Ga naar inhoud

WPA wijzigen naar WPA2


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn router (Sitecom MimoXR) is nu beveiligd met WPA (TKIP), maar ik kan ook nog WPA2(AES) en WPA2(MIXED) instellen. Ik lees dat het beter is om WPA2 in te stellen, maar kan ik nu \"zomaar\" overstappen naar WPA2 waarbij dan ik een nieuwe sleutel moet maken, of komt hier nog meer bij kijken?\n \nMijn huidige instellingen:\nEncryptie: WPA pre-shared key\nWPA type: WPA(TKIP)\nPre-shared sleutel type: Passphrase\n \n \nMogelijkheden die ik heb om in te stellen:\nEncryptie: Disable - WEP - WPA pre-shared key - WPA RADIUS\nWPA type: WPA (TKIP) - WPA2(AES) - WPA2(MIXED)\nPre-shared sleutel type: Passphrase - Hex (64 karakters)
Link naar reactie
[quote=couch_potato;457623]Ook al je andere netwerkapparatuur moet deze versleuteling wel ondersteunen.[/quote]\n \nBedankt voor je reactie, is duidelijk.\n \nRest mij dan toch nog twee vragen;\n1) hoe kom ik er achter of mijn netwerkapparatuur dit ondersteund?\n2) wat kan ik het beste gebruiken bij de keuze van Encryptie en Pre-shared sleutel type?
Link naar reactie
Je kunt in de instellingen in windows kijken, welke sleutel je in kunt stellen. Of je kijkt in de documentatie van de apparatuur. Heb je die niet, dan staat het vast ook wel online. Je kunt het ook gewoon proberen. Stel de router in, en maak op computer en ps3 verbinding, er wordt dan vanzelf gevraagd om een netwerksleutel. Als je geen verbinding (of een foutmelding) krijgt, weet je genoeg.\n\n\nHet beste is een willekeurige tekenreeks, zolang als mogelijk.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;457623]WPA2-AES is de beste van de genoemde. Je moet inderdaad een nieuwe key instellen. Ook al je andere netwerkapparatuur moet deze versleuteling wel ondersteunen.[/QUOTE]\r\nWat is het verschil tussen WPA2(AES) en WPA2(MIXED)?\r\nIk gebruik [B]Mixed[/B] maar ik weet niet waarom eigenlijk, of wel, mijn leerkracht heeft mij gezegd dat het best was. Maar is het zo???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...