Ga naar inhoud

router beveiligingsprobleem


Aanbevolen berichten

hallo,\n\nheb gisteren een sitecom 300n-xr router gekocht.prima apparaat lijkt me.\nop zich werkt alles, alleen krijg ik het netwerk niet beveiligd. als ik dit doe, lukt het me en heb ik op mijn laptop (vista) verbinding. bij mijn desktop (xp, met een wireless-g PCI-netwerkkaart van linksys) loopt het verkeerd als hij n netwerk adres moet krijgen. \n\nals ik het net werk niet beveilig, lukt alles gewoon.\nheb wep en wpa-2 geprobeerd, maar maakt niks uit.\n\nwaar zou t aan kunnen liggen?\nvast bedankt\ngieleke
Link naar reactie
Je hebt WEP en WPA2 geprobeerd, probeer nu eens gewoon WPA (PSK of Personal) en gebruik eens een wachtwoord van 8 tekens. Gaat het dan ook verkeerd?\r\nAfhankelijk van welk type netwerkaart je gebruikt, kan daar ook het probleem ontstaan.\r\nDe meest verkochte Linksyskaart, WMP54G, kan volgens mij namelijk niet met WPA2 overweg.
Link naar reactie
heb alles geprobeerd, geen resultaat.\nalleen kan ik op de router kiezen voor wpa - psk (keuze uit wpa tkip, wpa2 aes of wpa2 mixed.)\n\nop de linksyskaart kan ik niet voor psk kiezen, enkel voor personal, anders psk2. \nzou t daar aan liggen? heb nu ook n wachtwoord van 8 tekens gebruikt...geen resultaat
Link naar reactie
[QUOTE=gieleke;465504]heb alles geprobeerd, geen resultaat.\r\nalleen kan ik op de router kiezen voor wpa - psk (keuze uit wpa tkip, wpa2 aes of wpa2 mixed.)\r\n\r\nop de linksyskaart kan ik niet voor psk kiezen, enkel voor personal, anders psk2. \r\nzou t daar aan liggen? heb nu ook n wachtwoord van 8 tekens gebruikt...geen resultaat[/QUOTE]\r\n\r\nKies inderdaad in de router voor WPA PSK (TKIP) en de kaart zou dit automatisch als \'personal\' moeten zien.
Link naar reactie
[QUOTE=gieleke;465540]precies. dat doe ik. dan heeft mn laptop totaal geen problemen, maar desktop met linksys-kaart snapt t niet. ik krijg wel verbinding met de router, maar wordt er steeds afgegooid als hij netwerkadres verkrijgt.[/QUOTE]\r\n\r\nWelke type netwerkkaart zit er dan in die pc?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...