Ga naar inhoud

Back-up problemen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi, vandaag mn nieuwe brander geinstalleerd naast de andere met nieuwe datakabel op een vrij zijnde sataconnector op mijn moederbord. De brander werd niet herkend. De datakabel van de \'oude\' in de nieuwe gestoken en daarna werd hij wel herkend. Moet ik de uitgang op mn moederbord dan nog activeren? Er zitten geen slave/master pinnen achterop de dvd branders, dus daaraan kan ik niets veranderen.\r\n\r\nVerder gaf de nieuwe brander hetzelfde probleem met het lezen van de \'verknoeide\' Sony dvd+rw\'s.\r\nWat ik vreemd vind omdat op mn werk die dvd\'s wel werden herkend. Wat zou dit betekenen?\r\nVervolgens geprobeerd een \' verknoeide\' dvd+rw te legen en opnieuw wat bestanden te branden. Dit lijkt met veel gezucht te lukken. De inhoud van de dvd wordt daarna ook wel gegeven maar als ik de inhoud van de mappen wil zien, loopt hij weer vast.\r\nEen blanco DVD+R van een ander merk dan maar gebruikt en mappen gebrand. Dit ging gewoon goed en de dvd wordt herkend. Gelukkig. Zal een DVD+RW gaan kopen om te kijken of het probleem nu is opgelost.\r\nMaar, betekent dit nu dat de verknoeide Sony dvd+rw\'s niet meer gebruikt kunnen worden? En waarom kan mn nieuwe brander niet met deze verknoeide dvd\'s overweg en de brander op mn werk schijnbaar wel?\r\n\r\nBedankt weer!
Link naar reactie
Was de drive niet herkend in het BIOS of door Windows ?\nHeb je even de data kabel verwisseld om te zien of dat uitmaakt ? Probeer ook de [I]oude[/I] drive met de [I]nieuwe[/I] data kabel.\nHet kan zijn dat de SATA poort aangeschakeld moet worden (dat kan zo te lezen bij een Dell het geval zijn), het kan ook zijn dat hij beschikbaar is gesteld voor een RAID configuratie.\nDaarvoor zal je in het BIOS moeten zijn, en ook eventueel je manual daarvoor lezen.\n\n[QUOTE=MacDiemen;470200]....Vervolgens geprobeerd een \' verknoeide\' dvd+rw te legen en opnieuw wat bestanden te branden. Dit lijkt met veel gezucht te lukken.[/QUOTE]\nHeb je hier eerst de functie \"schijf wissen\" in je brandprogramma gebruikt ?\n\nIk vind dit alles een gecompliceerde fout, en het daagt mij nog niet echt sinds een nieuwe drive ook de fout in gaat. Ik kan mijn vinger niet op de echte fout leggen, het lijkt overal een beetje mis te gaan.\n\nHeb je ooit in je logboeken gekeken of daar meldingen zijn ?
Link naar reactie
De drive werd niet herkend in Windows, in het Bios heb ik niet gekeken. De nieuwe kabel zal ik nog ns aansluiten op de oude drive om te zien of het aan de poort ligt. Zo ja, is het \'aanschakelen\' makkelijk te vinden in de BIOS? Raid configuratie zegt me niet zoveel.. *-) daar ben ik nog te leek voor. Het is allemaal het proberen waard, maar op zich is dit nog niet zo\'n probleem, desnoods haal ik de oude drive eruit als het niet lukt en ga ik alleen verder met de nieuwe. Maar de vraag lijkt een beetje of het misschien dan toch ergens anders aan ligt. Een nieuwe DVD+RW zou uitsluitsel kunnen geven. Het zou alleen wel leuk zijn als ik niet 4 verknoeide dvd+rw\'s hoef weg te gooien (de crisis he :neutral: )\r\n\r\nVerder heb ik een verknoeide dvd geleegd met het brandprogramma Roxio, maar daar had ie al veel moeite mee. Ook het branden van gegevens, (lang nadenken en veel gezucht) ging niet heel soepel. Hij liet daarna wel de inhoud zien (mappen) maar niet de inhoud van de mappen. Daar liep hij op vast.\r\nVervolgens geprobeerd de gebrande gegevens weer te wissen. Dat lukte niet meer. Zowel via Vista en Roxio. Daar liep hij op vast..\r\n\r\nZal ns kijken bij de logboeken. Waar kan ik die vinden?\r\n\r\nBedankt weer!
