Ga naar inhoud

Nieuw netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\nIk wil eigenlijk een soort van netwerkje maken thuis. Ik heb een modem en router waar vier uitgangspoorten opzitten. Het is de bedoeling dat beneden internet heb maar ook boven op de kamers van mijn zonen. Het volgende is al gelukt. Ik heb een internetkabel doorgetrokken via de huiskamer (waar dus modem en router staan opgesteld) en heb via de router verbinding op 1 van de kamers van de jongens. Maar nu wil ik ook op de andere kamer een verbinding maken voor een vaste pc. Maar ik wil niet nog eens een gat boren in het plafond om daar ook weer een draad door te trekken. Kan dit ook op een andere manier? Ik bedoel dus dat ik op de slaapkamers boven nu een internetaansluiting heb voor 1 pc. Maar kan ik via een soort van HUB daar weer een aansluiting voor doortrekken naar een andere kamer met een internet kabel? Of bestaat daar niet een dergelijk kastje voor? Dus kan ik via de aansluiting, die ik nu al heb, de verbinding splitsen via een kastje dat ik op allebei de kamers internet krijg? Of zijn er nog andere opties mogelijk behalve draadloos? Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
[QUOTE=servicje;481438]Doe maar geen router, een switch is een stuk eenvoudiger en goedkoper. En werkt net zo goed.[/QUOTE]\r\nInderdaad:\r\n[url=http://www.topproduct.nl/hardware/Netwerk-switches/5-port_10_100_Ethernet_Switch/vid/509217/specificaties.html][U]Sweex 5 port netwerk switch[/U][/url]\r\n\r\nKomen natuurlijk wel nog twee kabeltjes bij.....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wil graag alle mensen bedanken die hebben gereageerd op mijn vraag. Beter laat dan nooit zeg ik maar. Ik heb nu inderdaad jullie advies opgevolgd en een zgn. Switch gekocht. Was maar voor een paar tientjes dus viel nog mee. Wat bijbehorende kabels gekocht en het werkt perfect. Vond nog een router plaatsen een beetje teveel van het goede want die vind ik nogal prijzig. Maar dit was een goede oplossing. En wat de stopcontact adapters betreft dat ga ik ook nog keer uitproberen want das weer minder kabels doortrekken.\r\nDus nogmaals dank voor jullie reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...