Ga naar inhoud

Server??


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk wil nu een netwerk gaan maken die op somige punten ook buiten mijn thuis netwerk kan.\nIk wil dat ik er een webserver op hebben, muziek en films (moet direct op mijn computer, tv of audio set aftespelen zijn), backup (foto, setups enz moet ik van meerdere plekken af te halen zijn), Subversion en Meschien als later project een e-mail server en het moet kunnen downloaden.\n\nAlle software Films ens moet overal er af zijn te halen (wel beveiligd natuurlijk)\n\nnu heb ik dit gevonden\n[url]www.freenas.org[/url]\nmaar volgens mij kun je hier niet al dat spul mee doen. Nu kan ik ook een mac mini kopen maar als het op een andere manier kan (goedkoper) is dat altijd mooi.\n( [url]http://www.xtreamer.nl/[/url] is evuteweel ook een optie maar helaas kan het geen website hosten)\n\nNu dacht ik als ik bijvoorbeeld een mac mini neem kan ik gwon netwerk schijven toe blijven voegen als ik te kort kom.\n\nNu ben ik niet egt een voorstander van windows home Server omdat die mensen van windows gwoon geen kwaliteit geven. Vista was niks en windows 7 ook niet. Je moet in windows 7 als je tussen tabbladen wisseld en CTRL+C doet eerst aangeven naar welke tabblad het toe moet. Windows XP is dan nog redelijk te doen maardat is ook het enige. Alsnog ben ik over XP ook niet tevreden.\n\nIk zou ook een NAS kunnen kopen alleen na wat zoek werk op internet kwam ik er achter dat die dingen meestal te lagen prossesor hebben en soms ook teweinig geheugen en dat gwoon te sloom gaat (vooral met meerdere personen en downloaden)\n\nEn een RAID1 of 5 is denk ik niet egt hard nodig omdat die dingen tog wel een hele langen levens duur hebben. Meschien doe ik tog een RAID1 bij voor de balangrijkere bestanden\n\nHoe kan ik dit nou het best aanpakken???\n\nAlvast bedankt voor jullie hulp\nElrick
Link naar reactie
Zoals ik het heb gedaan:\r\nPC (pentium 4) met daarop windows xp (of linux, Linux moet je je wel in verdiepen, maar draait op zich stabieleer en vereist nogal wat kennis om juist in te stellen.)\r\n\r\nIk heb daarop draaien, \r\nBullet FTP\r\nJoomla voor de website\r\nVentrilo / Teamspeak servers\r\nGame server\r\nEn experimenteel een email server die nog niet helemaal werkt.\r\n\r\nVoor films etc zou ik het nog niet weten omdat ik ook hier nog aan het uitproberen ben.\r\nHet is mogelijk om de TV e.d. tegenwoordig in het netwerk mee te nemen dus volgens mij moet ook dat lukken.\r\n\r\nMisschien een goedkope oplossing om eens te gaan proberen, een tweede pc\'tje kun je altijd wel ergens op de kop tikken.
Link naar reactie
Schaf je gewoon een mooie tweedehands pc ergens aan, draai er dan Windows Server of een Linux distro op en ga lekker aan de slag. Voldoet precies aan je eisen en de hardware, daar heb je zelf controle over.\n\nLinux is naar mijn mening beter en stabieler, maar als het gewoon voor de joeks is dan kun je ook met Windows (Server?) aan de gang.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...