Ga naar inhoud

Maken CD met videofragmenten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een CD in mijn bezit, die gewoon als CD afspeelbaar is in de CD-speler, maar daarnaast bevat hij een MPG bestand. Dit filmpje kun je op de PC afdraaien. De CD heeft 60:58 min aan muziek; het MPG bestand is 31,3 MB. Als ik op de PC een DIR opvraag, wordt gemeld dat het om het format CDFS gaat, totale grootte 607MB en 0MB vrij. Alleen het MPEG bestand is zichtbaar; de muziektracks niet.\n\nHoe maak ik zo\'n CD aan? Mijn CD writer kan muziekdisks maken van allerlei formaten, maar er een mpg bestand bijplaatsen kan ik niet.\n\n1)\nWelke software heb ik hiervoor nodig?\n2)\nMoet ik kiezen voor het MPG format of kunnen andere formats voor de video ook?\n3)\nHoe groot kan het videobestand maximaal zijn? Stel dat ik slechts 50 minuten aan muziek op de CD zet, wat blijft er dan over voor video?\n4)\nIs het aantal muziektracks nog van belang? Deze CD zal meer dan 40 korte CD tracks gaan bevatten namelijk.\n5)\nKan ik als ik dit voor elkaar heb, deze CD met video probleemloos aanbieden bij een CD producent? (glasmaster; 1000 stuks)\n\nIk ben benieuwd of jullie me kunnen helpen.
Link naar reactie
[quote=onervaren;480996]De vragen 2) t/m 4) zal ik proefondervindelijk moeten vaststellen neem ik aan, maar vraag 5) namelijk reproductie van zo\'n multisessie CD bij een CD-producent, gaat dat problemen opleveren of gaat dat zondermeer altijd goed?[/quote]\n\nIk denk dat zo\'n producent er een ISO van maakt om het gevraagde aantal CD\'s te produceren en dan zal dat wel goed gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...