Ga naar inhoud

wifi bridge


Aanbevolen berichten

hallo allemaal,\r\nWil eens beginnen met een wifi bridge omdat ik m\'n pc in de garage (voor bekijken vogelnest met webcam) remote aan wil kunnen zetten via wol. Heb gelezen hier en op tweakers dat dat te doen is maar niet precies hoe je \'t moet instellen.\r\n\r\nDit is mijn opstelling.\r\nModem alice\r\nSitecom router\r\n1. Bekabelde pc 192.168.0.x\r\n2. Bekabelde pc 192.168.0.x\r\n1. Wireless server en webcam server\r\n\r\nNu gaat de server gewoon online door wireless te verbinden en klaar. Omdat ik em remote wil aanzetten wil ik dus de oude router van internetplusbellen in bridge mode zetten.\r\n\r\n1. Maar hoe?\r\n2. Moet ik nog wat instellen aan port forwarden?\r\n3. Nog iets instellen in de sitecom?\r\n4. Komt het http en ftp en remote desktop verkeer nog wel daar terecht?\r\n5. Hoe zit het met samba? (netwerkschijf)\r\n\r\nKan zelf nog niet veel proberen, telefoon loopt nog via die router van kpn. Dus zitten we zonder telefoon als ik bezig ben. \r\n\r\nHoop dat iemand antwoorden weet. Vind er weinig over.\r\n\r\nGroetjes wouter
Link naar reactie
heb dus begrepen uit verder onderzoek dat je ook met wds iets degelijks kan doen..\r\nook niemand die mij kan helpen met WDS?\r\n\r\nheb het gister geprobeerd, in de siemens sx552 kan ik de sitecom zien onder het kopje wds, dan zeg ik on en dan doet hij niks of wel wat ik weet het niet... moet de sitecom ook in wds of op ap? \r\n\r\nwaar moeten de internet instellingen op staan? ik heb keuze bridging (MER) en dan allerlei andere opties als iemand die wil weten post ik zeg wel even. \r\n\r\ndit is dus de bedoeling:\r\n\r\ninternet > alice modem > sitecom <---> sx552 > PC server
Link naar reactie
Ik heb de volgende opstelling: \r\ninternet > modem UPC > Linksys Router 1 <----> Linksys Router 2 > switch > 5x pc.\r\nIk heb in de eerste router niets veranderd, router 2 staat in \'client bridge\' mode. Beide routers zijn voorzien van DD-WRT firmware, maar dit is niet noodzakelijk als je (tweede) router reeds bridged mode ondersteunt. In router 2 de juiste beveiliging ingesteld en toen kon ik router 2 aan het netwerk toevoegen. Ik kan nu alle pc\'s die boven staan via WOL starten en via VNC overnemen.\r\nBeide routers staan in hetzelfde netwerksegment, dus geen lastige extra routeringen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...