Ga naar inhoud

Is dit mogelijk? En zo ja waar zitten de moei


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Via een modem/router komt het internet binnen deze modem/router wil ik verbinden met switch 1. Aan switch 1 komt een draadloos accespoint te hangen en 2 servers en 2 desktop PC\'s. Tevens wil ik dat er een verbinding vanuit switch 1 naar switch 2 via powerLan gaat.\r\nOp switch 2 die dus via de powerlan aan de switch 1 is verbonden komt ook weer een draadloos accespoint te hangen. Aan switch 2 komt tevens een satellietontvanger en een popcornhour (netwerk media tank) te hangen.\r\n\r\nDe accespoints zijn er om 2 laptops, een Logitech squeezebox Boom en de Nintendo WII van internet te voorzien. \r\nMaar tevens is het ook de bedoeling dat iedereen elkaar kan zien, dus ook via de accespoints (ofwel draadloos). Dus de 2 laptops moeten de servers die op switch 1 zijn aangesloten zijn zien, maar tevens de 2 desktop PC\'s die op switch 1 zijn aangesloten. Tevens moet het mogelijk zijn dat de desktop PC\'s op switch 1 de satellietontvanger op switch 2 zien.\r\n\r\nBen een redelijken leek m.b.t. netwerken, weet wel iets maar te weining om bovenstaand probleem goed te overzien.\r\nNu is de vraag of dit allemaal mogelijk is en zo ja tegen welke problemen ga ik aanlopen? Moeilijke IP instellingen of iets dergelijk. \r\n\r\nIk hoor graag van jullie en alvast bedankt.
Link naar reactie
Zou in principe geen problemen op moeten leveren. Laat de modem/router de IP-adressen uitdelen d.m.v. DHCP, dan heb je daar ook geen omkijken naar. Is het echt een modem/router of alleen een modem? Je kunt er ook voor kiezen om je powerlan direct aan één van de poorten van je modem/router te hangen, dan is dat gedeelte (fysiek) volledig onafhankelijk van de rest.
Link naar reactie
[QUOTE] Je kunt er ook voor kiezen om je powerlan direct aan één van de poorten van je modem/router te hangen, dan is dat gedeelte (fysiek) volledig onafhankelijk van de rest.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nNog niet zo bij stil gestaan, het enige waar ik dan bang voor ben is dat de communicatie langzamer is van de laptop naar de servers toe, deze zijn tenslotte alle 1 gigabit Lan\'s. Ik weet niet wat de doorvoer snelheid is van de powerlan in de praktijk maar ik hoop dat als deze via de gigabit switch poorten met elkaar verbonden zijn sneller is dan via de router die maximaal 100mb doorvoer snelheid heeft. De theoretische doorvoer van de powerlan is 200mb dus vandaar mijn idee. Weet uiteraard niet of dit in de praktijk haalbaar is.\r\n\r\nJa de modem is tevens een router.
Link naar reactie
Accespoints hebben per definitie zelf geen DHCP ingebouwd. Er zijn er enkele die dat wel blijken te hebben, maarja da\'s een afwijking van de fabrikant want het hoort niet.\r\n\r\nInderdaad is heel het spul te doen. Sjouwer heeft in elk geval gelijk met het punt dat je wel even moet opletten dat je maar 1 dhcp server hebt.\r\nZaken waar je portforwarding op wilt doen en die je wilt sharen zou ik zeker voorzien van vaste ip adressen.\r\n\r\nDaarnaast is de tip van Skynet om de Powerland gelijk aan een routerpoort te hangen ook een sterke.
Link naar reactie
[QUOTE]Welke accesspoints en wifi adapters gebruik je?[/QUOTE]\r\n\r\nWaarschijnlijk deze AP: [I]Engenius Senao ECB-9500 wireless indoor 300MB accesspoint/bridge (11b/g/n)[/I]\r\n\r\nEn deze powerlan: [I]Devolo D1372SKAVp dLAN AVplus 200Mbps Starter Kit (Set van twee stuks)[/I]\r\n\r\n[QUOTE]of de powerlan daar ook aankan is de vraag hoeveel utp poorten heeft de modem / router bij meer dan 1 is het te doen anders via de eerste switch[/QUOTE]\r\n\r\nDe modem/router heeft 4 UTP poorten (alle 10/100Mbps).
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...