Ga naar inhoud

Gigabit LAN file transfer probleem


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,\r\n\r\nOngeveer een jaar nu heb ik naast mijn TV een HTPC staan, met windows Vista Media center. Media Center start automatisch op bij het opstarten. Nu heb ik gemerkt dat de file copy snelheden via LAN ongeveer 3 keer zo langzaam zijn als media center is opgestart.\r\n\r\nHet verschil tussen 11 MB/s en 35~40MB/s vind ik nogal groot. Weet iemand hoe het komt dat zodra dit programma wordt opgestart alles langzamer wordt? Het is namelijk erg lastig om elke keer alles af te sluiten aangezien er alleen maar een afstandbediening bij de HTPC zit.
Link naar reactie
Het kan zijn dat de router ervoor zorgt dat de bandbreedte wordt verdeeld over alle aangesloten apparaten. Afhankelijk van de router kan het zijn dat je de prioriteiten van de verschillende aangesloten apparaten kan wijzigen. Door de mediacenter een lagere prioriteit mee te geven krijgen de andere Pc\'s meer bandbreedte tot hun beschikking en zou het kopiëren sneller moet gaan.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie.\n\nMijn HTPC en gewone PC zitten via een aparte gigabit switch aan elkaar. Hier zou de router geen invloed op moeten hebben. Ook vraag ik me dus af hoe het precies kan dat met de software actief het uitmaakt en anders niet.\n\nAls er geen oplossing voor het probleem is is dat jammer. Maar het lijkt zo vreemd want zoveel gebruikt media center volgensmij niet van je systeem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...