Ga naar inhoud

Netwerk en printer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een printer, geen netwerk printer, aan te sluiten op mijn netwerk? Ik heb een pc met vista en een laptop met XP. De printer zit met een usb aan mijn pc. Ik heb het geprobeerd maar mijn laptop kan de printer niet vinden terwijl ik op de pc de printer wel heb gedeeld. Moet ik soms iets aanschaffen om van mijn printer een netwerkprinter te maken?
Link naar reactie
Je bent op de goede weg. Op de pc waarop de printer zit aangesloten deel je de printer, vervolgens ga je op je laptop een printer toevoegen.\nGeef aan dat je een netwerkprinter wil installeren, en blader naar je netwerk toe naar de pc en klik op het netwerkpad.\nHet kan zijn dat er ook om een stuurprogramma wordt gevraagd, gebruik dan de bij de printer geleverde software. Als je dat hebt gedaan krijg je de vraag of je een testpagina wilt afdrukken, doe dat en kijk of het werkt. Je pc waarop de printer zit aangesloten moet dan wel altijd aan staan als je wilt printen.\nMet een printserver heb je dat niet, dat is op zich een wat mooiere en makkelijke manier van werken, je pc kan dan gewoon uitstaan als je wilt printen.\n\nSucces, Theo
Link naar reactie
Zoals jij het hebt staan gaat het helaas vaak niet zomaar lukken.\r\nNormaal gesproken als je een \'netwerkprinter\' toevoegd aan een OS, zal deze de drivers van de printer weghalen van de pc waarop de printer is aangesloten.\r\nDaar het in jouw geval om Windows Vista gaat waar de printer is aangesloten en Windows XP waarop je hem als netwerkprinter wilt gaan gebruiken, gaat het verkeerd op het moment dat XP de drivers van Vista op wil vragen. XP \'begrijpt\' namelijk niet de drivers van Vista.\r\nDe beste manier zou zijn om de printer aan te sluiten op het oudste OS, XP in dit geval, en dan In Vista een netwerkprinter te selecteren. Vista kan namelijk wel zien welke XP drivers jij gebruikt en gebruikt dan zijn eigen Vista drivers om die printer toe te voegen.\r\n\r\nIn sommige gevallen is het toch mogelijk om het zo te doen zoals jij de opstelling nu hebt, maar vaak zal je dan de helpdesk van de fabrikant van die printer moeten benaderen, daar er vaak handmatig bestanden van de installatie-cd in bepaalde mappen van XP gezet dienen te worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...