Ga naar inhoud

Netwerk valt uit bij uploaden


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een vervelend probleem met het uploaden van bestanden. Wanneer ik een bestand wil uploaden naar hotmail (groter als 500kb) dan valt de router uit. Dit is eveneens het geval bij het uploaden van foto\'s naar een site en het inladen van een webpagina waar veel foto\'s op staan. Het vreemde is dat msn bij dit alles blijft werken en er dus wel een verbinding lijkt te zijn. \r\n\r\nDe andere laptops die internetten via de router hebben vanzelfsprekend ook geen verbinding meer. Nadat de router is gereset is er weer verbinding, maar het uploaden werkt niet. De laptop die op XP draait heeft geen uploadprobleem via de router. Een andere laptop welke volgens Vista draait, net als ik, ondervindt dezelfde uploadproblemen.\r\n\r\nHet betreft een router van Belkin Wireless G router type F5D7231-4. Overigens, een update van de firmware had geen effect...\r\n\r\nIk hoop dat ik het probleem duidelijk heb omschreven. Kan iemand mij helpen met dit probleem?\r\n\r\ngrts Robin.
Link naar reactie
Windows firewall staat standaard aan. Dit probleem is pas sinds een aantal weken zonder dat ik dingen heb verandert aan de firewall. Vraag me af of het daaraan ligt. \r\n\r\nToch maar even testen;)\r\n\r\n*Edit: firewall uitgezet en proberen te uploaden. Hetzelfde probleem trad echter op, netwerkverbinding viel uit...
Link naar reactie
Hmm die typenummers van die routers hebben een langer serienummer dan ik kan vinden. En er is er overigens maar 1 van dit type die niet schijnt te werken. \r\n\r\nWat ik verder niet snap is dat de router goed heeft gewerkt sinds ik vista heb, bijna twee jaar. Alleen sinds de laatste maand problemen, dus vraag me af of vista dit veroorzaakt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Deze meneer gaf aan dat het probleem waarschijnlijk in het besturingssysteem zit. Zeker ook omdat dit probleem eerst niet speelde bij Vista en mogelijk een windows update de uploadproblemen veroorzaakt. Hij zei dat een mogelijkheid was het systeem te herstellen om zodoende de update ongedaan te maken. Punt is dat ik dan 1 of 2 maanden terug moet. Is het mogelijk de betreffende update te vinden en te verwijderen?
Link naar reactie
[QUOTE=Robin1987;469080]Deze meneer gaf aan dat het probleem waarschijnlijk in het besturingssysteem zit. Zeker ook omdat dit probleem eerst niet speelde bij Vista en mogelijk een windows update de uploadproblemen veroorzaakt. Hij zei dat een mogelijkheid was het systeem te herstellen om zodoende de update ongedaan te maken. Punt is dat ik dan 1 of 2 maanden terug moet. Is het mogelijk de betreffende update te vinden en te verwijderen?[/QUOTE]\r\n\r\nLijkt mij een sterk verhaal..... Zeker ook omdat die meneer zegt dat het \'waarschijlijk\' een probleem van Windows is. In dat geval zouden er toch veel meer mensen met dit zelfde probleem moeten kampen en ik ken ze niet..... (zegt natuurlijk niet alles, maar toch....)\r\n\r\nAls jij het al op 2 vista machines ondervind, dan kan ik me met geen mogelijkheid voorstellen dat andere mensen met vista en dat type router niet dezelfde problemen ondervinden. Dat zou Belkin dan toch ook al ter oren moeten zijn gekomen?\r\n\r\nDe enige reden die ik me voor kan stellen dat een router \'hangt\', veroorzaakt door software, is dat er teveel verbindingen opgezet worden, waardoor de NAT-tabel van de router volloopt en meer \'geheugen\' gebruikt dan er in de router aanwezig is. Daardoor kan de router geen connecties meer opzetten en kan zelfs resetten.\r\nDit komt vaak voor als je download via een P2P programma zoals eMule etc.\r\n\r\nHeb je misschien op de 2 Vista machines andere firewall en/of anti-virusprogramma\'s staan dan op de XP machine? Zo ja, haal van een van die Vista pc\'s die software eens af en probeer het nog eens. Misschien dat deze programma\'s teveel connecties (of te snel achter elkaar) op proberen te zetten, waardoor de router het niet \'trekt\'.