Ga naar inhoud

wel netwerkverbinding geen internet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb er maar weer eens laptopje bij gehaald voor de leuk, is toch wel lekker met het aankomende zomerseizoen. \r\nNu heb ik hem verbinding laten maken met het draadloze netwerk hier, zo gebeurd niets aan de hand. \r\nNu heb ik wel bij netwerkomgeving alle gedeelde stations op andere computers hier. \r\nMaar heb ik geen internet. Ik heb al van alles geprobeerd, maar zonder succes.\r\nDe draadloze router hangt aan een network switch die weer aan een Livebox vast zit.\r\n\r\nEDIT:\r\nIk heb nu even de laptop op de LAN aangesloten, internet doet het nu wel gewoon, geen problemen. LAN hangt echter aan de switch waar ook de router voor WLAN aan hangt. misschien dat die extra stap het verschil maakt?? (vreemd want PDA, Wii en PSP werken wel allemaal)
Link naar reactie
Router niet als router gebruiken maar als (draadloze) switch. Kabel vanaf de switch niet in de WAN-poort van de router steken maar in een LAN-poort, lokale ip-adres van de router in hetzelfde netwerksegment maar buiten de DHCP-range van de Livebox instellen, DHCP-server van de router uitschakelen en dan zou het moeten werken.
Link naar reactie
Hans, dit had ik al geprobeerd, had me dus eigenlijk een beetje verkeerd verwoord, want het is geen router maar een switch zoals jij al noemt. \r\nDe laptop was voor mij nieuw en alle drivers waren aanwezig, dus heb ik gewoon de hele laptop geformateerd en opnieuw geinstaleerd en nu werkt alles gewoon. \r\nMisschien dat de vorige eigenaar er een beetje mee heeft zitten prutsen in de instellingen ofzo..\r\n\r\nGroet,\r\nBaz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...