Link naar reactie
Logboeken:\r\nConfiguratiescherm - Systeembeheer - Logboeken.\r\n\r\nVerder ook in apparaatbeheer kijken of daar nog meldingen zijn (gele uitroeptekens o.i.d.)\r\n( Configuratiescherm - Systeembeheer - tab Hardware - Apparaatbeheer )\r\n\r\nDe drive moet eerst door het BIOS gezien worden wil Windows hem zien.\r\nOp één van de eerste schermen na aanzetten staat meestal aangegeven (kort moment) welke toets te gebruiken om het BIOS in te komen. \r\nEven goed lezen daar hoe te navigeren, want je hebt daar geen muis.\r\nElke BIOS is wat anders, dus het wordt even wat zoeken ;)\r\n\r\nOf het ergens anders aan ligt, hmm, dat lijkt mij duidelijk, want dit soort problemen horen er niet te zijn met een nieuwe drive.
Link naar reactie
Hoi,\r\n\r\nIn apparaatbeheer staan geen uitroeptekens.\r\n\r\nIn de logboeken staan de volgende meldingen bij Windows Backup:\r\n[SIZE=\"2\"]Probleem met handtekening\r\nNaam van probleemgebeurtenis: AppTermFailureEvent\r\nVersie van besturingssysteem: (laat ik even weg)\r\nLandinstelling-id: 1043\r\n\r\nBestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem\r\nsdclt.exe.atk.kdmp\r\nsdclt.exe.mu.dmp\r\nsdclt.exe.xml\r\nVersion.txt [/SIZE]\r\n\r\nen bij Roxio:\r\n[SIZE=\"2\"]Probleem met handtekening\r\nNaam van probleemgebeurtenis: AppHangB1\r\nNaam van de toepassing: Roxio_Central33.exe\r\nToepassingsversie: 3.30.65.4\r\nTijdstempel van toepassing: 454f9fda\r\nHandtekening van vastlopen: f93a\r\nType vastlopen: 2048\r\nVersie van besturingssysteem: \r\nLandinstelling-id: 1043\r\nVerder info over aanvullende handtekeningen.\r\n\r\nExtra informatie over het probleem\r\nBucket-id: 64963433[/SIZE]\r\n\r\nen:\r\n[SIZE=\"2\"]Probleem met handtekening\r\nNaam van probleemgebeurtenis: AppTermFailureEvent\r\nVersie van besturingssysteem: \r\nLandinstelling-id: 1043\r\n\r\nBestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem\r\nRoxio_Central33.exe.atk.kdmp\r\nRoxio_Central33.exe.mu.dmp\r\nRoxio_Central33.exe.xml\r\nVersion.txt[/SIZE]\r\n\r\nVerder vandaag een TDK DVD+RW gebruikt die ik nog had liggen. Die geleegd met de nieuwe drive en films gebrand met Roxio, dit ging goed! Zowel de oude drive (aan de praat gekregen door de poort te activeren in de BIOS!, bedankt voor de tip!) als de nieuwe herkenden de DVD. Toeval?\r\n\r\nWat wel opviel is dat bij het legen van de DVD met Roxio ipv 4,7 GB nog maar 4,38 gb over was om te gebruiken. Heb de full-erase optie gebruikt. Er stond na wissen niets meer op. Misschien heeft dit met het probleem te maken?