\r\n\r\nMisschien is het een mogelijkheid om een nieuwe firmware te downloaden voor deze router, waarmee (hopelijk) het probleem wordt opgelost.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;469089]Lijkt mij een sterk verhaal..... Zeker ook omdat die meneer zegt dat het \'waarschijlijk\' een probleem van Windows is. In dat geval zouden er toch veel meer mensen met dit zelfde probleem moeten kampen en ik ken ze niet..... (zegt natuurlijk niet alles, maar toch....)\r\n\r\nAls jij het al op 2 vista machines ondervind, dan kan ik me met geen mogelijkheid voorstellen dat andere mensen met vista en dat type router niet dezelfde problemen ondervinden. Dat zou Belkin dan toch ook al ter oren moeten zijn gekomen?\r\n\r\nDe enige reden die ik me voor kan stellen dat een router \'hangt\', veroorzaakt door software, is dat er teveel verbindingen opgezet worden, waardoor de NAT-tabel van de router volloopt en meer \'geheugen\' gebruikt dan er in de router aanwezig is. Daardoor kan de router geen connecties meer opzetten en kan zelfs resetten.\r\nDit komt vaak voor als je download via een P2P programma zoals eMule etc.\r\n\r\nHeb je misschien op de 2 Vista machines andere firewall en/of anti-virusprogramma\'s staan dan op de XP machine? Zo ja, haal van een van die Vista pc\'s die software eens af en probeer het nog eens. Misschien dat deze programma\'s teveel connecties (of te snel achter elkaar) op proberen te zetten, waardoor de router het niet \'trekt\'.\r\n\r\nMisschien is het een mogelijkheid om een nieuwe firmware te downloaden voor deze router, waarmee (hopelijk) het probleem wordt opgelost.[/QUOTE]\r\n\r\nDank voor je reactie.\r\n\r\nIs idd een mogelijkheid. Toch is het vreemd dat dit probleem pas later is ontstaan wat ergens een oorzaak moet hebben. Met downloaden worden geen problemen ondervonden. Het is puur het uploaden van bestanden in mail en inladen van een fotopagina, beiden van enige grootte.\r\n\r\nNieuwe firmware is helaas niet beschikbaar voor deze router. Wel zal ik even de antivirusprogramma\'s natrekken. Volgens mij draait er 1 op Norton en de andere op gratis virussoftware...\r\n\r\ngrts
Link naar reactie
[QUOTE=Robin1987;469124]Dank voor je reactie.\r\n\r\nIs idd een mogelijkheid. Toch is het vreemd dat dit probleem pas later is ontstaan wat ergens een oorzaak moet hebben. Met downloaden worden geen problemen ondervonden. Het is puur het uploaden van bestanden in mail en inladen van een fotopagina, beiden van enige grootte.\r\n\r\nNieuwe firmware is helaas niet beschikbaar voor deze router. Wel zal ik even de antivirusprogramma\'s natrekken. Volgens mij draait er 1 op Norton en de andere op gratis virussoftware...\r\n\r\ngrts[/QUOTE]\r\n\r\nHet kan uiteraard ook nog aan het modem zelf liggen, bijvoorbeeld te hoge temperatuur of \'versleten/slechte\' condenstatoren, maar dan zou het ook met windows XP moeten gebeuren.\r\nBeetje lastig probleem, de enige manier om er achter te komen of het daadwerkelijk aan het modem zelf ligt is om tijdelijk een andere modem aan te sluiten.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nIk heb vanochtend gebeld met de fabrikant van mijn laptop, Acer en verteld wat het probleem was. Hij gaf al snel aan dat het probleem waarschijnlijk zat in de draadloze + WLAN netwerkkaart/chips/adapters en dat deze geupdate moesten worden. Hiertoe heeft hij mij een tweetal bestanden toegestuurd die ik inmiddels heb geinstalleerd. En het mooie is dat de problemen zijn opgelost! Het uploaden van grote bestanden gaat weer als vanouds. \r\n\r\nHij zei erbij dat updates van windows voor het netwerk er voor kunnen zorgen dat de gedraaide updates van Acer weer problemen kunnen veroorzaken. Deze updates moet ik dan ook niet uitvoeren of ongedaan maken.\r\n\r\nIk ben blij dat het probleem is opgelost en wil iedereen bedanken voor de aangegeven probleemoplossingen!\r\n\r\ngrts
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...