Ga naar inhoud

Back-up problemen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nGisteren probeerde ik een back-up te maken. Ik draai Windows Vista home premium op en Dell computer van 2 jaar oud. DVD brander HL-DT-ST DVD+-RW GSA-H31N.\r\nDit heb ik al een paar keer eerder geprobeerd en dat lukte gewoon. Nu, 8 maanden later :oops:, lukt het opeens niet meer. Ik gebruik andere DVD\'s (Sony), dan toen (TDK), maar heb bij gebruik van een ander A merk hetzelfde probleem:\r\n\r\n- Bij het starten van de back up vraagt hij de DVD te willen formateren wat hij volgens mij nooit deed\r\n- Dit formateren lukte bij de Sony eerst wel, maar na een uur in het backup proces kreeg ik de melding \" apparaat niet klaar\" en later \" onjuiste functie (0x80070001)\" \r\n bij een andere DVD kreeg ik de melding \" Formateren mislukt\" en ging hij ook niet verder met het proces.\r\n Toen ik de DVD erin deed om te zien wat hij gedaan had herkende de dvdbrander de schijf volgens mij niet en bleef maar met regelmaat loos draaien zonder actie. Met ctrl-alt-del het prog. maar beeindigd. \r\n- Ander merk vandaag geprobeerd, Nashua, ook weer de vraag om te formateren en het proces leek goed te gaan. Alleen deed hij er veel te lang over om het van harde schijf ingelezen gedeelte te branden. Zag ook het lampje van de brander niet branden. Over 3,8 gig deed hij 2 1/2 uur. Heb het proces maar beeindigd, hij was nog niet eens op de helft.\r\nDe DVD kreeg ik er vervolgens bijna niet meer uit wat mijn vermoeden bevestigde. \r\n\r\n Bij een test om fotos te branden op een Sony DVD kreeg ik hetzelde resultaat. Problemen met formateren en branden en later dus herkennen. Andere in het verleden gebrande cd\'s herkent hij gewoon wel.\r\nMet USB stick lijkt het back uppen wel te lukken maar graag wil ik mijn brander weer kunnen gebruiken.. Er zijn geen dringende updates voor de firmware op de Dell site voor de brander. Weet iemand hoe dit nu opeens kan en wat ik moet doen ?\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\nGroet, MacD
Link naar reactie
Nee, het zijn DVD+RW schijven. Die TDK\'s waarmee het wel lukte zijn dat ook. Die Nashua was een DVD+R. Wel opvallend als een +RW niet geformateerd kan worden. Vista vroeg er namelijk wel om en deed het vervolgens ook. Zonder succes dus. Waarom zou Vista erom vragen? Misschien zit daar het probleem wel.\r\n\r\nGroet MD
Link naar reactie
Erg het idee dat de brander defect is.\r\nHoeft niet zo veel meer te kosten, en is vrij eenvoudig (in een PC) zelf te plaatsen.\r\n\r\nMaar voordat je daartoe over gaat zou ik eerst een ander brandprogramma (freeware) installeren, en zien wat dat doet.\r\nHier wordt een flinke lijst met freeware genoemd met wat aanbevelingen:\r\n[url]http://www.howtofixcomputers.com/forums/windows-xp/dvd-burning-software-109412.html[/url]
Link naar reactie
Bedankt voor het meedenken!\r\n\r\nom te checken of het aan de brander ligt heb ik wat afbeeldingen proberen te branden met mn brandprogramma Roxio, met het loos draaien als gevolg. Heb toen tussen de backup sessies door al een paar keer flink geblazen in de brander met open lade, dacht daar zelf ook aan. Ook zonder resultaat helaas.\r\n\r\nNet een oude CD-RW gepakt, de bestanden die erop stonden gewist met en mn mail gebrand, allemaal met Roxio. Dit ging feilloos! Daarna weer een DVD+RW erin gestopt om te kijken of het nu plotseling opgelost is, helaas. Hij begint eindeloos met veel gezucht te draaien maar wordt niet herkend. Roxio loopt dan ook vast.\r\n\r\nEen nieuwe DVD+RW van sony er vervolgens ingedaan. Heel netjes komt vista met scherm wat hij moet doen. Ook Roxio start gewoon op en zegt 4,4 GB vrij te hebben. Met Roxio mn mail gebrand op de dvd en hij lijkt het gewoon te doen. Ook het lampje van de brander flikkert normaal. Maar als het branden klaar is en ik de schijf weer in de brander doe dan gaat hij loos draaien, geeft na 5 minuten de melding [I]Wordt gezocht naar inhoud,[/I] maar wat nooit lukt.\r\n\r\nMn brander lijkt opeens niet meer overweg te kunnen met DVD\'s. Wel met CD-RW\'s.\r\nIemand een idee hoe dit kan?
