Ga naar inhoud

Router advies


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb inmiddels al zo vaak ideeën gekregen en hier om verheldering gevraagd van hoe dit dan uit te werken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :(\r\n\r\nOkee het probleem is als volgt.\r\nWij hebben beneden een router (Siemens Gigaset die bij het internetplusbellen van KPN wordt geleverd) maar het bereik is op zolder eigenlijk nét niet genoeg. Toen hoorde ik viavia dat het mogelijk is er een extra router tussen te zetten, die dan het signaal van de vorige router (de gigaset dus in dit geval) zou \'versterken\'.\r\nDeze wou ik dan op de tussenverdieping/zolder plaatsen, zodat mijn pc\'s op zolder goed signaal hebben, want dat valt nu steeds weg. (Channel veranderen ed heeft niet geholpen. :( )\r\nIs dit in dit geval de beste oplossing? Of is er toch nog een betere oplossing of...\r\n\r\nEn als een extra router ertussen een goede oplossing zou zijn, welke raden jullie dan aan? Zijn er nog eisen te stellen aan zo\'n router die signaal moet versterken?\r\n\r\nHoop dat het niet vervelend wordt voor de zoveelste keer uitleg te geven, ;)\r\nBvd,\r\n\r\nSyvdo.
Link naar reactie
Bedankt allen voor de reacties.\nRepeater had ik ook één en ander over gelezen, maar ik kon deze bij de locale winkels nergens vinden.(BCC en computerspeciaalzaakjes.)\n\nVolgens mij is die Gigaset geen N router, we hebben hem nl. al enkele jaren inmiddels dus echt nieuw is hij niet meer. ;)\n\nHomeplug had ik ook over rondgevraagd, maar mijn vader vind het heel erg twijfelachtig enzo of dat wel veilig is. :confused: Daarom moest ik maar eerst vragen wat nou het beste is voor ons probleem. Want echt goedkoop zijn die pluggen nou ook weer niet. :S\n\nIn het gehele huis zijn geen laptops te vinden, allemaal desktop\'s dus, die allemaal met een USB WLAN adapter zijn aangesloten op de Experiabox. (Gigaset dus. ;) )
Link naar reactie
[QUOTE=syvdo;461426]\r\nIn het gehele huis zijn geen laptops te vinden, allemaal desktop\'s dus, die allemaal met een USB WLAN adapter zijn aangesloten op de Experiabox. (Gigaset dus. ;) )[/QUOTE]\r\n\r\nDan kun je er ook voor kiezen om een tweede(hands) router aan te schaffen en deze in bridged mode op zolder te plaatsen. Deze bridge maakt verbinding met je wireless en op de poorten van de switch kun je de pc\'s aansluiten. De routers hebben externe antennes en zijn dientengevolge wat gevoeliger. Als je bijv. voor een Linksys WRT54G kiest kun je d.m.v. het flashen van DD-WRT firmware het uitgangsvermogen van de router bijstellen, zowel naar boven als beneden. Een WRT heeft sowieso DD-WRT nodig aangezien hij zelf standaard geen bridged mode ondersteunt.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, dat als eerste. :)\n\nMaar ik knoei wel graag met mn pc\'s enzo, maar in zo\'n router ga ik liever niet teveel knoeien.\nDat bridged is dus wel een vereiste om ze te kunnen \'linken\' om het zo maar even te noemen?\nZijn er dan niet gewoon routers te koop die dit standaard al ondersteunen, of zijn deze al gelijk een stuk duurder?\n\nBvd voor de hulp. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...