Link naar reactie
Logboeken zeggen wel wat, maar ik kan er aleen nog niets mee :rolleyes:\r\n\r\n[QUOTE=MacDiemen;470813]Wat wel opviel is dat bij het legen van de DVD met Roxio ipv 4,7 GB nog maar 4,38 gb over was om te gebruiken. Heb de full-erase optie gebruikt. Er stond na wissen niets meer op. Misschien heeft dit met het probleem te maken?[/QUOTE]\r\n\r\nDit is altijd zo, dat ligt aan de wijze waarop disk-fabrikanten geheugenruimte omschrijven, en het feit dat 1 KB = 1024 Bites, 1 MB = 1024 KB, en 1 GB = 1024 MB. \r\nHierdoor is 4,38 GB[B]:[/B]\r\n4,38 x 1024 x 1024 x 1024 = ongeveer 4.700.000.000 Bites. En dat noemen die fabrikanten dan op de verpakking 4,7 GB.\r\n\r\nOok bij een harddisk of flash memory wordt deze wijze van het uitdrukken van geheugenruimte gebruikt.\r\n\r\n\r\nMisschien dat er iets van info in deze twee bestanden te vinden is (als ze te vinden zijn):\r\nsdclt.exe.xml\r\nRoxio_Central33.exe.xml\r\nMaar of dat dan begrijpelijk is :( ?
Link naar reactie
Bedankt voor de uitleg over de capaciteit. Wat ik dan wel vreemd vind is dat een CD-RW gewoon altijd na erasen op 700 MB blijft staan. Is dat dan anders?\r\n\r\nDe bestanden lieten zich niet vinden, maar ik vind het zo even goed, bedankt voor je meedenken. Ga andere merk DVD+RW\'s aanschaffen (TDK heeft zich bewezen) en proberen weer te back uppen. Alhoewel ik me ook niet kan voorstellen dat het puur een merk kwestie is. Misschien is de oude brander niet goed meer en heeft het de Sony\'s verknalt waar vervolgens ook mijn nieuwe brander geen raad meer mee weet.\r\nKan ik de oude Sony DVD\'s nog redden?
Link naar reactie
Over die 700 MB moet je het antwoord schuldig blijven, ik heb er ook nog even (zonder resultaat) naar gezocht.\r\nGaat het dan wel om weergave in hetzelfde programma als waarbij een lege DVD die 4,38 GB vrij heeft ? (ik heb namelijk zelf ook geen enkele CD-RW om te proberen)\r\n\r\nDie Sony DVD\'s zou ik maar bewaren, en eerst nog meer nieuwe uitproberen, zodat je zeker weet of het nu opgelost is. \r\nIk blijf het allemaal wat vreemd vinden :rolleyes:
Link naar reactie
Hetzelfde programma Roxio geeft inderdaad 702 MB free van 703 MB aan nadat ik een CD-RW op dezelfde manier ge-erased heb. Daar zit dus geen verlies..\r\n\r\nIk zal de Sony\'s nog niet weggooien en bijvoorbeeld nieuwe TDK\'s proberen totdat ik een helder verhaal heb. Het blijft vreemd inderdaad, volgens mij ging het erasen net ook niet helemaal lekker, het laatste stukje duurde erg lang.. ^o) Ik kon hem daarna wel gewoon branden en lezen.. \r\n\r\nBedankt voor het vele meedenken!\r\nGroet, MD
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi,\r\n\r\nGisteren met nieuwe TDK dvd+rw\'s een geslaagde back up gemaakt met mn nieuwe brander! Formateren en branden ging zonder probleem. Gelukkig :D\r\nIk zweer voortaan op TDK ...\r\n\r\nAlleen, is er nog een mogelijkheid om de 5 verknoeide Sony dvd+rw\'s te hergebruiken? Kan ik ze middels een truc weer geschikt maken voor mn nieuwe brander?\r\n\r\nBedankt weer!
Link naar reactie
Als het met die brander en software niet lukt, kan je proberen om het met een andere te doen, b.v. een [I]stand alone[/I] DVD recorder, of een andere PC.\r\n\r\nDeze apparaten zijn soms zo kieskeurig en eigenwijs dat dat soort pogingen wel gedaan kunnen worden.\r\n\r\nVoor de rest lijkt het me dat je er gewoon een punt achter moet zetten, en na gedane pogingen gewoon die disks moet wegdoen.\r\nBetrouwbaar zou ik ze toch ook niet meer vinden wanneer ze al een keer problemen te verduren hebben gekregen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...