Ga naar inhoud

Netwerk en NAS


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hey,\r\n\r\nIk ben mij gaan verdiepen in het onderwerp netwerken, thuis heb ik een modem/router staan, daarop staat een switch (24 poorts) aangesloten, waar alle apparatuur opstaat aangesloten (o.a een NAS), ik heb geprobeerd om een router (die ik nog had liggen) aan te sluiten op mijn switch, zodat ik minder kabels hoeft te trekken, naar een bepaalde ruimte, maar met die computers kan ik mijn NAS niet meer benaderen, hoe kan dit ? of is dit helemaal niet mogelijk ? \r\n\r\nAlvast bedankt,
Link naar reactie
Ik heb hem op disabled staan, en ik heb mij Sitecom WL-160 geupgrade naar firmware 1,71 maar nog steeds krijg ik geen toegang tot mijn NAS. Als ik de netwerkkabel uit mijn router trek en hem dan in mijn PC stop, dan krijg ik wel verbinding. Misschien moet ik ook nog wat instellen in mijn modem/router of hoeft dat niet? Weet iemand nog een oplossing ?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de antwoorden
Link naar reactie
Tuurlijk, anders werkt helemaal niks, dan had ik niet eens verbinding met het internet en dan heb ik juist wel, ik heb alleen geen toegang tot mijn NAS.\r\n\r\nWat er staat in mijn router is dit (de tweede router):\r\n\r\n- IP: 192.168.... (enz)\r\n- Subnet 255.255.255.0\r\n- Standaard gateway: 0.0.0.0.\r\n- DHCP: uitgeschakeld\r\n- Client bereik N.V.T\r\n- Spanning Tree 802.1d uitgeschakeld\r\nMac-adres klonen: 000000000000
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...