Ga naar inhoud

Oude gegevens blijven hangen in het netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met een aantal werkstations (Windows XP) en een server.\r\nDe server draait met windows server 2003.\r\n\r\nVanaf een van de werkstations wordt onze website onderhouden. Deze website is ondergebracht bij onze internetprovider. Mijn internetprovider heeft 2 weken geleden de website naar een nieuwe server verplaatst.\r\nSinds die tijd zie ik geen wijzigingen meer, als deze op de website zijn aangebracht.\r\nDe wijzigingen staan wel online, want als ik een computer kijk die niet in het netwerk zit (bv bij vrienden), dan zie ik wel de wijzigingen.\r\nHet probleem ligt dus in het netwerk.\r\nDe werkstations heb ik met CCleaner schoongemaakt, maar dat had geen effect. Niet bij Internet Explorer als Firefox. Bij de werkstations staat bij de verbinding geen proxy aangevinkt. Gegevens uploaden doe ik met Core DTP Lite.\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Link naar reactie
Probeer deze instellingen eens in je browser.\nExtra->internet opties of via Configuratiescherm naar Internet opties.\nDan op instellingen klikken en dan aanvinken \"bij elk bezoek aan een pagina\" of \"elke keer als ik de webpagina bezoek\", afhankelijk van welke versie van IE je gebruikt (als je IE gebruikt tenminste).\n \nDan wordt de pagina bij elk bezoek ververst. Standaard staat dit op \"automatisch\" ingesteld.\n \nMaar het kan ook een netwerkinstelling zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;488676]Probeer deze instellingen eens in je browser.\r\nExtra->internet opties of via Configuratiescherm naar Internet opties.\r\nDan op instellingen klikken en dan aanvinken \"bij elk bezoek aan een pagina\" of \"elke keer als ik de webpagina bezoek\", afhankelijk van welke versie van IE je gebruikt (als je IE gebruikt tenminste).\r\n \r\nDan wordt de pagina bij elk bezoek ververst. Standaard staat dit op \"automatisch\" ingesteld.\r\n \r\nMaar het kan ook een netwerkinstelling zijn.[/QUOTE]\r\n\r\ndat heeft toch geen nut als hij ccleaner er al overheen heeft gehaald? dan zijn alle cookies en tijdelijk internetbestanden al weg. dus het moet verder op in het netwerk zitten.
Link naar reactie
heb je een eigen internet informatie server draaien op de pc, of op het netwerk. Dan verwijst je dns misschien daarnaar. Je kan dit testen door te pingen naar je website en te kijken welk adres dat je terug krijgt, (ping [url]www.urewebsite.iets[/url]) is dit lokaal dan moet je eens naar je dns server kijken of je kan proberen om de dns cash te wissen. Dit doe je door in een opdracht promt het volgende commando uit te voeren.\r\nipconfig /flushdns
Link naar reactie
[quote]heeft toch geen nut als hij ccleaner er al overheen heeft gehaald? [/quote]\r\nTheoretisch niet, maar praktisch blijkt dat ook ccleaner niet 100% alles weg haalt. Het kan in elk geval geen kwaad om het te doen en proberen kost niks, dan weet men het tenminste zeker.:)\r\n\r\n[quote]Het IP nummer wat ik krijg als ik vanaf het netwerk ping, komt niet overeen met de DNS van de server.[/quote]\r\nZiet er inderdaad uit als een diepliggender probleem en dan is het dus toch vreemd dat de browser cache daarop reageert terwijl die weg had moeten zijn met CCcleaner... ik bedoel maar.;)\r\n\r\nHet ziet er naar uti dat je DNS niet bijgewerkt wordt, kan aan dhcp liggen of aan iets anders.\r\nProbeer het volgende eens op die pc:\r\nstart->uitvoeren\r\ndan type je daarin CMD en klikt op OK dan opent een command prompt.\r\nType daar nu het volgende commando en druk daarna op enter:\r\nipconfig /flushdns\r\n\r\nEventueel dan de pc herstarten en kijken of het dan beter gaat, in elk geval zou de pc dan opnieuw DNS aanvragen moeten gaan doen omdat hij zelf niets meer in de DNS heeft staan door dat flushdns commando.\r\nBen benieuwd of dat soelaas biedt.
Link naar reactie
Doen dan eens een flushdns op de server.\r\nHet is duidelijk dat er een dns cache verwijst naar een verkeerd ip adres. Daaruit kan men eigenlijk al concluderen dat de DNS niet correct is.\r\nZou inderdaad ook nog in de route tabel kunnen liggen maar die wordt als het goed is dynamisch aangemaakt.\r\n\r\nAndere vraag. Wat gebruik je op de werkstations als DNS ip adres? Het ip van je server? Zoja, flushdns op je server doen en rebooten.\r\nEn onderzoeken waarom die niet automatisch geupdaten wordt.\r\nIs het \'t ip adres van de router? Kan ook nog zijn dat daar een probleem zit.
Link naar reactie
Ik heb een flushdns op de server gedaan. Geen effect.\r\n\r\nDaarna komen we in een gedeelte waar ik geen kaas van heb gegeten. Waar kan ik zien of het IP adres van de server of van de router is. Het ip nummer waar het werkstation naar verwijst bij de verbinding is hetzelfde nummer dat de server ook heeft bij verbinding.\r\nEr staat trouwens een switch tussen. De internetrouter staat op de switch aangesloten.\r\n\r\nHet IP adres is niet van de router, dat heb ik nagekeken.\r\nIk ben niet bekend met een route tabel. Het aansluiten van het netwerk is in het verleden door iemand anders gebeurt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...