Ga naar inhoud

onmogelijke raadsels


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=Hans60;489908]Waarom kakelt een kip als ze een ei heeft gelegd?[/quote]\nNiet alle kippen kakelen als ze een ei hebben gelegd, maar je kunt zeggen dat het toch \nwel een veel voorkomend verschijnsel is en het is ook wel verklaarbaar. \n\nHet is begrijpelijk dat een kip kakelt, want op het moment dat zij een ei legt is er sprake \nvan opluchting en blijdschap. Het leggen van een ei is immers geen kleinigheid. Alles \nbijelkaar duurt het zo\'n 25 uur. Het begint met de dooier die in de eileider terechtkomt \nen dan via de eileider (een elastische buis van ongeveer 75 centimeter) zijn weg \'naar \nbuiten\' vindt. \n\nEen kip voelt het aankomen als het ei er uitkomt en zoekt dan ook het legnest op waar \nhet ei gedropt wordt. Als het ei gelegd wordt, wordt er even gekakeld en stapt de kip \nweer van het nest af. Het leggen van het ei doet geen pijn, maar aangezien een ei door \neen betrekkelijk klein gat geperst moet worden, is een kip blij dat zij het kwijt is. Ook \nkan het gezien worden als een uitroep zoals mensen ook wel eens een kreet slaan als \nze een ei (in spreekwoordelijke zin) hebben gelegd: kijk eens wat ik heb gepresteerd!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[QUOTE=Animal;489934]Niet alle kippen kakelen als ze een ei hebben gelegd, maar je kunt zeggen dat het toch \r\nwel een veel voorkomend verschijnsel is en het is ook wel verklaarbaar. \r\n\r\nHet is begrijpelijk dat een kip kakelt, want op het moment dat zij een ei legt is er sprake \r\nvan opluchting en blijdschap. Het leggen van een ei is immers geen kleinigheid. Alles \r\nbijelkaar duurt het zo\'n 25 uur. Het begint met de dooier die in de eileider terechtkomt \r\nen dan via de eileider (een elastische buis van ongeveer 75 centimeter) zijn weg \'naar \r\nbuiten\' vindt. \r\n\r\nEen kip voelt het aankomen als het ei er uitkomt en zoekt dan ook het legnest op waar \r\nhet ei gedropt wordt. Als het ei gelegd wordt, wordt er even gekakeld en stapt de kip \r\nweer van het nest af. Het leggen van het ei doet geen pijn, maar aangezien een ei door \r\neen betrekkelijk klein gat geperst moet worden, is een kip blij dat zij het kwijt is. Ook \r\nkan het gezien worden als een uitroep zoals mensen ook wel eens een kreet slaan als \r\nze een ei (in spreekwoordelijke zin) hebben gelegd: kijk eens wat ik heb gepresteerd![/QUOTE]\r\n\r\nNog even hierop terug. . . .\r\nBij mij lucht het toch ook op als ik naar de pl.... ik bedoel toilet ben geweest voor een grote boodschap. En als het tegenzit is de \'boodschap\' ook groter dan \'het gat\'.\r\n\r\nIk hoop dat ik beleefd genoeg ben geweest :p :) :p:D;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...