
Link naar reactie
Er bestaat ook een optie om je router te resetten naar fabrieksinstellingen.\r\nNormaliter is het bij een Linksys router vaak de usernaam leeglaten en als wachtwoord admin gebruiken. Maar gebruikersnaam admin met wachtwoord admin komt ook vaak voor.\r\n\r\nTheoretisch gesproken is de Linksys beter dan de Sitecom, mede omdat Linksys van Cisco is en dat zijn professionele router makers. Maar zoals gezegd, dat is theorie, ook Linksys routers hebben wel eens hun kuren.\r\nVan de andere kant geeft Sitecom 10 jaar garantie op de router, als je hem binnen een bepaalde tijd na aanschaf bij Sitecom registreert. Het maakt dus niet veel uit.\r\n\r\nMaar back to basics, ik zou geen nieuwe router aanschaffen tenzij je perse sneller wilt ofzo, want de vorige schrijvers hebben al aangegeven dat de handleiding eenvoudig te downloaden is, en dan kun je er wel een wachtwoord in zetten.\r\n\r\nSterker nog, ik weet zeker dat als je even aan de onderkant van je router kijkt (of voorkant ofzo) en hier aangeeft welk model LInksys je hebt, dat er dan iemand een link voor je klaar zet zodat je de handleiding zo kunt downloaden door op de link te klikken.
Link naar reactie
De meeste Linksys routers zijn op de volgende manier goed in te stellen;\r\n\r\n- tik in de adresbalk van de browser het volgende getal; [B]192.168.1.1[/B] en druk op enter\r\n- in het wachtwoordscherm dat nu verschijnt laat je de \'username\' leeg en bij \'password\' tik je [B]admin[/B]\r\n- als het goed is zit je nu in het menu van de router\r\n- klik nu in de balk bovenin op [B]wireless[/B]\r\n- er verschijnt een dunnere balk daaronder en klik daar op [B]wireless security[/B]\r\n\r\nNu heb je de mogelijkheid om de vorm van beveiliging (WEP, WPA, WPA2) in te stellen en daarbij een wachtwoord te verzinnen.\r\nVul het wachtwoord in en klik onder aan de pagina op [B]save settings[/B]\r\n\r\nKlaar.....\r\n\r\nTipje; schrijf het wachtwoord op een sticker en plak die sticker aan de onderzijde van de router.\r\n\r\nAls je toch besluit om een andere router te kopen, ja Linksys maakt goede routers en kijk eens naar het model WRT120N. Een zeer goede router voor niet al te veel geld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...