Link naar reactie
Bedankt voor het meedenken!\r\n\r\nom te checken of het aan de brander ligt heb ik wat afbeeldingen proberen te branden met mn brandprogramma Roxio, met het loos draaien als gevolg. Heb toen tussen de backup sessies door al een paar keer flink geblazen in de brander met open lade, dacht daar zelf ook aan. Ook zonder resultaat helaas.\r\n\r\nNet een oude CD-RW gepakt, de bestanden die erop stonden gewist met en mn mail gebrand, allemaal met Roxio. Dit ging feilloos! Daarna weer een DVD+RW erin gestopt om te kijken of het nu plotseling opgelost is, helaas. Hij begint eindeloos met veel gezucht te draaien maar wordt niet herkend. Roxio loopt dan ook vast.\r\n\r\nEen nieuwe DVD+RW van sony er vervolgens ingedaan. Heel netjes komt vista met scherm wat hij moet doen. Ook Roxio start gewoon op en zegt 4,4 GB vrij te hebben. Met Roxio mn mail gebrand op de dvd en hij lijkt het gewoon te doen. Ook het lampje van de brander flikkert normaal. Maar als het branden klaar is en ik de schijf weer in de brander doe dan gaat hij loos draaien, geeft na 5 minuten de melding [I]Wordt gezocht naar inhoud,[/I] maar wat nooit lukt.\r\n\r\nMn brander lijkt opeens niet meer overweg te kunnen met DVD\'s. Wel met CD-RW\'s.\r\nIemand een idee hoe dit kan?\r\n\r\nGroet, MD
Link naar reactie
CD en DVD gebruiken verschillende lasers.\n\nDan nog steeds [I]kan[/I] het dus door vuil komen (of een laser defect)\nVuil is zeker mogelijk, omdat je zegt dat je hem een paar maanden niet gebruikt hebt. \nDe speling-gleufjes rond de lade laten vaak stof en vuil binnen, omdat aan de voorkant de koellucht naar binnen genomen wordt, dus ook door elk spleetje in de branderbehuizing.\n\nHet schoonmaken van de laser (als je het goed wil doen) is toch een kwestie van de drive een stukje uit elkaar (laten) halen, en het laser-lensje met een wattenstaafje en wat alcohol schoonwrijven.\n\nEr bestaan ook schoonmaakschijfjes (in de vorm van een schijf dus), maar ik heb het niet zo op die dingen. Ik heb echt geen enkel idee of die goed werken omdat het moeilijk visueel te checken is.
Link naar reactie
De schijf geprobeerd. De DVD\' s die hij niet herkende werden ook nu niet herkend. Op 1 na. Die met Roxio geleegd en 29 mb aan foto\' s gebrand. Dit deed het gewoon. Ook de DVD werd gewoon herkend. Daarna mail aan de DVD toegevoed. Branden ging goed maar herkennen daarna weer niet. \r\n\r\nToch mn brander uit elkaar halen om beter schoon te maken? Is dat goed te doen? of is de willekeur een indicatie van dat de DVD laser niet goed meer functioneert? Is daar nog op een andere manier achter te komen?\r\n\r\nVerder hoop ik mijn niet meer herkenbare DVD\'s toch wel weer te kunnen gebruiken. Is daar een truc voor?
Link naar reactie
Ik wil eerst proberen of het met mijn brander nog gaat lukken. CD-RW brandt en leest hij dus wel gewoon en ook DVD kan hij branden en soms lezen, getuige mijn bevindingen. Alleen het herkennen en lezen hapert.. Misschien is het iets simpels. Iemand nog een ander idee dan de brander van binnen schoonmaken? En wat kan ik nog met de DVD\'s doen die hij niet meer herkent?
Link naar reactie
Ik heb een brander eigenlijk nog niet eerder geopend, wel een CD lezer in een audio apparaat.\r\nMaar echt moeilijk lijkt het mij niet.\r\n\r\nDe DVD\'s die niet herkend worden kan je in een andere PC proberen te lezen. \r\nAls ze eerder ook te lezen waren, dan kan je gelijk een bevestiging krijgen dat het je oude drive is welke niet goed werkt.\r\nDesnoods kan je in een Internetcafé even een DVD station proberen.
Link naar reactie
Kan, maar komt zelden voor als het alleen om het lezen van de disk gaat. Dan wordt ook bij het branden de drive niet gevonden.\r\n\r\nGewoon schoonmaken die lens, dan weet je meer.\r\n\r\nElk model drive is wel anders, maar over het algemeen is het verwijderen van de metalen kap(pen) voldoende, i.c.m. het openen van de lade (paperclip in het gaatje in het frontje).\r\n\r\nWees wel wat voorzichtig met de lens, het is een nogal kwetsbare flexibele ophanging.
Link naar reactie
Met wat moeite de lens van de brander bereikt, het zat achter een printerplaat. Maar helaas heeft het schoonmaken geen resultaat gehad. In de situatie zoals het was, is niets veranderd.\r\nDat wordt dus een nieuwe brander. Aangezien het lezen van cd\'s wel lukt, wil ik de toekomstige nieuwe samen met de huidige in de pc plaatsen. Er lijken stekkers vrij daarvoor in de pc. Moet ik dan verder nog wat aanpassingen doen? En kan ik gewoon de goedkoopste brander van zo\'n 20 euro nemen? Bijvoorbeeld van Computerland de Nec AD7200S Dvd Writer 20X SATA Zwart OEM?\r\n\r\nBedankt weer.\r\nGr MD
Link naar reactie
Als je SATA connectors op het moederbord hebt, dan is die wel geschikt.\n\nIk weet niet eens of er duurdere branders te vinden zijn, veel zaken hebben maar één of twee modellen, en dat ligt dan rond de € 25,00. Soms zit er een nieuwe OEM versie van Nero bij, dan betaal je meestal iets boven de € 30,00.\n\nAanpassingen....\nKijken of je nog een juiste voedingsaansluiting uit het voedingsblok hebt, anders heb je ook een verloopje nodig. (van Molex naar SATA).
Link naar reactie
Ik heb een kabel met een wat bredere sata connector en een kabel met een wat minder brede. Volgens mij is de brede voor de stroom en de kleine voor de data. Klopt dat?\r\nAan de kabel met de brede connector zitten nog 2 andere brede sata connectoren. Van de kleine is er maar 1 die van moederbord naar de DVD gaat en 1 die ernaast ligt en naar de harddisk gaat. Er lijken iets verder op het moederbord nog 2 sata uitgangen te zitten. Kan ik daar een zelfde data kabel instoppen en op de nieuwe dvd brander aansluiten? En gewoon een volgende brede voedingsconnector aan de kabel gebruiken? Doet ie het dan ook gewoon?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...